حمایت بانک سینا از نهضت ملی مسکن

بانک سینا با پرداخت سه هزار میلیارد تومان تسهیلات نشان داد که در حمایت از نهضت ملی مسکن ثابت قدم است.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، بی شک مسکن نقش تعیین کننده‌ای در شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور دارد. از یک سو ساخت و ساز مسکن، صنایع بسیاری را به حرکت در می‌آورد و باعث رونق اشتغال و اقتصاد می‌شود و از سوی دیگر چالش‌های اجتماعی همچون ازدواج و فرزندآوری را مدیریت می‌کند. به همین دلیل مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید بسیار جدی گرفته شود.

خرید مسکن نیازمند تسهیلات

بدلیل آنکه در هر شرایطی برای خرید مسکن به نقدینگی نیاز است و بیشتر آحاد جامعه حقوق بگیرانی هستند که حقوقشان تنها پاسخگوی هزینه‌های جاری زندگی آن‌ها می‌شود، باید در قالب تسهیلات مسکن به یاری آن دسته از هموطنانی پرداخت که از توان مالی لازم برخوردار نیستند و برای خرید مسکن چشم به تسهیلات بانکی دوخته اند.

تخصیص بانک تخصصی

از آنجا که پرداخت تسهیلات برای ساخت یا خرید مسکن با استقبال بانک‌ها رو به رو نمی‌شود، بانک تخصصی مسکن ایجاد شد تا در مسیر رونق مسکن گام بردارد و نقدینگی‌هایی که با اشکال گوناگون جذب می‌کند، برای نیازمندان مسکن تخصیص دهد. اما بدلیل آنکه نیاز مردم به تسهیلات مسکن بسیار بیشتر از ظرفیت بانک مسکن است، بانک‌های دیگر نیز مکلف به پرداخت تسهیلات مسکن شده اند که متاسفانه در بسیاری از موارد با کم لطفی بانک‌ها در زمینه رونق مسکن رو به رو شده ایم.

وعده ساخت مسکن

در شرایطی که آمار‌ها حکایت از افزایش روز افزون قیمت مسکن و اجاره بها دارد و شاهد رونق حاشیه نشینی هستیم، ابراهیم رییسی با شعار ایجاد یک میلیون مسکن در سال از مردم رای اعتماد گرفت. اکنون مردم در انتظار تحقق این وعده هستند. بنابر این از یک سو مردم انتظار دارند دولت در زمینه ساخت مسکن گام جدی بردارد و از سوی دیگر دولت نیز انتظار دارد مردم با ساخت مسکن در این زمینه نقش آفرینی کنند. بنابر این تهسیلات مسکن در زمینه ساخت و خرید می‌تواند نیاز بخشی از مردم به مسکن را تامین کند و گامی در مسیر تحقق وعده دولت سیزدهم باشد.

حمایت بانک سینا از مسکن

از آنجا که پرداخت تسهیلات وظیفه بانکهاست، برخی از بانک‌ها در مسیر تحقق اهداف دولت گام بر می‌دارند که تسهیلات پرداختی بانک سینا نشان می‌دهد برای رفع نیاز مردم، اعداد قابل توجهی پرداخت شده است. البته آمار‌هایی که بانک ارایه می‌دهد می‌تواند کارگشا باشد، اما آمار‌هایی که از سوی دیگر مسوولان ارایه می‌شود، مهر تاییدی بر عملکرد مدیران بانکهاست. در این رابطه استاندار کرمانشاه از وام سه هزار میلیارد تومانی بانک سینا برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد. محمدطیب صحرایی از گشایش‌های خوبی در حوزه نهضت مسکن ملی استان طی توافقی با بنیاد مستعضفعان خبر داد و گفت: بنیاد مستضعفان یک مجموعه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی در استان شروع کرده بود که متأسفانه از ۳ سال گذشته متوقف شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، این مجموعه با قوت فعال شده است. استاندار کرمانشاه گفت: با مساعدت و دستور رئیس بنیاد، بانک سینا تأمین سه هزار میلیارد تومان وام برای این پنج هزار و ۴۰۰ واحد را پذیرفته است.

بانک سینا در مسیر مسکن

به نظر می‌رسد این تنها بخشی از خدمات بانک سینا برای ساخت و ساز در عرصه مسکن است، زیرا بانک سینا در راستای حمایت از اجرای برنامه‌های دولت، با امضای دو تفاهم‌نامه سه‌جانبه با وزارت راه‌و‌شهر‌سازی و هلدینگ پایا‌سامان پارس، منابع مالی به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان را برای ساخت واحد‌های مسکونی این طرح تخصیص داده است که از این مبلغ، سه هزار میلیارد تومان برای احداث پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکن در استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا