گهر زمین از تولید قطعه ۱۰ دلاری تا ماشین الات هشت میلیون یورویی

معاون مهندسی شرکت سنگ آهن گهر زمین با تاکید بر اینکه چشم امید صنایع به ظرفیت شرکت‌های بزرگ است گفت: شرکت‌های بزرگ به واسطه سرمایه های بزرگی که در اختیار دارند، میتوانند پیشران بحث‌های دانش و فناوری در کشور باشند.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، علی زهرودی در پاسخ به اینکه شرکت سنگ آهن گهرزمین برنامه‌ای دارد که فناوری جدید یا ماشین جدیدی تولید کند گفت: شرکت گهرزمین همواره بدنبال تولید ماشین الات مورد نیاز است تا وابستگی خود را کاهش دهد و در آینده نزدیک از بین ببرد.

وی با تاکید بر اینکه گهرزمین تمرکز خود را در ۱۴۰۲ بر معدن گذاشته گفت: هنگامی که تمرکز بر معدن است، رفع وابستگی و رسیدن به خودکفایی در دستور کار قرار دارد و چون بخش مهمی از معادن کشور به ماشین آلات نیاز دارد، گهرزمین بنا دارد وارد ساخت ماشین‌آلات معدنی بشود.

معاون مهندسی شرکت سنگ آهن گوهر زمین در پاسخ به اینکه توان تولید ماشین آلات تخصصی را دارید گفت: گهرزمین تجربه‌های بزرگی داشته که برای اثبات این ادعا کافی است بدانیم گهر زمین در مسیر ساخت قطعات و ماشین آلات، از تولید قطعه ۱۰ دلاری شروع کرده و اکنون ماشین الات هشت میلیون یورویی تولید می‌کند.

وی از تمرکز گهر زمین بر تولید ماشین‌های بزرگ صنعتی خبر داد و گفت: اولویت گهرزمین و برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته، بر مبنای داخلی سازی است که از طراحی تا ساخت و تولید انبوه را در دستور کار داریم.

زهرودی از اهمیت ماشین‌های حفاری که در چال انفجار بکار گرفته می‌شود، خبر داد و گفت: تولید ماشین‌های حفاری چال انفجار را در برنامه داریم.

وی از شورابه‌ها به عنوان چالشی جدی یاد کرد و گفت: بناداریم با ساخت دستگاه‌های مربوطه، آب شیرین را از شورابه‌ها استحصال کنیم و البته دراین حد متوقف نمی‌شویم بلکه سعی داریم از عناصر ارزشمندی که در شورآبه‌ها وجود دارد، بهره بگیریم.

معاون مهندسی شرکت سنگ آهن گهر زمین، رویکرد پایان دادن به وابستگی را سیاستگذاری کلان شرکت دانست و گفت: از سال ۹۵ در گهرزمین به بحث بومی سازی و ساخت داخل، عنایت بسیار ویژه‌ای شده که نتیجه این رویکرد و توجه، تولید ماشین آلات و فناوری‌هایی است که در نوبه خود منحصر به فرد بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =

دکمه بازگشت به بالا