معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی: نیازمند تحول در بودجه وزارت میراث‌فرهنگی هستیم/ مجلس و دولت به حوزه گردشگری نگاه ویژه‌ای دارند

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بودجه این وزارتخانه کافی نیست و نسبت به سایر دستگاه‌ها از کمترین میزان افزایش برخوردار است.

به گزارش علیرضا نیاکان، جواد واحدی ضمن تشکر از حمایت‌های اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره بودجه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: بودجه این وزارتخانه کافی نیست و بودجه اختصاص یافته در سال ۱۴۰۲ نیز کفاف امور را نمی‌دهد و نسبت به سایر دستگاه‌ها از کمترین میزان افزایش برخوردار است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی افزود: بسیاری از مطالبات، موضوعات و مسائلی که در حوزه‌های انتخابیه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این وزارتخانه پیگیری می‌شود، معطل بودجه و اعتبار است.

او تاکید کرد: خوشبختانه نگاه مجلس و دولت به حوزه گردشگری نگاه ویژه‌ای است، رئیس جمهوری بارها از گردشگری به عنوان اقتصاد پیشران کشور یاد کرده‌اند، از طرفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز نگاه حمایتی و توسعه محور به حوزه‌های ماموریتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دارند.

واحدی با بیان این که امید است منابع خوبی از طرف مجلس در بودجه سال آینده برای بحث گردشگری و حمایت از میراث‌فرهنگی پیش‌بینی شود، تصریح کرد: وجود ظرفیت خوب گردشگری در کشور بهترین فرصت برای کسب درآمد و اشتغال‌زایی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن تشکر از مصوبه نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق در تعیین ۳۰ درصد از درآمد عوارض خروج از کشور به‌منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری تاکید کرد: به‌شدت نیازمند نگاه حمایتی مجلس در تعیین منابع و ایجاد ردیف‌های بودجه‌ای برای تحول در حوزه گردشگری، حفاظت از میراث‌فرهنگی و ترویج صنایع‌دستی هستیم.

او همچنین با بیان این که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود به مسئله گردشگری و اهمیت آن برای جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده‌اند، گفت: عنایت رهبر انقلاب و بیان این موضوع که گردشگری یکی از نقاط قوت و اولویت‌دار این دولت بوده و به همین دلیل در اتفاقات اخیر مورد هدف دشمن قرار گرفته است، وظیفه مجلس و دولت در اختصاص نگاه ویژه به مسئله گردشگری را سنگین‌تر می‌کند.

واحدی با اعلام آغاز به کار شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از امروز در تهران بر لزوم انجام اقداماتی برای مقابله با ایران هراسی تاکید کرد و گفت: ضروری است تا همه دستگاه‌های مرتبط در خصوص مقابله با ایران هراسی فعالانه وارد عمل شوند، برپایی رویدادهای بین‌المللی در کشور نظیر نمایشگاه گردشگری و همچنین شرکت درعرصه‌های بین‌المللی در دیگر کشورها به‌منظور معرفی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به همراه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌تواند به خنثی کردن تبلیغات منفی بیگانگان در این زمینه منجر شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا