گزارش از انتشارات دانش بنیاد در حاشیه سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب

سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مصلی تهران با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شد که غرفه انتشارات دانش بنیاد هم بسیار مورد توجه قرار گرفت

به گزارش آماج ، مجید رضا زرویی مدیریت انتشارات دانش بنیاد (فدک ایساتیس) در حاشیه سی و چهارمین نمایشگاه کتاب گفت: در نمایشگاه امسال مهمانان و مدعوین و مهندسین زیادی دعوت به عمل آوردیم که وقتی با غرفه ما روبرو شدند بسیار متعجب بودند چرا بسیاری از محصولات ما رسانه ای نشده است.

وی ادامه داد: مجموعه کتاب های ما در انتشارات دانش بنیاد در حوزه صنعت و علمی و دانشگاهی بیشتر است و عمده کتاب های ما با نگاه کاربردی است و سعی کرده ایم بیشتر کتاب هایی که مورد توجه مهندسین است را حدالمقدور تولید کنیم.

مدیر انتشارات دانش بنیاد نیاز سنجی را بسیار مهم دانست و گفت: نیاز سنجی یکی از ابزار ما در انتشارات است و از آنجایی که ما مخاطبین وفادار را شناسایی می کنیم این خود از طریق نیاز سنجی صورت می گیرد همچنین یکسری پیشنهادات می شود که از آن ها برای تولید و چاپ کتاب استفاده می کنیم.

زرویی تصریح کرد: یکی از امتیازات انتشارات, چاپ رنگ بندی ها و سری بندی و سلسله چاپ کتاب های تخصصی است به طور مثال کتاب زرد رنگ ساختمان در خصوص قراردادها یا سلسله کتاب های آبی رنگ حوادث کار یا کتاب های قرمز رنگ منبع ملی ساختمان که بسیار کاربردی هستند به چاپ می رسد.

وی تاکید کرد: منابع استاندارد بودن کتاب هایی که اسم برده شد بسیار حائز اهمیت است.

دکتر مازیار میر از نویسندگان به نام عرصه مدیریت در غرفه انتشارات دانش بنیاد هم به خبرنگار ما گفت: ارتباط خیلی خوبی با انتشارات دانش بنیاد دارم چرا که این انتشارات به صورت خیلی تخصصی وارد عرصه مدیریت شده است و این در حالی است که در زمینه اطلاع رسانی هم خوب کار کرده اند.
وی به کتاب استادی در مذاکره اشاره کرد و گفت: کتاب استادی که بارها توسط اساتید بازنگری و ویرایش شده است از حمله کتاب های بنده است که در انتشارات و غرفه دانش بنیاد و ایساتیس به فروش می رود.

میر تصریح کرد: یکی از انتخاب های من برای همکاری با انتشارات دانش بنیاد,مبحث پرداختن به جزئیات به خصوص در عرصه مدیریت, خلبانی,مخابرات و دیگر حوزه های تخصصی است که جا دارد از مهندس زروئی مدیریت انتشارات تشکر ویژه داشته باشم.

در ادامه با یکی از طراحان و نویسندگان به نام ساسان ثمربخش در زمینه بازی های فکری و خلاقیت در غرفه دانش بنیاد گفت وگو کردیم که به ما گفت: از وقتی که بشر به این نیاز روی آورد که کارآفرینی و تقویت ذهن و خلاقیت و تمرکز ,صرفا برای رنج سنی خاصی نباشد و چه بهتر برای نوجوانان و جوانان هم باشد, بنده تصمیم گرفتم با توجه به سوابقی که در بحث های رباتیک و آموزشی داشتم این گام برای نوجوانان و افراد دیگر برداشته شود و کتاب هایی را تالیف کنم.

مدرس انجمن بازی های فکری ایران ادامه داد: کتاب ها در زمینه بازی و سرگرمی و هوش های نه گانه که چگونه بتوانیم از آن ها در کسب و کار استفاده کنیم.

ثمربخش خاطرنشان کرد: کتاب های در دو بعد مستقیم و غیرمستقیم تاثیر گذار است که از بعد غیرمستقیم در یک بازده زمانی شش الی یکساله,این نوع کتاب ها روی تمرکز ,خلاقیت و دقت تاثیر میگذارد به این معنا که ناخواسته علاقه شما افزایش پیدا میکند.
وی در توصیه ای به خانواده ها گفت: توصیه من به خانواده ها این است که نگاه متفاوت تری نسبت به کتاب های متفکرانه و خلاقیت مداری داشته باشند.

این مدرس و نویسنده در پایان افزود: کتاب آشنایی با جدول های منطقی خلاقیت و سرگرم کننده که بر اساس استاندارهای جهانی مسابقات فدراسیون جهانی معما نگاشته شده که هر ساله برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا