جشن ولادت امام رضا با موضوع رویکرد توسعه صادرات برگزار شد

جشن ولادت امام رضا با موضوع رویکرد توسعه صادرات در سال تولید و مهار تورم با حضور فعالان اقتصادی و تجار و انبوه سازان و اصناف برگزار شد

به گزارش آماج ، در ابتدای این مراسم دکتر عباس شوکتی مدیرعامل مجمع خیرین راه فردا کوثر ضمن خیرمقدم به مهمان گفت: تعامل اقتصادی در کنار هم و از همه مهمتر توجه به منویات مقام معظم رهبری برای توجه به رشد اقتصادی و مهار تورم باعث شد در چنین هفته باشکوهی که هفته کرامت نامگذاری شده گرد هم بیاییم.
شوکتی تصریح کرد: تشکر ویژه ای دارم از مدعوین عزیز که در چنین روزی دعوت مجمع خیرین راه فردا کوثر را لبیک گفتند تا با گرد هم آمدن بتوانیم به رشد تولید و مهار تورم کمک کنیم.
در ادامه سید محمود علوی وزیر سابق اطلاعات در جمع تجار و اصناف و انبوه سازان و فعالان اقتصادی گفت: در هر شرایطی باید از فعالان اقتصادی باید حمایت شود.اگر سرمایه دار و فعال اقتصادی حمایت شود به طور یقین در کار پویا تر و فعال تر و جدی تر کار می کند.

سید محمود علوی ادامه داد: برگزاری چنین همایش هایی باید پیش درآمدی برای فعال تر شدن فعالان اقتصادی و فراهم شدن زمینه کار و تامین امنیت برای حفاظت از سرمایه گذاری باشد.

وزیر اطلاعات سابق به منویات مقام معظم رهبری برای شعار سال اشاره کرد و گفت: در کلام مقام معظم رهبری امسال به نام رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده است و این درست است از آنجا که یکی از زمینه های مهار تورم مبحث رشد تولید است.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:مقام معظم رهبری عبارت خوبی در جمع دولت به کار بردند که فعالان اقتصادی سرداران جنگ اقتصادی ما با دشمنان هستند. وقتی فعال اقتصادی شد سردار جنگ باید احترام ویژه ای برای او قائل شد.

علوی تصریح کرد: فرصت تولید و فرصت های شغلی راه حل صحیح مشکلات معیشتی مردم است که به تبع آن بیکاری هم کاهش پیدا می کند.

وی افزود: نشاط و پویایی فعالیت اقتصادی ثمره فعالیت مغز فعالیت اقتصادی در فضای آرامبخش و امنیت سرمایه گذاری است.
از نکات مهم این همایش پلن تخصصی و سخنرانی دیگر فعالان و مدیران اقتصادی و سخنرانی معاون امور مجلس رییس جمهور بود.

سید محمد حسینی در این همایش ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت رضا و دهه کرامت گفت: امام رضا ولی نعمت ما ایرانیان است و این مسیری که وارد
ایران شدند مایه برکت برای کشور ما است.
وی ادامه داد: امام رضا معروف به عالم آل محمد است و این شخصیت گنجینه علم و دانش است و رفتار عالمانه و رفتار حکیمانه داشتند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افرود: با توجه به حضور خیرین در این جمع باید بگویم حضرت رضا فرموده اند اگر کسی از کار دیگران گره گشایی کند و غم کسی را برطرف کند در کنار اجر اخروی, در همین دنیا آثار وضعی دارد بنابراین در این دنیا از وی دستگیری می شود و او را رها نخواهند کرد.

حسینی تصریح کرد: تشکر میکنم ازهمه کسانی که دست دیگران را می گیرند و همه باید دست به دست هم دهیم تا مسلمانان دیگر مسائل روز باشد.
وی فرهنگ بخشش و ایثار اربعین را بسیار زیبا دانستند و گفت: موسسات خیریه از قدیم الایام بوده و این روحیه بسیار ارزنده است و به مثابه فرهنگ اربعین است که همش فرهنگ بخشش , ایثار و محبت به زائران امان حسین است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۸ میلادی در انگلستان وزیری به عنوان پیشگیری از خودکشی و بیماری های روحی و روانی تعیین می کنند چرا که به شاخص های انسانی و معنویت توجه نشده است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور ایران اظهار داشت: جامعه مهدویت باید به جای منازعه و درگیری مالی, روحیه گذشت و محبت را برجسته کنند که در زندگی ائمه ما مرسوم بوده است.
در پایان با حضور مقامات اهدای لوح تقدیر به فعالان اقتصادی تقدیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا