موزه جمهوریت در تهران افتتاح می‌شود

مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ایجاد موزه جمهوریت در بخشی از موزه ارتباطات تهران خبر داد.
در پی ابلاغ ۱۰ پست جدید سازمانی توسط معاون اول رئیس‌جمهوری برای تاسیس موزه یادمان روسای جمهوری، محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از افتتاح این موزه در بخشی از موزه ارتباطات تهران خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

این مجموعه زیر نظر نهاد ریاست جمهوری خواهد بود. هرکدام از روسای جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی رویکردهای خاص دوران مسئولیت خود را داشتند و آثار و هدایای در دوران تصدی مسئولیت ریاست جمهوری داشته‌اند و با ابلاغی که صورت گرفته، همه روسای جمهوری باید موزه‌ای با عنوان یادمان‌های دوران مسئولیت خود ایجاد کنند.

کارگر با اشاره به ایجاد سه موزه از یادمان‌های سه رئیس‌جمهوری اسبق در رفسنجان و تهران، اظهار کرد:

از مجموعه آثار دوران ریاست محمود احمدی‌نژاد (۱۳۹۲-۱۳۸۴) بخش کوچکی در اختیار است؛ زیرا وی آثار را با خودش برده و نداده است. موزه‌ای ایجاد نکرده و آثار در اختیار خودشان است. البته به نظرم تعداد محدودی از آثار را به حرم امام خمینی اهدا کرده‌اند. البته هنوز در مورد یادمان‌های روسای جمهوری پیشین تصمیم خاصی گرفته نشده است؛ مثلا موزه رفسنجان به همان شکل که هست باقی خواهد ماند.

مدیرکل موزه‌ها و اموال تاریخی منقول با اشاره فرست‌برداری و جمع‌آوری تمام آثار و هدایای رئیس‌جمهوری فعلی، خاطرنشان کرد:

البته دو موضوع وجود دارد یکی آثار و هدایای روسای جمهوری ادوار است و یکی هم موزه جمهوریت که قرار است دائم در بخشی از ساختمان موزه ملی ارتباطات تشکیل شود و از بخش موزه هدایا جداست و به تاریخ و چگونگی جمهوریت در ایران می‌پردازد. در مورد دوران جمهوری اسلامی ایران و معرفی روسای جمهوری اسلامی ایران است و به تاریخ و دوران مسئولیت آن‌ها اختصاص دارد؛ البته رونمایی و افتتاح این موزه بعید است به دولت دوازدهم برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هشت =

دکمه بازگشت به بالا