نقشه راه کارگزاری بانک صادرات برای سرمایه‌گذاری(+فیلم)

محسن تمجید مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک صادرات در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک، بیمه) به بنگاه‌داری بانک‌ها در سنوات گذشته پرداخت و از تغییر نوع نگاه سرمایه‌گذاری در کارگزاری بانک صادرات خبر داد

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، نظام بانکداری کشور طی سال‌های اخیر از نقش اصلی خود مه همان رونق تولید و حمایت از تولید کشور است فاصله گرفته و به بنگاه‌داری روی آورده تا جایی که دیده شده است بانک‌ها خود به دلیل بدهی یک شرکت تولیدی را به تعطیلی کشانده‌اند. اخیراً با توجهی که به این معضل در سطح کلان شده است و دستوراتی که از طرف نهاد‌های بالادستی صادر شده بانک‌ها موظف هستند تا فعالیت‌های بنگاه‌داری خود را محدود به شرکت‌هایی کنند که در عرصه بانکداری فعالیت دارند. کارگزاری بانک صادرات به‌عنوان بازوی سرمایه‌گذاری این بانک باتوجه‌به سیاست‌های ابلاغی شروع به انجام این مهم کرده است که آقای محسن تمجید مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک صادرات در گفتگو با خبرنگار پول نیوز به این موضوع پرداخته.

ایشان همچنین افزودند: باتوجه‌به دستورالعمل‌های صادره از مقام‌های بالادستی بانک‌ها مکلف به خروج از بنگاه‌داری هستند، البته بنگاه‌داری که موضوع فعالیتشان غیربانکی است. بانک‌ها مجاز هستند با رعایت حدود مجاز در دستورالعمل سرمایه‌گذاری نسبت به سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که موضوع فعالیت بانکی دارند اقدام کنند. این اتفاق هم افتاده در سال گذشته سال هزار و چهارصد و یک اقدامات مؤثری دراین‌خصوص بانک صادرات انجام شد و در سال جاری هم برنامه خود را ارائه دادیم به وزارت محترم اقتصاد که از فعالیت‌هایی که غیربانکی هستند خارج بشویم و این واگذاری‌ها در جهت سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های بانکی و رسیدن به حد مجاز سرمایه‌گذاری اتفاق افتاد.

محسن تمجید مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک صادرات با اشاره به مدل سرمایه‌گذاری در سنوات گذشته خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی که انجام شده سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده گاهی اوقات در گذشته تکلیفی بوده، در حال حاضر باتوجه‌به اینکه آن سرمایه‌گذاری بسیار بزرگ شده مشتری بالقوه و خریدار بالقوه آن‌چنان در بازار برای این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها وجود ندارد. خب یکی از راهکار‌های خروج از این مدل سرمایه‌گذاری‌ها آیکیو کردن این شرکت‌ها است که این موضوع هم در دستور کار ما قرار دارد. حالا خبری که من اینجا بگویم خدمت شما شرکت توسعه شکر و صنایع جانبی که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها با موضوع فعالیت تولید شکر که محصول اصلی است و صنایع جانبی آن امسال امیدوارم باتوجه‌به اینکه چهل درصد سهم آن متعلق به بانک صادرات است در بورس عرضه می‌شود و آگهی کنیم تا بخشی از آن حدوداً پنج تا ده درصد در بازار سرمایه عرضه بشود.

باقی سهام نیز در دستور فروش ما هست اگر مشتری پیدا شود ما امکان واگذاری را داریم؛ اما عرض کردم، در شرکت‌های بزرگ امکان واگذاری یک جا فراهم نیست و این‌ها را باید آ یکیون کنیم ضمن اینکه صرفه صلاح سهام‌داران بانک صادرات را هم باید رعایت کنیم. در واقع حداقل نزدیک به ارزش ذاتی هر سهم ما این سهام را بتوانیم واگذار کنیم که صرفه سهام‌داران حفظ شود.

سرمایهگذاری جدید ما صرفاً منطبق با محدودیت‌هایی است که به ما اعلام کردند، ما در زمینهٔ شرکت‌هایی که فعالیتشان بانکی محسوب می‌شود مجاز به سرمایهگذاری هستیم. کارگزاری، شرکت‌های لیزینگ، شرکت صرافی، شرکت تأمین سرمایه و شرکت‌های آی‌تی که باتوجه‌به تغییر فنّاوری و سرعت حرکت آی‌تی در جهان ما هم باید به این سمت حرکت کنیم و شرکت‌هایی که آی‌تی محور هستند را تقویت کنیم تا بتوانیم خدمات باکیفیت‌تری به مخاطبین بانک صادرات ارائه بدهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا