استفاده از هوش مصنوعی برای صنایع ایران

علیرضا بنی هاشمی از امضای تفاهمنامه ای بین سازمان فنی و حرفه ای با خانه صنعتکاران خبر داد.

به گزارش آماج، سید علیرضا بنی هاشمی، رئیس خانه صنعتکاران با بیان اینکه در برخی از استان ها با خلا جدی نیروی متخصص و فنی مواجه هستیم، افزود: بنابراین یک ضرورت بود که چهار چوب مشترکی بین صنعت و سازمان فنی حرفه ای شکل بگیرد و بشود با هم افزایی این خلا راپر کرد.
وی افزود : در حال گذار از نسل دوم و سوم برخی از حوزه های صنعت به نسل چهارم هستیم و با توجه به ورود هوش مصنوعی به خیلی از صنایع نیاز داریم که نیروهای مختصص ، متناسب با شرایط مورد نیاز صنایع پیش رفته را مهیای وزود به بازار کار کنیم.

رئیس خانه صنعتکاران با اشاره بند های این تفاهمنامه، گفت: تدوین و بازنگری استاندارد های شایستگی و ارزشیابی حرفه ها و مشاغل مورد نیاز صنعتکاران، اجرای آموزش فنی و غیر فنی ، اموزش مهارت های عمومی و تخصصی ، سنجش مهارت، تعیین صلاحیت بنگاه های اقتصادی ، فراهم کردن زمینه اشتغال و به کار گماری دارندگان گواهینامه مهارت در صنعت از محور های این توافقنامه بود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از بحث های مورد نیاز امروز، آموزش متناسب با شرایط کارکنان است و این جزو رسالت های مشترک بین خانه صنعتکاران و سازمان فنی و حرفه است که با این تفاهمنامه جدید می توان موانع اشتغال را از سر راه برداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 7 =

دکمه بازگشت به بالا