آموزش و کاهش سوانح ترافیکی سبب افزایش جذب گردشگر می شود.

رئیس اداره آموزش کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران گفت: آموزش و کاهش سوانح ترافیکی سبب افزایش جذب گردشگر می شود.

سمانه شمس  با بیان اینکه ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات یکی از مؤلفه‌های جذب گردشگر و توسعه گردشگری است، اظهار داشت: در بیش از ۹۰ درصد تصادفات عامل انسانی نقش دارد.

وی افزود: بر اساس مطالعات آموزش مؤثرترین راهکار برای ارتقا مهارت انسانی و در نهایت کاهش تصادفات شناخته شده است، کاهش سوانح ترافیکی و آمار تلفات طبعاً باعث طیب خاطر گردشگران و نهایتاً افزایش جذب گردشگر خواهد شد.

رئیس اداره آموزش کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران افزود: خوشبختانه یکی از رئوس برنامه‌های دولت سیزدهم و وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متکی بر توسعه گردشگری است که نوید توجه به این مهم را می‌دهد.

شمس گفت: در شرایط اقتصادی موجود یکی از موانع مهم گردشگری هزینه‌های گزاف سفر است، که نقطه عطف دیگر دیده شدن این مهم به عنوان گردشگری ارزان از دیگر برنامه‌های ارائه شده در دولت سیزدهم است، که قطعاً ارائه آموزش‌های لازم و کاهش سوانح در این راستا نیز اثرگذار خواهد بود،

وی تاکید کرد: بدیهی است گردشگر آگاه و ماهر هزینه‌های کمتری را به خود و جامعه در سفر تحمیل خواهد کرد که این آگاهی می‌تواند ابعاد مختلفی از جمله اشراف بر خودرو به عنوان سومین عامل تصادفات، کسب دانش رفتاری و مهارتی در رانندگی و افزایش آگاهی در تردد و عبور و مرور به عنوان عابر پیاده و… را شامل شود، از سویی ماهیت آموزش نیز به عنوان فرآیندی کم هزینه و تأثیرگذار شناخته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =

دکمه بازگشت به بالا