گزارش از چهلمین جشنواره فیلم فجر

سومین روز جشنواره فیلم فجر اگرچه با خبرهای نگران‌کننده‌ای از گستردگی شدید سویه امیکرون در کشور همراه شد، اما پس از چند سال شاهد واکنش‌های خاص و معنادار اهالی رسانه و منتقد به فیلم‌ها در برج میلاد بود.

به گزارش پایگاه خبری آماج : از چهارشنبه سیزدهم بهمن‌ماه مرکز همایش‌های برج میلاد یک روز دیگر از چهلمین جشنواره فیلم فجر را با نمایش دو فیلم «برف آخر» و «لایه‌های دروغ» پشت سرگذاشت که یکی از آن‌ها حس و حالی را به جشنواره برگرداند که چند سالی بود با پراکنده شدن خبرنگاران و منتقدان در چند سالن پردیس ملت کمتر دیده می‌شد.

در روز سوم جشنواره‌ی فیلم فجر ابتدا «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری که پیش‌تر «بدون مرز» را ساخته بود، نمایش داده شد. قبلا در خبرها عنوان می‌شد که احسان علیخانی تهیه‌کننده این فیلم است ولی در عنوان‌بندی، او به عنوان مشاور پروژه معرفی شد. حسن مصطفوی – تهیه‌کننده این فیلم – تاکید کرد که برخلاف حرف‌های مطرح شده، اختلافی میان علیخانی و او برای ساخت این فیلم وجود نداشته، منتها به‌خاطر مشغله کاری برای ساخت برنامه تلویزیونی «عصر جدید»، علیخانی امکان حضور به عنوان تهیه‌کننده را نداشته است.

دومین فیلم جشنواره فجر در روز سوم جشنواره،اکشن «لایه‌های دروغ» بود که قبل از نمایش، خبرنگاران و منتقدان به امید تماشای یک فیلم اکشن وارد سالن شدند، اما در پایان آن را صرفا یک زنگ تفریح می‌دانستند و حتی بعضی‌ها به شوخی می‌گفتند سانس تکرار این فیلم را که مخصوص مهمانان ویژه است هم باید ببینند تا بیشتر خوش بگذرانند. «لایه‌های دروغ» یک کار مشترک میان ایران و فنلاند و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی است و رامین سهراب آن را ساخته است. این کارگردان جوان که بازیگر نقش اصلی فیلمش هم بود ، آن طور که خودش می‌گفت در پنج سالگی نقشی را با جمشید هاشم‌پور بازی کرده بود و داستان‌های قهرمانی از آن زمان در ذهن او حک شده بود و همیشه علاقه‌مند به ساخت فیلم‌های اکشن و قهرمانی بوده است. او با وجود همه انتقادها به فیلمش تاکید کرد که «لایه‌های دروغ» تلاش او برای احیای سینمای اکشن ایران پس از فیلم‌های ماندگاری با بازی جمشید هاشم‌پور است.

گزارش از مازیار خویشوند سردبیر آماج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا