درباره کتاب شرح قانون کاهش مجازات حبس تعزیری و مقایسه با قوانین سابق

تالیف کتاب شرح قانون کاهش مجازات حبس تعزیری و مقایسه با قوانین سابق توسط استاد ابراهیم صنوبر و خانم مینا بارانی

به گزارش پایگاه خبری آماج : قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ چندین مرتبه تمدید گردید و سرانجام این قانون در سال ۱۳۹۲ به تأیید نهایی شورای نگهبان رسید اما باز هم چهره دائمی به خود نگرفت بلکه کمیسیون قضائی مجلس با اختیار تفویضی از سوی مجلس شورای اسلامی، آن را به صورت آزمایشی برای مدت پنج سال تصویب نمود. این قانون گام‌های مهمی برای انعکاس پیشرفت‌های علمی برداشته است اما تلاش برای شرعی‌سازی قانون نیز کاملاً مشهود است.

نهایتا در تغییرات قانون مجازات اسلامی، قانون کاهش مجازات حبس تعزیری در جلسه علنی روز سه شنبه ۹۹/۰۲/۲۳ تصویب شد و مورخ ۹۹/۰۳/۲۲ از سوی رییس جمهور ابلاغ گردید.

دلیل اصلی تصویب این قانون را توان در آمار زیاد زندانیان و هزینه گزافی دانست که افزایش روز افزون زندانیان به دولت تحمیل می کرد. البته در این قانون علاوه بر کاهش مجازات حبس به مباحث دیگری نیز پرداخته شده است که نه تنها مرتبط به بحث کاهش مجازات حبس تعزیری نیستند بلکه مجازات را به نوعی نیز افزایش داده است.

هدف از نکارش این کتاب که توسط استاد ابراهیم صنوبر و خانم مینا بارانی نگارش شده است به مقایسه این قانون و قانون سابق پرداخته شده است که می‌تواند مورد استفاده دانشجویان، وکلا و اساتید حقوقی قرار گیرد.

استاد ابراهیم صنوبر پدر صلح ایران و مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح است که توانسته است در حوزه مسائل خیرخواهانه، بشردوستانه کمک به نیازمندان و آزادی زندانیان گامهای مثمر ثمری را بردارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا