اسکویید گیم کاربران را فریب داد / شیبا برای سرمایه‌گذاری امن است؟

در توکن اسکویید گیم فقط شما می‌توانستید خرید انجام دهید و کسی نمی‌توانست این رمزارز را بفروشد. به همین دلیل قیمت آن در نمودار به‌صورت کاملاً صعودی دیده می‌شود. درواقع با اینکار قصد فریب مخاطبین کم تجربه را داشتند.
به گزارش آماج و به نقل از گسترش نیوز – در هفته اخیر آلت کوین‌ها حسابی خبرساز شدند و رشد شیبا و رقابتش با دوج کوین حسابی خبرساز شده است. از سویی در میان آلت کوین‌های مطرح بازار شاهد ظهور رمز ارزی به اسم فیلم بازی مرکب بودیم. ارز دیجیتال SQUID تنها در ۲۴ ساعت رشد ۲۴۰۰ درصدی را تجربه کرد. اگر شما هم علاقه‌مند به این آلت کوین‌ها هستید همراه ما باشید تا جویای نظر کارشناسان در این خصوص شویم.

فرزانه اقدم تحلیلگر بازارهاى مالى و عضو خانه بلاکچین ایران گفت: تقریباً اکثر آلت‌کوین‌های بازار کپی از سایرین هستند. این امر باعث می‌شود که نگهداری اکثر آلت‌کوین‌ها در بلندمدت نسبت به بیت‌کوین زیان‌ده باشد. لذا توجه به فاندامنتال آلت‌کوین‌ها و توکنومیکس آن‌ها در آینده آلت‌کوین‌ها بسیار اهمیت دارد.

اقدم اظهار کرد: باید توجه کنیم که رشد اکثر رمزارزهایی که فاندامنتال ضعیفی دارند یا میم کوین‌ها به علت‌های مارکتینگی و ایجاد فومو اتفاق میفتند. این باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری روی این کوین‌ها هرچند ممکن است، سودآوری زیادی داشته باشند اما ریسک بالاتری هم دارند که در بلندمدت غیراقتصادی می‌شود. این نوع رمزارزها درواقع با هدف این‌که ترند گوگل هستند، تولید می‌شوند و هدفشان فقط جذب سرمایه با توجه به تبلیغات و جو بازار است. به‌عنوان مثال در توکن اسکویید گیم فقط شما می‌توانستید خرید انجام دهید و کسی نمی‌توانست این رمزارز را بفروشد. به همین دلیل قیمت آن در نمودار به‌صورت کاملاً صعودی دیده می‌شود. درواقع با اینکار قصد فریب مخاطبین کم تجربه را داشتند.

وی افزود: مهم‌ترین نکته این هست که شما ممکن است، در لاتاری یا کازینو یک‌بار برنده شوید اما اگر همه درآمدتان را دوباره با همین استراتژی سرمایه‌گذاری کنید، به شکست منجر خواهد شد. واقعیت این است که سرمایه‌گذاری روی این نوع رمزارزها به‌عنوان یک استراتژی با سود مستمر غیرممکن است. اگر میزان ریسک در سرمایه‌گذاری شما مهم است و اگر به دنبال سودآوری زیاد با ریسک کم هستید، بهتر است که از این نوع خریدها پرهیز کنید.

عوامل رشد دوج کوین، شیبا و سولانا

حامد ریحانى تحلیلگر خانه بلاکچین ایران پیرامون آلت کوین‌ها در گفتگو با گسترش نیوز گفت: بازار آلت کوین‌ها رقابتی نیست و مکانیسم برای تلاش در جهت کسب بیتکوین بیشتر است؛ یعنی من اگر روی آلتکوین‌ها ترید می‌کنم، در نهایت هدفم افزایش ذخیره بیتکوین‌هایم است. البته آلتکوین‌ها با همراهی عواملی مثل تبلیغات توسط سلبریتی ها باعث آشنایی افراد جدید و‌ ورود سرمایه‌های جدید به کل بازار رمزارزها می‌شوند و احتمالاً در نهایت همه این سرمایه‌ها بعد از گذشتن از فعالیت‌های پر از ریسک معاملاتی در جایی باید آرام بگیرند و‌ آنجا بازار بیتکوین خواهد بود. بازار آلتکوین‌ها با انواع هیجانات و جذابیت‌ها مثل بازی‌ها، nft ها و… فقط ابزاری برای آشنایی بیشتر مردم با رمزارزها هستند که نهایتاً به بیتکوین هدایت خواهند شد.
ریحانی اظهار کرد: آلتکوین‌ها به دلایل مختلفی رشد قیمتی دارند. به عنوان مثال دوج کوین سال‌های زیادی ارزش بسیار کمتری داشت و قیمت آن بسیار نوسانات کمی داشت. من مقداری سرمایه‌گذاری کرده بودم که ۵ سنت خریده بود و‌ ۶ ماه بعد هم همان حدود ۵ سنت فروختم؛ اما این رمزارز فقط با حمایت آن هم یک‌ کلمه در شبکه اجتماعی توئیتر توسط ایلان ماسک رشد خود را شروع کرد. یا ارز شیبا هم با تبلیغات اولیه و اینکه مقدار زیادی از آن به ویتالیک بوترین خالق اتریوم تعلق دارد، شروع به رشد کرد، همچنین طراحان گرافیکی آن تلاش کردند، آن را در ظاهر مشابه دوج کوین کنند. بحث سولانا متفاوت است، یک شبکه بلاکچین متفاوت و عالی است که به رقابت با اتریوم پرداخته و با توجه به تکمیل ظرفیت شبکه فعلی اتریوم که باعث شده کارمزدها در این شبکه بسیار بالا باشد، توانسته مورد اقبال جامعه کریپتو قرار بگیرد. فعالیت‌هایی مثل معاملات nft ها روی شبکه سولانا بسیار کم‌هزینه‌تر است.

اسکویید گیم اصلاً قابل اعتماد نیست

وی افزود: رشد هر کدام از آلتکوین‌ها دلایل مخصوص به خود را دارد که باید بررسی شود و نمی‌توان یک یا چند علت عمومی برای همه مطرح کرد. رمزارزهای مناسبتی که در زمان خاص ظهور می‌کنند، مثل اسکویید گیم اصلاً قابل اعتماد نیستند. در اصل قبل از سرمایه‌گذاری روی هر توکن یا رمزارز باید بررسی کنیم که این رمزارز برای چه هدفی ایجاد شده؟ چه مشکلی را قرار است حل کند؟ لطفاً در مورد توکن اسکویید گیم این سؤالات را از خودتان بکنید. امروز هر شخصی می‌تواند به راحتی و با هزینه کمتر از ۱۰۰ دلار توکن بسازد و در صرافی‌های بی در و پیکر غیرمتمرکز آن را لیست کند و با کمی تبلیغات آن را به فروش برساند.

تحلیلگر خانه بلاکچین ایران تأکید کرد: سرمایه‌گذاری روی چنین رمزارزهایی بسیار پر ریسک و خطرناک است، البته در این میان عده‌ای همراه با مالکین این پروژه‌ها فرصت کسب سود پیدا می‌کنند اما شاید بتوان گفت ۹۵ درصد سرمایه‌گذاران متضرر خواهند شد. فعلاً دوره meme coin ها است، یعنی ارزهایی مثل شیبا و فلوکی و… که ارزش بسیار ناچیزی دارند و مردم امیدوارند ۱۰۰ دلارشان با آنها ۱۰ هزار دلار شود. یک زمانی هم دوره ico ها بود و به همین ترتیب با پیش خرید می‌شد، سودهای عجیبی کرد. رشد این ارزها بیشتر محصول هیجان معامله‌گرانی است و می‌خواهند سریع‌تر این ارزها را بخرند تا بتوانند در گروه همراهان مالک آن قرار بگیرند.

ریحانی در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی همواره یک سرمایه‌گذاری پر ریسک است. بازار بورس، بازار فارکس یا بازار رمزارزها همگی ریسک‌های خود را دارند. در بازارهایی مثل فارکس و جدیداً رمزارزها که اهرم‌های معاملاتی هم ارائه می‌شوند این ریسک می‌تواند، چندین برابر شود. برای همین اصلاً ورود به این مدل معاملات اهرم دار را اصلاً پیشنهاد نمی‌کنم. حتی سرمایه‌گذاری روی بیتکوین هم که ابتدای مصاحبه از آن به عنوان جای امن یاد کردم، صرفاً یک امنیت نسبی در بازار رمزارزها دارد. وگرنه بیتکوین هم در مقایسه با سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری مانند املاک و تولید و… یک سرمایه‌گذاری با ریسک بالا محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 3 =

دکمه بازگشت به بالا