رونق اقتصاد در بستر کشاورزی منطقه آزاد ارس

دبیر فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد ظرفیت‌های بسیاری دارند گفت: اینکه گمان کنیم مناطق آزاد فقط در یک حوزه تعریف می‌شود، جفا در حق این ظرفیت بزرگ اقتصادی کشور است.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، حسین حاتمی با اشاره به بحث ورود مناطق آزاد به موضوع کشاورزی، صنایع تبدیلی و پایین دستی کشاورزی گفت: یکی از مهمترین مناطق آزاد که ظرفیت بالقوه بسیاری در حوزه کشاورزی دارد، منطقه آزاد ارس است.

وی از ظرفیت‌های قابل توجه کشاورزی در مناطق آزاد ارس خبر داد و گفت: منطقه آزاد ارس به اندازه‌ای سرسبز است و از موقعیت جغرافیایی و زمین‌های حاصلخیز برخوردار است که می‌تواند تحولی در عرصه اقتصاد کشور ایجاد کند.

نماینده خداآفرین در مجلس شورای اسلامی به تشریح تاثیرات گسترده‌ای پرداخت که کشاورزی در مناطق آزاد رقم می‌زند و گفت: کشاورزی در ایجاد زیرساخت‌های تولید بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری واردات تکنولوژی‌های وابسته به کشاورزی، صنایع تولیدی و دامی گفت: ورود تجهیزات کشاورزی می‌تواند منشأ اثر در رونق مناطق آزاد باشد.

دبیر فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشت فراسرزمینی گفت: مذاکرات منطقه آزاد ارس با همسایگان در زمینه کشت فراسرزمینی می‌تواند بسیار موثر باشد، زیرا همکاری متقابل مناطق آزاد به ویژه ارس را با سایر کشور‌ها رقم می‌زند.

وی اهمیت ظرفیت منطقه آزاد ارس در بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بدلیل آنکه زون ۴ منطقه آزاد ارس ظرفیت ویژه‌ای در بخش کشاورزی دارد، می‌توان در این زمینه به سرمایه گذاری موثر پرداخت.

حاتمی با اعلام اینکه زون ۳ و ۴ منطقه آزاد ارس در خداآفرین قرار دارد گفت: بدلیل آنکه خداآفرین حوزه انتخابیه اینجانب است، شناخت کاملی نسبت به آن دارم. در محدوده شهرستان خداآفرین در پایاب سد خداآفرین، آبیاری مدرن و محدوده منطقه آزاد ارس را به صورت توام داریم.

وی با تاکید بر اینکه عملیات کشاورزی صورت گرفته در پایاب سد خداآفرین، ظرفیتی است که می‌تواند به‌عنوان یک الگو مورد مطالعه و اقدام اصلاح عملی در این باب قرار بگیرد گفت: باید نهایت بررسی و شناسایی ظرفیت‌های این بخش انجام شود تا این ظرفیت بزرگ روی زمین نماند.

نماینده خداآفرین در مجلس شورای اسلامی از برنامه ریزی و سرمایه گذاری ویژه در حوزه سد خداآفرین خبر داد و گفت: در محدوده منطقه آزاد ارس در پایاب سد خداآفرین، کشت و صنعت مدرن، باغداری مدرن، زراعت و روش‌های گوناگون کشاورزی از جمله کشت گلخانه‌ای به صورت گسترده صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی و دامداری در زون ۴ منطقه آزاد ارس با قدرت انجام می‌شود گفت: این کشاورزی به صورت مدرن اتفاق می‌افتد و می‌تواند به‌عنوان یک الگوی موفق، برای سایر مناطق آزاد کشور در نظر گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا