بالانس شاخص‌های بانک رفاه با افزایش سرمایه(+فیلم)

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران به مبلغ 660 هزار میلیارد ریال را یک اتفاقی منحصربه‌فرد توصیف کرد و گفت: این افزایش سرمایه محصول عملکرد طیف وسیعی از مدیران بانک رفاه کارگران بود.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، علیرضا عسگریان یکی از مهم‌ترین شاخصهای هر بانک را افزایش سرمایه دانست و گفت: در واقع افزایش سرمایه تمام شاخص‌های یک بانک را بالانس می‌کند.

وی به تشریح تاثیرات افزایش سرمایه در عملکرد بانک پرداخت و گفت: میزان وامی که بانک می‌خواهد بدهد، میزان سرمایه گذاری که می‌خواهد انجام بدهد، تعامل با بانک مرکزی، میزان دیونی که بالا می‌آورد و بسیاری موارد دیگر با افزایش سرمایه محقق می شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جامعه بزرگ کارگران و بازنشستگان که از بانک رفاه خدمات می گیرند گفت: هنگامی که یک جامعه خیلی بزرگ مثل جامعه کارگری و بازنشستگی داریم و می‌خواهیم به آنها وام بدهیم، تنها با افزایش سرمایه میسر است.

وی با تاکید بر اینکه برای دادن وام به مشاغل مختلف، باید افزایش سرمایه صورت بگیرد گفت: اساساً کارکرد بانک رفاه کارگران، کارکرد پشتیبانی‌کردن از صنعتهای مختلف است، به‌علاوه خدماتی که به مشتریان خرد و کلان خود ارائه می دهد، همه با ابزار افزایش سرمایه است.

عسگریان با اشاره به سابقه و عملکرد بانک رفاه کارگران گفت: یکی از مهمترین و اصلیترین مشتری بانک رفاه کارگران، سازمان تأمین اجتماعی است.

وی با هشدار به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک مقدار با مشکل نقدینگی مواجه است گفت: بانک رفاه کارگران در واقع بزرگ‌ترین تأمین‌کننده و پشتیبانی‌کننده سازمان تأمین اجتماعی است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در مواقعی با مشکل مواجه می‌شود گفت: مشکلات سازمان تامین اجتماعی امکان دارد یک ماه، دو ماه و حتی سه ماه بروز پیدا کند، در این شرایط بانک رفاه با دادن تسهیلات قانونی و به موقع، به یاری سازمان تامین اجتماعی می رود.

وی با هشدار نسبت به اینکه اگر بانک رفاه کارگران نتواند به‌اندازه کفایت به سازمان تأمین اجتماعی به‌واسطه مأموریت‌های متفاوت سازمان وام دهد، خودبه‌خود سازمان با مشکلاتی روبرو می‌شود گفت: این مشکلات به اندازه ای جدی است که امکان دارد سازمان نتواند از عهده نیازها و مشکلات خودش بر بیاید.

عسگریان با تاکید بر اینکه بانک رفاه کارگران تابع قوانین مشخص است و باید مطابق توان مالی تسهیلات پرداخت کند گفت: برای اینکه بانک رفاه کارگران برای آنکه بتواند تسهیلات مورد نیاز سازمان تامین اجتماعی را تأمین کند و پشتیبانی لازم را از جامعه کارگری و بازنشستگی به عمل آورد، نیاز به ابزارهای قانونی پولی و مالی تعریف شده دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز سازمان تامین اجتماعی، بانک رفاه کارگران بایستی با قواعد بانک مرکزی جور در بیاید گفت: معیار بانک مرکزی برای ارایه خدمات به سازمان تامین اجتماعی، افزایش سرمایه است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به محدودیت های قانونی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: برای پرداخت تسهیلات به سازمان تامین اجتماعی، بانک مرکزی بررسی می کند که سرمایه بانک رفاه کارگران چقدر است و به نسبت همان سرمایه، به بانک اجازه مانور می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران بانک رفاه درک درستی از شرایط سازمان تامین اجتماعی و خدماتی دارند که به کارگران و بازنشستگان می دهد گفت: این بود که بانک رفاه با افزایش سرمایه به مبلغ 660 هزار میلیارد ریال، یک اتفاق منحصربه‌فرد به وجود آورد که محصول عملکرد طیف وسیعی از مدیران خود بود.

عسگریان تاکید کرد: افزایش سرمایه به مبلغ 660 هزار میلیارد ریال دستاورد مدیریت بانک رفاه کارگران، سازمان تأمین اجتماعی و شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که با نگاه مثبت این رویداد بزرگ را رقم زدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا