شعار ما این است که گلدان‌های شما فرزندان شما هستند و فرزندان را پاس بدارید

بازار گل و گیاه شادمان بخش عظیمی از بانوان را به اشتغال زایی خود درآورده است

به گزارش خبرنگار ما علیرضا ذکریایی مدیرعامل شرکت قائم گستر کیمیا: مهندس ذکریایی پايه گذار بازار گل و گیاه شادمان و به منظور اشتغال زایی و دسترسی آسان مردم به گل و گیاه، این مرکز را احداث کردیم. همانطور که مستحضر هستید من وقتی در رشته عمران درس خواندم در رشته ساختمان سازی فعالیت کردم اما با توجه به فراز و نشیب‌های این صنعت تصمیم گرفتم وارد مبحث گل و گیاه شوم و در بازارهای مختلف حضور به عمل رساندم تا اینکه به پیشنهاد دکترمازیار میر. در غرب تهران بازار گل نداریم و بیاییم دسترسی مردم این منطقه را آسان کنیم که سال 97 بود که با 170 غرفه در منطقه مهرآباد و بعد در منطقه 2 با 112 غرفه با حضور مسئولین به مدت شش ماه است که افتتاح صورت گرفت.

همچنین دکتر مازیار میر، دکترای مدیریت رهبری و روابط عمومی بازار گل و گیاه شادمان : امروز من فکر می‌کنم اولین و تنها بازار گل استاندارد و ایمن را در پایتخت داریم و اولین مرکز پانسیون گل و پایه گذاری اپلیکیشن گل و گیاه از جمله موفقیت‌های شرکت قائم گستر کیمیا ( شادمان) است. بالاترین میزان اشتغال زایی برای بانوان کشور در این مرکز ایجاد شده است و نکته جالب اینکه بعد خرید مشتریان، عکس گل و گیاه فرستاده می‌شود و اگر نیاز به نکته مشاوره ای باشد توسط کارشناسان و اساتید به مشتریان پاسخ داده می‌شود.در حقیقت تمامی سوالات مشتریان که نسبت به گل و گیاه در ذهن دارند توسط متخصصین جواب داده می‌شود.

ذکریایی گفت : با توجه به اینکه بازار گل‌های دیگری هم داریم با حضور آقای دکتر میر بازدید میدانی کردیم و معایب و خصلت‌های خوب را بررسی کردیم و امروزه نزدیک به 9000 متر پارکینگ برای مشتریان آماده به خدمت است، همچین در بازارهای دیگر حضور خانم‌ها کمرنگ تر است اما در بازار ما 40 درصد غرفه داران بانوان هستند و خیلی قوی کار می کنند همچنین انواع و اقسام گل و گیاه، گلدان‌ها متنوع و در نهایت متخصصان خاک و کود، سم ، داروخانه گل و گیاه را در بازار گل و گیاه شادمان احداث کردیم که مردم به آسانی خرید خود را انجام دهند.

وی ادامه داد :ریاست محترم شهرداری منطقه دو آقای صالحی و مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران آقای مهندس سعید قلی بیگی بازدیدهایی را در این بازار داشته اند و سایر مسئولین و نکته قابل توجه حضور گسترده بانوان بود که باعث کارآفرینی در این حوزه شده است. نکته مهمتر مشاوره‌های تلفنی،تخصصی و علاوه بر آن اپلیکیشن که در بین خانواده‌ها گسترش پیدا کند.
امن کردن محیط خانه با حضور گل و گیاه، کم کردن فشارهای روانی به خاطر طراوت گل از جمله دستاوردهای حضور فعالان صنعت گل و گیاه است و با توجه به پرسش نامه‌هایی که پاسخ داده شده بود افراد معتقد بودند وقتی در بازارگل و گیاه شادمان هستند حس خیلی خوبی دارند و با شادابی روح و روان از بازار خارج میشوند.

در ادامه میر گفت: من از همین تریبون می‌خواستم از مسئولینی که به ما کمک کردند تشکر کنم و از مسئولین می‌خواهم ادارات دولتی و غیردولتی دعوت به عمل بیاورند و فرهنگ گل و گیاه را نهادینه کنند چرا که شعار ما این است که گلدان‌های شما فرزندان شما هستند و فرزندان را پاس بدارید و برای خانواده‌های تهرانی خبر خوش دارم که برای اعیاد تخفیف ها و مراسم های متنوعی داریم و این مهمترین نکته بازار گل شادمان است که برای مشتریان ارزش زیادی قائل هستیم.
در حال حاضر یکسری گل‌ها بسیار تخفیف قائل شده ایم و تاکید می کنم بایستی فرهنگ خرید گل و گیاه گسترش پیدا کند و نکته دیگر آنکه مسئولین و افرادی که می‌خواهند به صورت عمده یا تیراژ بالا خریداری کنند با پایین ترین قیمت و کیفیت بالا به فروش برسانیم با ابن حال چند وزارت خانه هم صحبت شده است.

ذکریایی بیان کرد : آدم‌ها تا تلاش نکنند به جایی نمی رسند و من بارها شکست خورده ام اما دوباره از نو همه چیز را شروع کردم و با ایده پردازی و کار درست شرکت قائم گستر کیمیا را تاسیس کردیم و این بازاری که مشاهده می کنید بسیار ایمن و استاندارد است و حضور بانوان هم مشهود است.ما قصد تعریف نداریم و فقط حرفمان این است که خرید گل و گیاه باید در اولویت قرار بگیرد و کاری کنیم که غرفه داران برایشان فروش بهتر صورت بگیرد تا فضای خانه‌ها و محل کارها عطرآگین شود.
اولین دغدغه این است که نزدیک به 200 الی 300 نفر شاغل شده اند و چشمشان به تبلیغ درست است،از نظر مکان بازار گل ما جایگاه درستی را انتخاب کردیم از نظر دسترسی به مترو و اتوبان راحت میباشد و در حال حاضر دغدغه اصلی تبلیغات و از آن طرف فرهنگسازی و آشتی دادن مردم با گل و گیاه است.

میر خاطر نشان کرد :چقدر خوب است مردم ما بدانند یکی بهترین هدیه ها گل و گیاه میباشد چرا یک موجود زنده است و نماد صلح و آشتی است. ما در جشنواره های گل و گیاهان بسیاری که برگزار کرده ایم مدیرعامل شرکت ساماندهی آقای قلی بیگی هم بسیار مشارکت داشته اند. جالبه بدانید در زمان کرونا، فروش گل و گیاه رشد پیدا کرد به این خاطر که اکسیژن خالص گل و گیاه بسیار به سلامت خانواده‌ها کمک می‌کند.

ذکریایی اشاره کرد : تشکر ویژه دارم که رسانه ها باعث و بانی شدند تا افراد به خصوص خانم‌ها قدرت پیدا کنند و در بازار حضور پیدا کنند و حضور رسانه و مسئولین باعث دلگرمی ما و غرفه داران می‌شود. جالب است متولدین 75 به پایین حدود 10 درصد این غرفه داران را شکل می‌دهند و این بسیار جای تقدیر دارد و من از مردم می خواهم در این عرصه بیایند و کمک بانوان و جوانان کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا