تامین اعتبار بانک های قرض الحسنه با منابع مالی خیرین

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر افزایش بانک‌های تخصصی با رویکرد قرض الحسنه تاکید کرد و گفت: باید منابع خیرین به بانک‌های قرض الحسنه منتقل شود تا بانک منابع لازم را برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در اختیار داشته باشد.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، جعفر قادری با تاکید بر اینکه در شرایط نامناسب اقتصادی، مردم با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند گفت: مردم برای آنکه مشکلات اقتصادی شان را مرتفع کنند، ناچار می‌شوند از طریق دریافت وام به این نیاز‌ها پاسخ دهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در وهله اول به سراغ بانک‌ها می‌روند گفت: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات نیز محدودیت‌های خاصی دارند و یک بخش از منابعی که در اختیارشان قرار دارد، باید از طریق تسهیلات تکلیفی واگذار کنند که در حوزه‌های مختلف ازدواج، مسکن و بعضی حوزه‌های دیگر مانند فرزندآوری تخصیص می‌دهند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پرداخت تسهیلات به بهره‌های سنگین گفت: مردمی که برای دریافت وام به بانک‌ها مراجعه می‌کنند، به اندازه‌ای مشکلات جدی دارند که پرداخت بهره سنگین مشکلات عدیده‌ای را برای آنان به وجود می‌آورد.

وی تسهیلات قرض الحسنه را بهترین راهکار برای کمک به نیازمندان دانست و گفت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در بانک‌ها راهکار خوبی است که سال‌ها از سوی بانک‌ها اجرایی می‌شد، اما اکنون رنگ باخته است.

قادری با تاکید بر نیاز به ایجاد بانک‌های تخصصی قرض الحسنه گفت: اکنون بانک قرض الحسنه مهر ایران فعال است، اما باید تعداد بانک‌های با کارکرد تخصصی قرض الحسنه را در کشور توسعه بدهیم تا بتوانیم مشکل نیاز مردم به قرض الحسنه را مرتفع کنیم.

وی بر فرهنگسازی قرض الحسنه تاکید کرد و گفت: هنگامی که بانک تخصصی قرض الحسنه ایجاد شود، جامعه مخاطب پیدا می‌کند و همانطور که عده‌ای برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک مراجعه می‌کنند، عده‌ای نیز برای برای تامین اعتبارات مورد نیاز قرض الحسنه به بانک تخصصی مراجعه می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افراد حقیقی و حقوقی بسیاری هستند که منابع قابل توجهی در اختیار دارند گفت: این افراد با رویکرد خیرخواهانه حاضر هستند بخشی از منابع مالی شان را در قالب تسهیلات قرض الحسنه، در اختیار بانک‌های تخصصی قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه برخی دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیز حاضر هستند با منابع مالی که در اختیار دارند، به یاری امر قرض الحسنه بشتابند گفت: دستگاه‌ها می‌توانند بخشی از منابعی که دراختیار دارند یا منافعی که بدست می‌آورند در اختیار بانک‌هایی قرار دهند که به صورت تخصصی در زمینه قرض الحسنه فعالیت می‌کنند.

قادری با اشاره به اینکه شرط دریافت تسهیلات قرض الحسنه، سپرده گذاری برای مدتی مشخص است گفت: بسیاری از افراد به صورت ویژه نیاز به دریافت وام دارند که فرصتی برای سپرده گذاری ندارند، بنابر این می‌توان از اشخاص حقیقی یا حقوقی خواست سرمایه خود را در بانک قرض الحسنه سپردهگذاری کنند تا اشخاصی که به صورت فوری نیاز به دریافت تسهیلات دارند، از این فرصت استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا