پنجمین اجلاس بین المللی صلح و جایزه بین المللی صلح اسلامی

درخت آرزوهای کودکان کار در اجلاس بین المللی صلح و جایزه صلح اسلامی

به گزارش پایگاه خبری آماج : پنجمین اجلاس بین المللی صلح و جایزه بین المللی صلح اسلامی و جایزه صلح صنوبر در مرکز همایشهای بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

درخت آرزوها در پنجمین اجلاس صلح و جایزه صلح اسلامی به همت موسسه بین المللی سفیران صلح به آرزوهای کودکان کار جامه عمل پوشاند.

نوزدهم اسفند ماه پنجمین اجلاس بین المللی صلح و جایزه صلح اسلامی و‌ جایزه صلح صنوبر که در بنیاد سینمایی فارابی با حضور سران کشوری و لشگری، میهمانان داخلی و خارجی، هنرمندان، ورزشکاران، اصحاب رسانه و فعالان حوزه صلح و دوستی برگزار شد.

در این مراسم استاد ابراهیم صنوبر، آیت الله دکتر هاشم زاده هریسی، آیت الله سید هادی غضنفری خوانساری، آقای صلاح زواوی سفیر سابق فلسطین وبرخی چهره های شناخته شده به ایراد سخنانی پرداختند.

در ادامه به افراد برگزیده در حوزه صلح نشان ها و جوایز صلح پنجمین اجلاس صلح و جایزه صلح اسلامی اهدا شد.

در پایان مراسم آرزوهای کودکان که بر درخت آرزوها نقش بسته شده بود هر کدام از مدعوین مراسم انتخاب کرده و جهت انجام آرزوی کودکان با موسسه بین المللی سفیران صلح همکاری نمودند.

موسسه بین المللی سفیران صلح سال هاست در عرصه صلح و دوستی و مسائل بشر دوستانه و کودکان کار و اقشار نیازمند و آسیب پذیر فعالیت های چشمگیری داشته است.

در این مراسم در آیتم های مختلفی نشان صلح اهدا شد.

از مهم‌ترین جوایز صلح نشان و تندیس عالی صلح بود که به رهبر معظم انقلاب تقدیم شد. همچنین نشان ویژه جایزه صلح اسلامی به مقام شامخ شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اهدا شد.

از نکات قابل توجه اهدا نشان صلح دوست همه کشورها به مرحوم سلطان قابوس پادشاه سابق عمان بود.
همچنین نشان های صلح اسلامی در حوزه ، شجاعت، ایثار و خانواده های معظم شهدا به ترتیب به شهید سرهنگ علی اکبر رنجبر، شهید علی لندی، شهید رسول خلیلی، شهید سجاد زبرجدی و شهید والا مقام شهید میرقاسم میر حسینی تقدیم خانواده های معظم این شهیدان شد.

در پایان این مراسم نشان صلح صنوبر و جایزه نقدی که به نیابت از مرحوم علیرضا صنوبر توسط خانواده محترم صنوبر هر ساله به نفر برگزیده در حوزه صلح و دوستی و مسائل بشر دوستانه اهدا می‌شود به سرکار خانم مینا بارانی از فعالان مسائل حقوق بشردوستانه و خیرخواهانه تقدیم شد.

برخی از افراد منتخب کودکان و‌نوجوانان فعال در حوزه صلح و دوستی بودند.

نشان کودک صلح به خانم تیارا بارانی نه ساله و نشان نوجوان نخبه به امیرطاها کارخانه و نشان سفیر مهربانی به کودک نه ساله دیانا وجودی اهدا شد.

موسسه بین المللی سفیران صلح معتقد است فرهنگ دوستی و مهربانی می بایست از دوران کودکی به کودکان آموزش داده شود و‌ در این خصوص فعالیت های موثری داشته است.

موسسه بین المللی سفیران صلح هر ساله با برپایی اجلاس بین المللی صلح صدای صلح دوستی مردم ایران را به جهان مخابره میکند و همچنین سالهاست در حوزه مسائل صلح و نوع دوستانه و‌کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه فعالیت های مثمرثمری داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا