همایش قله نزدیک است به میزبانی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی(شریان)

همایش قله نزدیک است به میزبانی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد

به گزارش آماج، در ابتدای مراسم پس از تلاوت قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران, شهریار زرشناس اندیشه ورز و استاد دانشگاه در میان انبوه استقبال بی نظیر این همایش ضمن یادآوری شهادت دلیرانه سردار سلیمانی به اندیشه های ناب آیت الله مصباح یزدی پرداخت و گفت: نقش آفرینی ایشان از این منظر وارد بحث میشود که منشا حق از کجا می آید و اگر حقی برای مردم قائل است از کجا مبدا می گیرد را مطرح می کند.

وی ادامه داد: استاد مصباح رحمه الله علیه نوعی امتداد سیاسی برای فلسفه اسلامی ایجاد کرد چیزی کمتر شاهد آن بودیم و این در صحبت های مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است.

در ادامه حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی عضو شورای نگهبان به مقام والای انتظار واقعی پرداخت و گفت: بعضی ها رفتند و شهید شدند و بعضی ها در انتظار هستند و ذره ای تغییر نکرده اند و اینجاست که ما باید بگردیم دنبال کسانی که در مسیر جریان انقلاب رویش داشته و تغییر نکرده اند و ثابت قدم در کنار انقلاب مانده اند.
وی ادامه داد: انتظار فرج و قله ها و ملاقات پروردگار این است در مسیر زمینی آلوده نشویم و یادی کنیم از سردار سلیمانی که در بیابان های سوریه و عراق و کشورهای و دیگر در انتظار شهادت بود.
این عضو شورای نگهبان به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:رهبری عزیز که پیوسته نزدیک شدن به قله را مطرح میکنند حالت امیدواری را زنده نگه داشته اند و در مقابل آنهایی که غبار یاس می پاشند خدمت به دشمن می کنند.

دولابی افزود: زمینه تمدن جهانی به دست حضرت ولی عصر دارد نزدیک میشود و این در حالی است که حفظ اقتدار اسلامی با حضور پرشور مردم در انتخابات است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت به جریان انتخابات پرداخت و گفت: مشارکت قوی و استمرار مردم و تعدد جریان ها و رقابت سالم و دوری از تک صدایی مهم است و جریان شریان به رقابت سالم در انتخابات کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اهمیت بالایی دارد.و خبرگان تصمیم کننده بقای شرایط در رهبر است.
در بخش دیگر حجت الاسلام علی مصباح یزدی فرزند مرحوم استاد مصباح تاکید کرد: دهه بصیرت و سالگرد شهادت حاج قاسم و رحلت آیت الله مصباح رضوان الله علیه را گرامی می داریم و در ادامه باید گفت انقلاب اسلامی به برکت رهنمودهای حضرت امام و فداکاری ملت ایران یک فرصت بی نظیر برای ما ایرانی ها فراهم کرد که در شرایطی که متفکرین غربی بارها القا میکردند جایی برای دین باقی نمانده است و اگر کسی حرفی بزند به نوعی عقب ماندگی است این انفجار نور باعث شد بافته های علم جدید غربی پنبه شود.
وی ادامه داد: امروز همه ما مخاطب این ندای الهی هستیم که اسلام را به گوش جهان برسانیم و این صدا را چه کسی باید به دنیا برساند.این وظیفه ما است که انقلاب بر دوش ما گذاشته است.
مصباح یزدی تصریح کرد: اولین اولویت ما حفظ نظام و جایگاه اسلام است و این هدف همه شهدا و اولیا بود که اسلام در جامعه پیاده شود و
بالاترین معروف که باید به آن امر کنیم ابتدا شناخت اسلام و بعد شناساندن اسلام است و در مرتبه پایین تر مبارزه با کسانی که با اسلام مبارزه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ و ارزش اسلامی نقطه قوت این نظام اسلامی است و دشمنی هایی که میکنند در رابطه با فرهنگ اسلامی است که مردم را از اسلام خسته کنند تا دست از اندیشه های اسلامی بر دارند.
وی در پایان اظهار داشت : تمام حرکت های ما حول محور ولایت فقیه و آن قله است که انشالله به ظهور حضرت ولی عصر عج ختم می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا