پالایشگاه بندرعباس بدنبال کاهش حداکثری خوردگی در تجهیزات و پایپینگ (+فیلم)

سرپرست معاونت اجرایی پالایش نفت بندرعباس در رابطه با تعمیرات اساسی منطقه جیم گفت: در بحث مواد شیمیایی پروژه‌هایی انجام دادیم که بتوانیم تا جایی که ممکن است کاهش خوردگی را در تجهیزات و پایپینگ داشته باشیم.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، محمد ذاکری سرپرست معاونت اجرایی پالایش نفت بندرعباس در گفتگو با پول نیوز در رابطه با اهداف تعمیرات اساسی این پالایشگاه، گفت: منطقه جیم اولین بار است که در آن تعمیرات اساسی انجام می‌دهیم، بدنبال آن هستیم با انجام پروژه‌های مختلف مواردی که ناشی از طراحی نامناسب بوده را حل کنیم و مواردی که باعث از بین رفتن تجهیزات شده را بررسی کنیم و بتوانیم واحد را برای یک دوره کاری مجدد بر اساس استانداردها مورد ارزیابی قرار دهیم.

سرپرست معاونت اجرایی پالایش نفت بندرعباس افزود: معمولاً اسکیل‌هایی (Scale) که بیرون از کوره‌ها داشتیم عمدتاً در تعمیرات اساسی به صورت (Blasting) انجام می‌شد که آلودگی داشت که در این تعمیرات اساسی توانستیم با استفاده از مواد شیمیایی پودری این معضل را حل کنیم که این کار در ذخیره انرژی هم کاربرد خیلی زیادی دارد.

ذاکری درادامه گفت: در بحث مواد شیمیایی هم پروژه‌هایی انجام دادیم که بتوانیم تا جایی که ممکن است کاهش خوردگی را در تجهیزات و پایپینگ داشته باشیم. علاوه بر این چون اولین تعمیرات اساسی ما هست؛ کلیه تجهیزات آماده‌سازی و تست شد و مشکلات و مواردی که در برج‌ها و… بود با تعمیرات منظم حل‌وفصل کردیم که خوشبختانه همه تجهیزات به چرخه تولید باز خواهند گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا