فناوری بلاکچین سبحان، توان ایجاد موج جدیدی از حرکت فناورانه را در جهان دارد

علی پاک باخته گان زنجانی و محسن سبحانی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل (خانه بلاک چین ایران و شرکت دانش بنیان فناوری زنجیره بلوکی سبحان) در یادداشت مشترکی با عنوان دانش و فناوری ایرانی در المپیاد فرهنگ ملل می گویند:

به گزارش پایگاه خبری آماج – اکسپوی 2020، نمایشگاه جهانی 2020 است که همانند المپیک 2020توکیو بدلیل هجوم بیماری کووید19 در سال 2021 در شهر دبی برگزار می شود. این نمایشگاه از 1اکتبر2020 آغاز شده و به مدت 181 روز و با شرکت 192 کشور برگزار می شود؛ در ایام برگزاری اکسپو، نمایشگاه جیتکس GITEX
نیز برگزار شد که مجموعه ای از شرکت های ایرانی در این نمایشگاه با پاویونی متشکل از حوزه های مختلف از جمله فناوری های نوین و شرکت های دانش بنیان حضور داشتند.

از ویژگی های برجسته این دوره می توان به تاثیر پاندومی کووید19 بر سبک زندگی جهانی اشاره کرد. که لزوم توجه به فناوری های مجازی را دو چندان کرد. به واقع می توان ادعا کرد که فضای مجازی، فناوری های دیجیتال و فناوری های فین تک از مهم ترین عوامل، پس از دانش پزشکی و زیست فناوری در مهار پاندومی و کاهش تلفات جهانی بودند. اگر در خانه مانده اید این را با تمام وجود پی برده اید که فضای مجازی و فناوریهای وابسته به آن چقدر در ایجاد سرگرمی، ادامه کسب و کارها، توان خرید و تهیه ملزومات زندگی در خدمت شما بوده اند و چقدر به سازمان های ذیربط در کنترل بیماری کمک کرده اند. مردم دنیا با پوست و گوشتشان به توانمندی های اینترنت و شبکه های جهانی و رسانه اجتماعی پی بردند.

دنیای اقتصاد از حضور پر قدرت اقتصاد دیجیتالی برای جبران قسمتی از خسارت های وارده توسط بیماری استفاده کرد و شرکت های دانش بنیانِ بسیاری با استفاده از توان فناورانه متخصصان، تلاش بی وقفه و شبانه روزی کارکنان، مدیران و انجام هزینه های زیاد برای پروژهای تحقیقاتی پیچیده سعی کردند خدمات در خورِ جامعه ی خود و جامعه جهانی عرضه کنند.

حالا تمامی این تلاش ها درGITEXجیتکس دبی به نمایش گذاشته شد تا توسط جهان دیده و تحسین شوند. ایران همواره در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود نقش خود را کمابیش در اتفاقات و رویدادهای جهانی ایفا کرده است. زمانی به عنوان گسترنده عدالت در قالب امپراطوری جهان شمول، زمانی به عنوان گسترنده اقتصاد جهانی در قالب ضرب سکه های یکسان در تمامی امپراطورها، زمانی بعنوان گسترش دهنده فرهنگ در قالب سخن شاعران بزرگ جهانی و دوره ای در قالب های دیگر؛ ایران همواره حضور داشته است زیرا مردمان آگاه، بصیر، تلاشگر، دلسوز و با دانش در سطح بین المللی، این کشور را ساخته و نگاه بانی میکنند.

پاویون شرکت های دانش بنیان ایران یکی از پر امیدترین تیم های ایرانی برای نشان دادن توان ایران و ایرانی جهت حرکت در لبه فناوری است و در این بین، شرکت دانش بنیان بلاکچین سبحان یکی از اعضای پر توان این تیم قدرتمند با معرفی دستگاه خودپرداز بلاکچینی (برند EXFA) انواع رمزارز و دستگاه پوز بیت کوین  اکسفا  می تواند حرفی برای جهانیان داشته باشد از توان و تخصص جوانان و برنامه ریزی مدیران ایرانی.

