بررسی کتاب فرزندخواندگی در قانون ایران از زبان ابراهیم صنوبر مولف کتاب

ابراهیم صنوبر به تشریح کتاب فرزندخواندگی در قانون ایران پرداخت و گفت: کتاب «فرزند خواندگی در قانون ایران » به قانون فرزند خواندگی جدید و‌ مقایسه با قانون قدیم و نوآوری های فرزند خواندگی پرداخته شده است.

وی ادامه داد: از دیگر مباحث این کتاب، تکالیف متقابل سرپرست و فرزندخوانده و کلیاتی از موضوع فرزندخواندگی موضوع بحث این کتاب می باشد و در بخش دیگر به، حقوق متقابل سرپرست و فرزند خوانده مورد بررسی قرار گرفته است که در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی رونمایی شده است.

مدیر عامل موسسه بین المللی سفیران صلح به اهداف این کتاب اشاره کرد و گفت: هر نظام حقوقی تبیین راهکارهای است تا بتواند نقش مکانیسم‌های جبرانی و جایگزین را ایفا کرده و روابط اجتماعی را به صورت مطلوب مدیریت نماید. هدف از تالیف این کتاب این می باشد که عنوان شود، نهاد فرزندخواندگی ضمن برقراری پیوند میان کودکان بی‌سرپرست و خانواده‌های بدون فرزند، نیازها و منافع هر دو گروه را متوازن می‌کند و از تحمیل بار سرپرستی کودکان به دولت جلوگیری به عمل می‌آورد.

صنوبر افزود: به‌منظور بررسی چگونگی و حدود آثار ناشی از فرزندخواندگی در تمامی روابط ناشی از ابوت و بنوت، یعنی توارث، محرمیت، تسری نام خانوادگی، الزام به انفاق، ولایت و حضانت، به رشته تحریر درآمده است.

مولف این کتاب در پایان تصریح کرد: در این کتاب با استفاده از نظریه های مشورتی  و کتب و متون حقوقی و با استفاده از نظرات اساتید حقوقی جهت ارایه کتابی جامع و کامل و آشنایی وکلا، دانشجویان ‌وکلیه حقوقدانان به عرصه تحریر درآمده است که امید است مورد توجه همگی عزیزان قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 18 =

دکمه بازگشت به بالا