شرایط بهتر در گرو وجود زنان در مراجع تصمیم گیری

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بر افزایش تعداد زنان نماینده تاکید کرد و گفت: از تمامی آحاد جامعه انتظار داریم پای صندوق‌های رای توجه بیشتری به نقش آفرینی زنان در عرصه‌های تصمیم گیری از خود نشان دهند.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، بار دیگر در آستانه آزمون دیگری قرار داریم. نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیانگر آن است که باید بار دیگر پای صندوق‌های رای برویم و بدنبال افرادی باشیم که بتوانند در مدیریت چالش‌ها بخوبی نقش آفرینی کنند. اما در این میان زنان مورد کم لطفی و بی مهری قرار گرفته اند و معلوم نیست چرا تعداد زنان نماینده درتمامی یازده دوره مجلس شورای اسلامی باید کمتر از مردان باشد.

در این رابطه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا در تمامی دوره‌های مجلس شورای اسلامی تعداد نمایندگان زن کمتر از مردان بوده و آیا برای دوره دوازدهم می‌توان امیدوار بود که تعداد نمایندگان زن بیشتر بشود گفت: بدرستی معلوم نیست که چرا تعداد خانم‌های مجلس کمتر از آقایان است و با وجود آنکه ۵۰ درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، معلوم نیست که چرا خانم‌ها به زنان رای نمی‌دهند.

سمیه رفیعی با تاکید بر اینکه اگر زنان جامعه به نامزد‌های زن رای می‌دادند، زنان بیشتری بر کرسی‌های مجلس تکیه می‌زدند گفت: اگر تعداد خانم‌های نماینده در مجلس بیشتر شود، وضعیت قانونگذاری و رسیدگی به امور بهتر خواهد شد و شرایط بهتری رقم خواهد خورد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خانم‌ها حساسیت بیشتری نسبت به مسایل دارند گفت: خانم‌ها ریزبین‌تر هستند، شرایط را بخوبی بررسی می‌کنند و بسادگی از کنار مسایل نمی‌گذرند که همین امر باعث می‌شود در رسیدگی به شرایط کمتر دچار مشکل شویم.

وی با تاکید بر اینکه اگر تعداد نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی بیشتر شود، حتما شرایط بهتری بر جامعه جاری و ساری می‌شود گفت: اینکه انتظار داشته باشیم فقط زنان به زنان رای بدهند، درست نیست همانطور که اگر انتظار داشته باشیم فقط مردان به مردان رای بدهند هم درست نیست، اما اینکه سهم زنان از کرسی‌های مجلس بدین اندازه پایین است نشان می‌دهد که درک درستی از جایگاه زنان در مراجع تصمیم گیری وجود ندارد.

رفیعی با تاکید بر اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: به مردم پیشنهاد می‌کنم که انتخابات را جدی بگیرند و از همگان دعوت و درخواست می‌کنم که در این دوره به حضور بیشتر خانم‌ها در مجلس رای مثبت بدهند.

وی با تاکید بر اهمیت داشتن تخصص برای تصمیم گیری‌های مناسب‌تر گفت: خانم‌هایی که متخصص هستند، با توجه به تخصصی که دارند، شرایط را بهتر درک می‌کنند و متوجه چالش‌ها می‌شوند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خانم‌های متخصص حتما صاحب ایده و اندیشه تاثیرگذار هستند گفت: متاسفانه درک درستی از جایگاه و توانمندی‌های زنان وجود ندارد، به همین دلیل است که شاهد حضور اندک زنان در مراجع تصمیم گیری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه زنان باید در موضوعات کلیدی کشور حضور پیدا کنند گفت: زنان برای حل مسایل و مشکلات کشور مادرانه و دلسوزانه رفتار می‌کنند، به ویژه آنکه توانایی مدیریتی هم داشته باشند، در نتیجه باید سعی شود حضور زنان در مجلس شورای اسلامی بیشتر بشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دو =

دکمه بازگشت به بالا