مدیران مجموعه بلاکچین سبحان با برند خانه بلاکچین ایران  از بدو معرفی فناوری بلاک چین در قالب رمزارز بیت کوین به توانمندی های در سایه این فناوری جدا از ارزش های بیت کوین پی برده و عزم خود را برای شناخت آن جزم کردند.
مطالعات و تحقیقات بسیاری انجام شد تا بدانیم بیت کوین چیست و چگونه عمل می کند؟ بلاک چین چیست و چطور کار می کند؟ هر کدام در اتحاد با هم و بصورت جداگانه چه کاربردهایی می توانند داشته باشند. غیر از صنعت مالی که هدف اول فناوری بلاک چین با کمک بیتکوین است آیا صنایع دیگر نیز متاثر از این فناوری خواهند بود؟ صرف انرژی اگر همراه با جابجایی به سمت جلو باشد کاری انجام شده است.

فناوری بلاکچین سبحان به دنبال صرف این انرژی ها برای انجام کاری بنیاد نهاده شد و با تولد خود فناوری های ارزشمندی را در سطح جهانی مطابق با فناوری های روز دنیا و مهم تر از همه کاربردی معرفی کرد.

دستگاه های معرفی شده از طرف فناوری بلاکچین سبحان، توان ایجاد موج جدیدی از حرکت فناورانه را نه تنها در ایران بلکه در جهان دارند. نمایشگاه GITEX جیتکس محل مناسبی است تا جهان با دانش ایرانی بر بنیان فرهنگ ایرانی با سوگیری جهانی آشنا شود. خانه بلاکچین ایران در دبی حاضرشد تا فریاد بلند مردمی باشد که می گویند ما در جهان فرنگ و صنعت و اقتصاد و دانش و غناوری حضور داریم و نمی توانید ما را نبینید، حتی اگر چشمانتان را ببندید.
علی پاک باخته گان زنجانی و محسن سبحانی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل (خانه بلاک چین ایران و شرکت دانش بنیان فناوری زنجیره بلوکی سبحان) در بخش دیگری از این یادداشت عنوان‌می کنند:

وقتی در سال 1844میلادی ایده برگزاری نمایشگاه صنعتی فرانسه برای به نمایش گذاشتن توان فناورانه فرانسه گذاشته شد برگزار کنندگان آن فکر نمی کردند پایه رویدادی را می گذارند که در قرن 21 تبدیل به اولین رویداد مهم اقتصادی ،فنی، صنعتی و فرهنگی جهان و سومین رویداد مهم دنیا پس از جام جهانی فوتبال و بازی های المپیک شود.

نمایشگاه های اکسپو که لقب المپیک فرهنگی ملل را یدک می کشند از پسِ عبور سال ها و دهه ها فراز و نشیب، اکنون به چنین جایگاهی دست یافته اند. مکانی که ملل جهان گذشته ، حال و آینده ی خود را به نمایش می گذارند. محلی که به روشنی نشان می دهد شما در کجای جهان ایستاده اید. رویدادی پر از اهمیت و اعتبار برای برگزار کننده و مشارکت کنندگان.

اکسپوی دبی، یکی از نمایشگاه های معتبر در سطح جهان است که بدلیل نزدیکی جغرافیایی، قرابت و پیشینه فرهنگی برای ایران و ایرانی اهمیت دو چندان دارد. اکسپو محل تجربه اندوزی نیست همانگونه که در المپیک نمی توان بدنبال یادگیری و تجربه اندوزی بود. المپیک، انتهای دنیای ورزش است آخرین ایستگاه جهان، مبارزه برای افتخار ابدی برای خودت، ملتت و کشورت. و اکسپو نیز اینگونه است یا نمی روی و اگر می روی با تمام توانت می روی.

افتخار فقط رسیدن به خط پایان و روز پایانی نیست هر چند آن هم در جای خود مهم است، بلکه افتخار، ایستادن بر روی سکو و نگریستن به پرچم کشور و غرور ملتت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا