احداث آب‌شیرین‌کن‌ها در چابهار کلید خورد

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه همزمان با دهه فجر ۴۹۰ میلیارد تومان طرح در منطقه آزاد چابهار افتتاح می‌شود گفت: در نخستین روز از این دهه مبارک، عملیات اجرایی احداث آب‌شیرین‌کن با محوریت رفع مشکل دیرینه مردم در چابهار آغاز شد.

به گزارش آماج و به نقل از نجواخبر ،  نصرالله ابراهیمی در اولین روز از یوم الله دهه مبارک فجر در آیین آغاز عملیات اجرایی آب‌شیرن‌کن و کلیدخانه و خط انتقال برق که با حضور ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رییس جمهور در امور اقوام و مذاهب، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی در محل پتروشیمی نگین مکُران ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امیدواریم با انجام اقدامات مناسب در حوزه زیرساخت‌های مجموعه منطقه آزاد چابهار و در حوزه سواحل مکران شاهد گشایش‌های اقتصادی در سطح ملی و فراملی باشیم.

ابراهیمی با تاکید بر لزوم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام افزود: در راستای امیدآفرینی و رفع دغدغه‌های مردم این دیار در بحث تامین آب آشامیدنی سالم، روند ساخت و بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن‌ها با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی گفت: پنج هزار میلیارد تومان ارزش پروژه‌هایی است که در طول ایام‌الله دهه فجر عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.
مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های اختصاصی در بخش خصوصی در در منطقه در حال اجراست که خودِ آن در چشم‌انداز هفت ساله آینده می‌تواند بیش از چهار میلیارد دلار آورده در حوزه صادرات و تولید برای منطقه به ارمغان آورد.

ابراهیمی بیان داشت: اصلی‌ترین هدف منطقه آزاد چابهار در بحث صادرات‌محوری و تولید است که با سیاست‌های کلی دولت و تاکیدات رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد برنامه‌هایی در توزیع عادلانه زیرساخت داریم برای اینکه توازنی ایجاد شود و بتوانیم عرصه اقتصادی کریدور شرق به غرب کشور را در حوزه پتروشیمی، فولاد، صنایع پایین‌دستی و هرآنچه که در برنامه‌های منطقه آزاد و حاکمیت قرار دارد دنبال کنیم.

گفتنی است؛ سه هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در راستای توسعه زیرساخت‌های منطقه و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افق هفت ساله در حوزه‌های مختلف منطقه آزاد چابهار در حال اجرا است و این طرح‌ها متشکل از طرح‌های بخش خصوصی، زیربنایی و مسئولیت‌های اجتماعی همچون توسعه زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی با اولویت رفع نیازهای مردم است.

در نخستین روز از دهه مبارک فجر عملیات اجرایی آب شیرین‌کن ۴۰ هزار متر مکعبی با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، عملیات اجرایی خط انتقال آب، کلید خانه و خط انتقال برق با اعتبار ۴۰۰ میلیارد و همچنین خط انتقال محصولات پتروشیمی به بندر چابهار با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا