ظرفیت بزرگ مس برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی

نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه خداوند ذخایر خوبی در اختیار کشورمان گذاشته گفت: اگر مدیران بدرستی از این ذخایر استفاده کننده، بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، صمدالله محمدی با تاکید بر اینکه کشورمان از دخایر و منابع خدادادی بسیاری برخوردار است گفت: با وجود این همه ظرفیت، با کمبود‌ها و چالش‌های بسیاری رو به رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه کرمان از جمله بافت ، ظرفیت اشتغال معادن مس قابل توجهی دارد گفت: بار‌ها با مدیران شرکت ملی صنایع مس مذاکره کردیم، ظرفیت‌های معادن مس بافت را توضیح دادیم و تشریح کردیم که بکارگیری این معادن تا چه اندازه می‌تواند موثر باشد و هربار وعده دادند، اما به هیچیک از وعده‌ها عمل نکردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه شرکت ملی صنایع مس متولی صنعت مس کشور است گفت: با توجه به ذخایر و معادنی که کشور دارد، اگر صنعت مس کشور بدرستی مدیریت بشود، می‌تواند نقش موثری در رونق و توسعه کشور داشته باشد.

وی بخش‌های مرتبط با مس از معادن تا صنایع پایین دستی را صنعتی قوی توصیف کرد و گفت: اگر صنعت مس بدرستی مدیریت شود، می‌تواند در اقتصاد و اشتغال کشور تاثیر ویژه و موثری داشته باشد.

محمدی با تاکید بر اینکه مس به اندازه‌ای در استان کرمان ظرفیت دارد که می‌تواند به تنهایی چهره استان کرمان را تغییر بدهد گفت: کار‌های اجرایی کارخانه تغیظ در درالو رابر در حال انجام است و چنانچه راه‌اندازی شود، قطعاً نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتقاد و اشتغال کشور ایفا کند.

وی راه اندازی کارخانه تغلیظ در شهرستان بافت را زمینه ساز رشد و توسعه شهرستان دانست و گفت: رشد شهرستان بافت را می‌توانیم بعد از راه‌اندازی کارخانهٔ تغلیظ مس درآلو بیشتر ببینیم.

نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی با استقبال از تغییر مدیریت در شرکت ملی صنایع مس گفت: با توجه به چالش‌هایی که در گذشته وجود داشت، انتظار داریم با تغییر مدیریت و آمدن مدیر جدید که سابقه مدیریت در بخش‌های معدنی و ایمیدرو دارد، تحولات جدی و گسترده‌ای در شرکت ملی صنایع مس شاهد باشیم.

وی با اعلام اینکه بافت ظرفیت ایجاد کارخانه تغلیظ جدیدتر را هم دارد گفت: با توجه به رشد و توسعه بسیار زیاد در منطقه بافت، انتظار داریم مدیریت جدید شرکت ملی صنایع مس با جدیت روند توسعه صنعت مس را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

محمدی با اشاره به اینکه معادن مس متعددی در بافت داریم که کار اکتشاف آن‌ها انجام شده گفت: پس از اکتشاف و تعیین ذخایر، نیاز است که معادن را به بهره‌برداری برسانند و اشتغال ایجاد کنند.

وی با اشاره به وعده رییس جمهور مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل در سال گفت: ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغالزایی در مس و زیرمجموعه‌های آن وجود دارد که اگر شرکت ملی صنایع مس در این زمینه اهتمام داشته باشد، می‌توان به تحقق بخشی از وعده ایجاد یک میلیون شغل از طریق صنعت مس امیدوار بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خداوند ذخایر بسیار عظیمی در اختیار ما گذاشته، اما از این ذخایر بدرستی استفاده نمی‌کنیم گفت: اگر این معادن فعال بشوند و به بهره‌برداری برسند، نه تنها مشکل اشتغال منطقه حل می‌شود، بلکه در مجموع آمار بیکاری را در کشور کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا