«آقای پادشاه» به خانه بازگشت

مردم ورزش دوست شهرستان آمل از ” امیرحسین زارع” ملی پوش کشتی آزاد ایران در سنگین وزن پس از کسب ۲ نشان طلای مسابقات جهانی صربستان و بازی های آسیایی هانگژو چین در بازگشت به زادگاهش به گرمی استقبال کردند.

به گزارش آماج، آیین استقبال از” امیرحسین زارع” که به پادشاه سنگین وزن کشتی آزاد جهان معروف شده است، عصر امروز سه‌شنبه‌ از ورودی شهر آمل در میدان علویان آغاز و با عبور از خیابانهای اصلی این شهر در قالب کارناوال شادی تا زورخانه شهید جبرئیل نیاکی ادامه یافت.
بسیاری از شهروندان آملی که در مناطق مختلف شهر و مسیر عبور همشهری پرافتخار خود حضور داشتند، با گل و تشویق، از او استقبال و خوش آمد گفتند.

جواب محبت های مردم را با تداوم موفقیت پاسخ خواهم داد
امیرحسین زارع در حاشیه مراسم استقبال گفت، از حضور پرشور مردم برای استقبال باشکوهی که برگزار کردند، تشکر می کنم، این استقبال به یادماندنی و خاطره انگیز بود.
وی افزود: خداروشکر می کنم که مردم شهرم واقعا قدرشناس هستند و به همین خاطر همه تلاش خودم را خواهم داشت تا در مسابقات مهم المپیک پاریس بتوانم با کسب مدال، دل این مردم را شاد و پاسخ محبت های پرمهرشان را بدهم.

اهدای مدال های مسابقات جهانی و بازی های آسیایی به موزه آستان قدس رضوی
دارنده نشان طلای مسابقات کشتی آزاد جهان و بازی های آسیایی چین از اهدای ۲ مدال ارزشمند مسابقات جهانی صربستان و بازی های آسیایی هانگژو چین به موزه آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: پیش از اعزام به مسابقات جهانی نذر کرده بودم که در صورت کسب مدال آنها را همانند سال گذشته به این مکان نورانی و قدسی اهدا کنم و تا چند روز آینده به همراه خانواده ام این کار را انجام خواهم داد.
زارع همچنین از کادر فنی برای موفقیت هایش قدردانی کرد و گفت: کادرفنی هم همانند کشتی گیران مدت هاست از خانواده دور بودند و مانند پدر کنار ما بودند تشکر می‌کنم امیدوارم این روند را به خوبی ادامه دهم و خودم ارتقا دهم تا المپیک با مدال طلا دل مردم را شاد کنم.

خامیرحسین زارع کشتی‌گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران، دربازی های آسیایی چین، در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر زمان انور از پاکستان را مغلوب کرد و در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر «بوهیردون» از چین را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.
این کشتی گیربا اخلاق آملی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر «یوسوپ باتیرمورزایف» از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت و در دیدار نهایی نیز با «لخاگواگرل مونختور» از مغولستان پیکار کرد که این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر به سود زارع به پایان رسید و او توانست نشان ارزشمند طلای کشتی آزاد را به نام خود ثبت کند.
زارع همچنین در مسابقات جهانی صربستان نیز که اواخر شهریور برگزارشد، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه هفت بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت و در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.
ملی پوش وزن ۱۲۵ کیلوگرم در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر چهار دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.
زارع در این مرحله با نتیجه چهار بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و با جبران شکست سال گذشته، راهی دیدار فینال شد و فینال به مصاف حریف پتروشوویلی از گرجستان رفت و با نمایشی مقتدرانه حریف خود را ۱۱ بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست پیدا کرد تا تنها طلایی ایران در مسابقات قهرمانی جهان بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا