کارگاه پیشرفته مدیریت تغییر و تحول

یکی از مهمترین کارگاه های این روزها مدیریت تحول یا مدیریت تغییر یا مدیریت انتقال است. مدیریتی که یکی از مهمترین عناوین آموزشی در شرکتهای چند ملیتی و بزرگ تا ناسا و حتی پنتاگون می توان دید و نظرات را به خود جلب می نماید.

به گزارش آماج، مدیریت تغییر و یا تحول شاخه ای از علم مدیریت است و ناظر به روش‌های ایجاد دگرگونی در شرکتها و موسسات و یا سازمانها ، تیم یا فرد هستند که با وجود داشتن ریشهٔ علمی و عملیاتی مشترک یا حداقل مشابه، تفاوت‌هایی نیز برای آن‌ها از طرف متخصّصان ذکر می‌شود.

شیوه‌های مدیریت تحول معمولاً به دگرگونی تخصیص منابع و امور مالی، hse و یا….. چگونگی و ابعاد مدیریت فرایندهای تجاری، امور عملیاتی و دیگر ابعاد لازم برای پیشرفت سازمانی می‌پردازند تا سازمان مربوط بسته به اهداف و نیازها تغییرِ شکل یا حتی ماهیّت پیدا می کند.

با توجه به سرعت تحولات و تکنولوزی و برآیند این دو مولفه به نظر می رسد که شرکتها و سازمانهایی در آینده موفق خواهند بود که بتواند تمامی تغییر و تحولات را درک نموده و مطابق آن تغییر کنند و یا به عبارت ساده تر پوست اندازی کنند.

فکر می کنیم که تغییر در دنیای امروزی به عنوان یک نیاز در زندگی نسل بشر تبدیل شده و نمی توان به هیچ وجه جلوی آن را گرفت.با وجود سرعت بالای تغییر و تحول در دنیای ما نیاز این است که ما هم گام به گام این تغییر پیش رویم.در سازمان ها و مجموعه ها هم به همین مقدار نیاز به تغییر می باشد.از مهم ترین امور در سازمان برای رشد و تغییر و ، سلامت سازمان می باشد که از مشکل ترین امور مدیران در یک مجموعه است.

تحول و تغییر در یک سازمان را می توان به فرآیندی تشبیه نمود که می بایست به وسیله ی آن فرهنگ و ساختار و فرآیند های آن را به وسیله آن مورد ارزیابی قرار داد.

سازمان های موفق در جهان امروز سازمان هایی هستند که تغییر و تحول را در چارچوب تشکیلاتی خود بگنجانند.

تحول سازماني (Organizational Evolution)، نوعي استراتژي بهسازي سازمان است که در اواخر دهه 1950 و اوايل دهه 1960 مطرح شد. اساس اين تحول، بر بينش ها و آگاهي هاي حاصل از پويايي هاي گروهي و نظريه مرتبط با تغيير برنامه ريزي شده، استوار است. حوزه تحول سازمان در مسير تکاملي خود، به چارچوبي منسجم از نظريه ها و کاربردها رسيده که مي تواند بسياري از مسائل مهم انساني موجود در سازمان را حل و فصل نمايد. تحول سازماني، درباره سازمان ها، افرادي که درون سازمان ها هستند و چگونگي کارکرد آنها و تغييرات برنامه ريزي شده اي که منجر به ترغيب افراد، گروه ها و سازمان ها به کارکرد بهتر مي شود، بحث مي کند.

کارگاه پیشرفته مدیریت تغییر و تحول دکتر میر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟
مدیران عامل و اعضاء هیئت مدیره
صاحبین کسب‌ و کار و کارفرمایان و کارافرینان
کسب‌و‌کارهای سنتی و کوچک و بزرگ
هولدینگ‌ها و موسسات و شرکتها
مدیران ارشد و کارشناسان و سرپرستان
مدیران منابع انسانی و روابط عمومی و….


سرفصلهای پیشنهادی کارگاه پیشرفته مدیریت تغییر و تحول

۱-مقدمه ای بر تحول سازمان و تعریف آن

۲-نقش ارزش ها ، پیش فرض ها و باور ها

۳-مبانی تحول سازمان و مدیریت فرآیند

۴-اقدام پژوهی و تحول سازمانی

۵-برنامه های ایجاد تغییر

۶-برنامه های ایجاد تغییر در تیم ها

۷-برنامه های ایجاد تغییر ساختاری

۸-ابعاد سیستمی برنامه های تحول سازمانی

۹-قدرت ، سیاست و تحول سازمان

۱۰-تحقیقات در مورد تحول سازمان

۱۱-آینده و تحول سازمان

– بررسی ارتباط استانداردها با مدیریت تغییر

– مطالعه موردی برنامه های مدیریت تغییرات در شرکتهای بزرگ

– مستندسازی تغییر و چک لیست

– برنامه مدیریت تغییر واصول آن

چگونه انگیزه و حس خوبی در کالبد مجموعه ها بدمیم؟
سالها است در تمامی شرکتها برای ایجاد تغییر و ایجاد انگیزه دعوت می شوم و فکر می کنم که در محیط‌ پیچیده کاری این روزها ، موسسات و شرکت‌ها باید منعطف، نوآور، و بسیار چابک تر باشند.

به نظر می رسد که در حالی که پویایی و تغییر برای موسسات و شرکتها و سازمان‌های امروز حیاتی است، اما هدایت اثربخش تغییرات بسیار دشوارتر به نظر می‌رسد. بیش از دو سوم تلاش‌های تغییر با شکست مواجه می‌شوند. این کارگاه آموزشی با توجه به سه دهه تجربه علمی و عملی مدرس و با رویکرد عملیاتی تحول سازمانی استراتژیک با پوشش همه ابعاد تغییر از ایجاد تعهد، بهره‌برداری ازآن‌چه که هم اکنون به خوبی کار می‌کند، و هدایت سیاست‌ها و عواطف تغییر تا تدوین جزئیات طرح پیاده‌سازی و القا یادگیری مستمر طرح ارزش‌آفرینی یگانه‌ای ارائه خواهد شد که در بین تمام مدل‌های مدیریت تغییر شاید بی‌همتا است.

مدرس کارگاه آموزشی مدیریت تغییر و تحول تضمین می کند با رویکردی جدید و جامع همه نگاه‌های تغییر را یکپارچه کرده و با ارائه ابزارهایی برای ساختن سازمانی تحول‌پذیر و آماده شدن برای موفقیت کوتاه‌مدت و بلندمدت، آینده درخشان مجموعه ها را هموارتر بنماید .

یکی از جدیدترین این راهکارها برای بهبود و توسعه آموزش . استفاده از مفاهیم نوینی به‌وسیله بازی در طراحی کارگاه مدیریت تغییر توسط دکترمازیار میر است. استفاده از مفاهیم بازی در آموزش به ما این اجازه را می‌دهد که به جای کلاس‌های خشک و خسته کننده از روش‌های بسیار متنوع و نوینی در کلاس استفاده شود که آموزش را بصورت مداوم بسیار جذابتر می کند.

از این فعالیت‌های بازی مانند می‌توان به مواردی مانند :

اول

رفتن به مرحله بعد

دوم

تحویل پروژه

سوم

دریافت امتیاز در کارگاه و تشویق و تائید فعالیت

چهارم

فعالیت‌های رقابتی در تصمیم‌گیری و انتخابها و ایجاد شور و نشاط در کلاس

پنجم

استعدادیابی سه بعدی

ششم

ارزش آفرینی وبسیاری از روش‌های دیگر که اجازه بدهید طی کارگاه با ان آشنا شویم….

 

مزیت های علمی و عملیاتی این کارگاه آموزشی

آموزش بدون پاورپوینت بیماری این روزهای آموزش

شیوه جدید آموزشی gami fication

مدل آموزشی منطبق بر آموزش

درگیری همه مدعوین طی سیر کارگاه آموزشی

استفاده از تمامی محورهای نوین آموزشی

پشتیبانی صد در صد آموزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 16 =

دکمه بازگشت به بالا