آغاز به کار قرارگاه ملی امداد اجتماعی

قرارگاه ملی امداد اجتماعی جامعه مداحان کشور با رویکرد تسهیل‌گری و هم‌افزایی ظرفیت‌های مردمی و داوطلبانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، امداد اجتماعی و خدمات اجتماعی خیرانه، آغاز به‌کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری آماج : مراسم رونمایی از قرارگاه امداد اجتماعی با عنوان جمعیت امیرالمؤمنین(ع)، امروز ۱۱ بهمن‌ماه، با حضور سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، مرتضی طاهری، رئیس قرارگاه، محسن طاهری، مهدی میرداماد، حمید رمضان‌پور، حجت‌الاسلام احمد پناهیان و احمد نیکبختیان، عضو هیئت امنای قرارگاه در محل سازمان مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی طی سخنانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که مداحان در حل مسائل اجتماعی ورود کنند و وارد خدمات اجتماعی و کمک به مردم شوند. باید از این ظرفیت و فرصت استفاده کنیم و علاوه بر گروه‌های جهادی در بخش‌های محروم مناطق آزاد کار کنیم.

محمد ادامه داد: به همین منظور سازمان مناطق آزاد این دغدغه مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار داد و در همکاری با جامعه مداحان که علاقه‌مندی فراوانی به خدمات اجتماعی دارند نسبت به رصد و رفع آسیب‌های اجتماعی مناطق آزاد همکاری و اقدام می‌کنیم. امکانات فراوانی در مناطق مرزی وجود دارد و ما کمک می‌کنیم تا این هم‌افزایی و کمک صورت گیرد.

وی ادامه داد: مداحان اهل بیت(ع) در هیئت‌ها رشد کردند و هیئت امنای هیئت‌ها به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارند. مداحان در کف جامعه حضور دارند و آسیب‌ها را می‌شناسند و قصد داریم با کمک‌ آنها راهکار ارائه کنیم. در این راستا به دنبال روش‌های نوین هستیم و از تجربیات گذشته نیز استفاده کرده و بهره خواهیم برد. یکی از ساختار‌مندترین تشکل‌ها در جامعه، هیئت‌های مذهبی هستند؛ در این رابطه با طلاب و وعاظ مذاکره کرده و از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی بهره خواهیم برد و تسهیلاتی را نیز به این امر اختصاص می‌دهیم.

محمد با اشاره به برخی از فعالیت‌های خیرانه نظیر آزاد کردن تعداد زیادی از زنان زندانی از سوی گروه‌های جهادی در چابهار اظهار کرد: این کارهای فردی نیاز به گزارش از کف جامعه دارد تا بتوانیم به کارهای جمعی بپردازیم. ما می ‌خواهیم با کمک مداحان از ظرفیت‌ مردم و خیران استفاده کنیم. یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری موضوعات فرهنگی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق آزاد است که در این راستا پیوندی ناگسستنی میان فرهنگ با مسائل اجتماعی وجود دارد که باید به آنها بپردازیم.

محمد با اشاره به اینکه مشکلات و معضلات مناطق آزاد برخلاف تصور عموم گسترده و خاص است تصریح کرد: بنا داریم با پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی در این زمینه کار کنیم و مانع اتفاقاتی مانند حاشیه‌نشینی در چابهار بشویم. همچنین باید شرایطی را فراهم کنیم که از نیروهای بومی در مناطق آزاد بهره گیریم و جامعه مداحان می‌توانند وظیفه ارتقای سطح آموزش مردم بومی مناطق آزاد را به خوبی انجام دهند. اعتقاد داریم که توسعه اقتصادی نیاز به پیوست اجتماعی و فرهنگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا