تقدیم نشان عالی صلح به محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای

تقدیم نشان عالی صلح به محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای

نشان عالی صلح پنجمین اجلاس بین المللی صلح محضر شریف رهبر عظیم الشان انقلاب تقدیم گردید.

به گزارش پایگاه خبری آماج : پنجمین اجلاس بین المللی صلح در مورخ 19 اسفندماه 1400 برگزار شد و در این اجلاس نشان عالی صلح به محضر مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله خامنه ای تقدیم گردید. این نشان که قبل از این به مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تقدیم شده بود، در پنجمین اجلاس بین المللی صلح به دلیل تدابیر حکیمانه و مواضع مقتدرانه حضرت آیت الله خامنه ای در برخورد با سیاست های خصمانه استعمار جهانی و ساقط کردن توطئه های نا امن کننده دشمنان محضر ایشان تقدیم شده است.

ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح در این مورد توضیح داد: یکی از مبانی و لوازم ایجاد صلح پایدار و برخورداری از آن، اهتمام به موضوع صلح مقتدرانه است که بدون دستیابی به صلح مقتدرانه، صلح دائم و پایدار استیفا نخواهد شد. به عبارتی تا زمانی که یک ملت در وضعیتی قرار داشته باشد که به خارج از مرزهای خود وابسته باشد و در تمشیت امور خود به حمایت دیگران چشم امید داشته باشد، صلح را به معنای حقیقی خود تجربه نخواهد کرد. یکی از رویکردهایی که ملت ها باید داشته باشند تا از شر توطئه های ابرقدرت ها در امان باشند، اقتدار و صلابت در دفاع از مرزها و تمامیت نظام و حفظ استقلال و عزت آن کشور است که با پدیدار شدن این اقتدار در فضای بین الملل، تحت تدابیر خردمندانه مقام معظم رهبری، دست طمع و بدخواهی بدخواهان قطع شده است و ما در شرایطی که برخی کشورهای منطقه از یک طرف به دلیل ضعف درونی خود و از طرف دیگر به دلیل اعتماد خام و غلط بر حمایت دیگران، امنیت مردم خود را به خطر انداخته اند، شاهد یک اقتدار عالی منطقه ای و جهانی از سمت جمهوری اسلامی هستیم و با پشتوانه مردمی و اتکای به خود، از نعمت امنیت برخورداریم و این حاصل نگرش و رویکرد مدبرانه رهبر عزیزمان حضرت آیت الله خامنه ای به موضوع صلح مقتدرانه است. ایشان همواره به فراگیر شدن صلح در جهان توجه دارند و رویکرد ایشان تثبیت و توسعه صلح عادلانه است که همه ملتها حق برخورداری از این نعمت را دارند و البته صلح تنها یک واژه نیست و ما معتقدیم که برای ایجاد صلح به معنای حقیقی آن باید همه این لوازم و بسترها را برای آن فراهم کرد و در جهت آن با تمام وجود تلاش کرد و ملتها نباید به صرف این که حق برخورداری از صلح را دارند، منفعلانه در انتظار صلح باشند تا دولتها یا سازمانهای بین المللی، صلح را برای آنها به ارمغان آورند. این یک برداشت غلط از صلح بین الملل است و البته یک توطئه برنامه ریزی شده از سمت اشخاصی است که منفعت خود را در ویرانی و ناامنی ملت های دیگر میبینند و انتظار برای هدیه گرفتن صلح از سوی دیگران و به امید حمایت دیگران بودن، نسخه ای است که از سمت نظام سلطه و خیانتکاران برای تضعیف و تخریب ملتها پیچیده می شود و نتیجه آن قطعا وابستگی، ناتوانی، ناامنی و به تاراج رفتن آن کشور است.

لذا با توجه به برخورداری ملت عزیز ایران از نعمت امنیت و اقتدار عالی در فضای بین الملل و حیثیت مقتدرانه ای که ایران از این باب کسب کرده است، نشان عالی صلح را به محضر شریف رهبر عظیم الشان و عزیزمان حضرت آیت الله خامنه ای تقدیم میکنیم و از خداوند متعال، سلامتی و طول عمر ایشان را مسالت می نماییم و امیدواریم بر عظمت و اقتدار و امنیت ایران روز به روز افزوده شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا