گران قیمت‌ترین ویزاهای دنیا + قیمت

به نقل از اماج – بیشترین هزینه‌ای که تاکنون برای درخواست ویزا با آن مواجه شده‌اید چقدر بوده‌ است؟ آیا می‌دانید در حال حاضر ویزاهایی وجود دارند که برای درخواست آن باید دارایی بیش از  1 یا چند میلیون دلار د حساب خود داشته باشید؟ عموما زمانی که صحبت از ویزاهای میلیون دلاری و گران قیمت می‌شود، با ویزاهایی سر و کار خواهیم داشت که از طریق دریافت آن، مسیری برای اخذ اقامت دائم و شهروندی آن کشور فراهم می‌شود. بنابراین متقاضی اکثر این ویزاها افراد ثروتمندی هستند که خواهان دریافت تابعیت و پاسپورت دوم قدرتمند هستند. در ادامه درباره این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پاسپورت‌های معتبر هم یاری رسان نخواهند بود!

پیش از معرفی بهتر است بدانید هزینه ویزاهای ذکر شده در این مطلب در تمامی کشورها یکسان است و هر شهروندی با هر ملیتی که متقاضی دریافت این ویزا باشد، باید هزینه آن را بپردازد. برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه کنید: شهروندان فرانسوی که دارای پاسپورت این کشور هستند، می‌توانند بدون نیاز به درخواست ویزا و تنها به وسیله درخواست مجوز سفر الکتریکی (eTA)  راهی این کشور شوند و تا مدت مشخصی در خاک کانادا اقامت داشته باشند.

اما اگر همان شهروند فرانسوی خواهان تحصیل در کانادا باشد، حتی با داشتن پاسپورت فرانسوی، حق تحصیل در دوره‌های آموزشی مختلف (مانند تحصیل در مقطع کارشناسی) را نخواهد داشت و متقاضی، موظف به اخذ ویزای تحصیلی کانادا  که با نام Study permit یا مجوز تحصیلی شناخته می‌شود، خواهد بود. البته هزینه درخواست ویزای تحصیلی کانادا در مقابل 5 موردی که در این فهرست جمع‌آوری شده‌اند، قیاس‌پذیر نیست و ویزای کانادا بسیار ارزان‌تر است.

ویزای طلایی مالت!

پیش از اینکه بخواهیم به ویزای طلایی مالت بپردازیم، ابتدا باید توضیحی درباره ویزای طلایی داشته باشیم. ویزای طلایی یا گلدن ویزا به برنامه مهاجرتی اطلاق می‌شود که شهروندان کشورهای مختلف (از جمله غیر اروپایی) با سرمایه گذاری در اقتصاد آن کشور در برنامه شهروندی و اخذ پاسپورت آن کشور، واجد شرایط می‌شوند. شناخته شده‌ترین ویزاهای طلایی متعلق به کشورهایی مانند پرتغال، یونان، ترکیه و قبرس است که با خرید ملک، شرایط دریافت اقامت در آن ممکن می‌شود. البته این ویزا به همین کلیتی که اکنون گفته شد نیست و در هر کشور جزئیات و رقم مخصوص به خود را دارد.

در کشور یونان که عضو اتحادیه اروپا است و شهروندان آن از پاسپورت قدرتمندی برخوردار هستند، متقاضیان خارجی با خرید یک ملک به ارزش 250.000 یورو و رعایت شروط خاص دیگر (مانند نفروختن ملک)، می‌توانند پس از چند سال به پاسپورت این کشور دست پیدا کنند. ویزای طلایی ترکیه نیز همانند یونان 250.000 یورو است.

ویزای طلایی مالت نسبت به کشورهای دیگر، علاوه بر پیچیدگی بیشتر، هزینه گزافی نیز در پی خواهد داشت. در این ویزا که افراد فوق ثروتمند را مورد هدف قرار داده است، متقاضیان ابتدا باید دست کم 600.000 یورو را به عنوان کمک هزینه (فاند) به دولت مالت اعطا کنند (یا 750.000 یورو در صورتی که خواهان اخذ سریع‌تر شهروندی خود هستند). این مبلغ غیرقابل بازگشت را دولت صرف سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلفی مانند اشتغال زایی، ساخت مدرسه، و توسعه شهرسازی می‎‌کند. همچنین اگر متقاضی متاهل باشد، دارای فرزند باشد یا بستگان دیگری داشته باشد که جهت اخذ شهروندی او را همراهی کنند، به ازای هر کدام 50.000 یورو به مبلغ پایه فاند اضافه می‌شود. یعنی اگر متقاضی متاهل بوده و دارای 3 فرزند باشد باید دست کم 800.000 یورو به دولت مالت فاند واریز کند.

تا اینجای کار ویزای طلایی مالت از کل فرآیند ویزای طلایی کشورهایی چون اسپانیا، پرتغال و یونان پرهزینه‌تر است، امّا این تازه شروع کار است، چرا که متقاضیان اصلی باید دست کم 5 سال در خاک مالدیو حضور داشته باشند و ملکی به ارزش حداقل 700.000 یورو بخرند. در آخر، زمانی که مراحل قبلی انجام شود، متقاضی اصلی باید 10.000 یورو به یک سازمان غیر دولتی مانند یک باشگاه ورزشی و دانشگاه که مورد تائید دولت هست، وجه اعطا کند که مجوز درخواست شهروندی در مالت را بگیرد.

ویزای سرمایه گذاری کانادا، استان انتاریو: 800.000 دلار

برخلاف بسیاری از کشورهایی که در ازای پرداخت کمک هزینه به دولت، خرید ملک یا خرید اوراق دولتی راه شما را به اخذ شهروندی هموار می‌کنند، کشور کانادا رویه متفاوتی را در پیش گرفته است و برنامه‌های سرمایه‌گذاری کانادا با محوریت کارآفرینی و اشتغال‌زایی ایجاد شده است. کسانی که خواهان سرمایه گذاری و قرار گیری در اخذ فرآیند شهروندی کانادا هستند با طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و ویزاها مواجه خواهند بود.

به طور دقیق‌تر از آنجایی که استان‌های کانادا خودمختار هستند، می‌توانند برنامه سرمایه‌گذاری متناسب با اهداف و دوربرد اقتصادی خود تعیین کنند. در میان 10 استان و 3 قلمرو کانادا، استان انتاریو که میزبان شهرهای مهم  و پرجمعیتی چون اوتاوا و تورنتو است، گران‌ترین برنامه سرمایه‌گذاری را برای متقاضیان تدارک دیده است. طبق جریان کارآفرینی انتاریو (stream entrepreneur) متقاضیانی که تمایل دارند در شهر تورنتو کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند باید سرمایه‌ گذاری به حداقل ارزش 800.000 دلارِ کانادا داشته باشند.

توجه کنید، این ویزای سرمایه‌گذاری از گران‌ترین برنامه‌های سرمایه‌ گذاری در جهان و کانادا هست و ده‌ها برنامه‌ سرمایه گذاری ارزان‌تر در سایر شهر و استان‎‌های کانادا دیده‌ می‌شود. برای مثال در همین برنامه ذکر شده اگر کارآفرین قصد سرمایه‌گذاری در هر شهر دیگری از استان انتاریو به غیر از تورنتو را داشته باشد، این مبلغ تا رقم 400.000 دلار کاهش می‌یاید یا حتی در ویزای سرمایه‌گذاری یک استان کوچک کانادا مانند نیوفاندلند و لابرادور، با حداقل دارایی 200.000 دلار می‌تواند به سرمایه‌گذاری بپردازد و پروسه اخذ اقامت دائم و سپس شهروندی را طی کند.

ویزای طلایی قبرس: 2.200.000 دلار

با وجود قیمت نجومی ویزای طلایی قبرس، این برنامه از محبوبیت بالایی برخوردار است، چرا که با اخذ این ویزا متقاضیان تنها در ظرف 6 ماه قادر خواهند بود به شهروندی و پاسپورت قدرتمند این کشور دست پیدا کنند. به طور میانگین اخذ شهروندی در ویزای طلایی 5 سال زمان خواهد برد و از این جهت دولت قبرس به اشخاص ثروتمندی که اهمیت بالایی به زمانشان‌ می‌دهند، پیشنهاد فوق‌العاده‌ای ارائه داده است. در ویزای طلایی قبرس متقاضیان باید 2.000.000 دلار در خرید ملک سرمایه گذاری کنند و 100.000 دلار جهت کمک هزینه به شهرسازی و 100.000 دلار جهت کمک به بخش توسعه و تحقیق دولت قبرس اعطا کنند که مجموعا 2.2 میلیون دلار سرمایه را در برمی‌گیرد.

ویزای سرمایه گذاری انگلیس: 10.000.000 پوند

ویزای سرمایه گذاری  Tier 1 انگلستان یکی از گران‌ترین ویزاهای جهان است که در سه ملبغ 2 میلیون پوند، 5 میلیون پوند و 10 میلیون پوند ایجاد شده است. در این ویزا که متقاضی حتی حق سرمایه گذاری در کسب و کار خود را ندارد، می‌تواند با انتقال یک فاند به حداقل ارزش 2 میلیون پوند به مدت 3 سال و 4 ماه، اقامت موقت انگلستان را دریافت کند و پس از اتمام دوره، ویزای خود را به مدت 2 سال دیگر تمدید کند (در صورت واجد شرایط بودن در دوره اول). در نهایت پس از گذشت 5 سال، متقاضی می‌تواند برای اقامت دائم انگلستان اقدام کند و پس از گذشت 1 سال دیگر و مجموعا 6 سال درخواست شهروندی دهد.

در صورتی که متقاضی مبلغ 5 میلیون پوند در انگلستان سرمایه‌گذاری کند، با گذشت 3 سال می‌تواند برای اقامت دائم انگلستان درخواست دهد و مجموعا پس از 5 سال، برای شهروندی انگلستان. در آخر هم اگر 10 میلیون پوند سرمایه گذاری کند با گذشت 2 سال می‌تواند اقامت دائم خود را دریافت کند. اما برای شهروندی حتی با پرداخت 10 میلیون پوند نیز متقاضیان باید 5 سال صبر کنند.

جالب است بدانید برخی از کارگزارهابی که مشغول به امور مهاجرت و سرمایه گذاری در سطوح بین المللی‌اند نیز خواهان اصلاح این ویزا از سوی دولت انگلستان هستند. چرا که با صرف زمان و هزینه بسیار کمتر امکان سرمایه گذاری در کشورهای توسعه یافته‌ای مانند کانادا، استرالیا و آمریکا وجود خواهد داشت. ضمن اینکه متقاضیان این پول، حق سرمایه‌گذاری در کسب و کار خود را نخواهند داشت و علاوه بر آن، روش مستقیمی برای دریافت شهروندی ندارد. این تدابیر به نوعی عرصه جذب سرمایه گذاران خارجی را برای انگلستان از طریق ویزای tirt 1 محدود می‌کند.

ویزای سرمایه‌گذاری EB-5 آمریکا: 1.800.000 دلار

با وجود این که برنامه سرمایه‌گذاری EB-5 آمریکا می‌تواند انتخاب مناسبی برای هر سرمایه‌گذاری به شمار رود، اما هزینه بالای آن سبب شده در این فهرست 5 تایی قرار داشته باشد. ویزای سرمایه گذاری EB5 برای کارآفرینان خارجی ایجاد شده است که خواهان ایجاد یا گسترش کسب و کار در ایالات متحده آمریکا هستند.

طبق برنامه این ویزا، متقاضیانی که خواهان ایجاد یا توسعه کسب و کار خود در مناطق روستایی یا بخشی‌هایی که نرخ بیکاری در آن بالا است باشند، حداقل بین 500.000 تا 900.000 دلار (متغیر با توجه به منطقه) باید سرمایه گذاری کنند. همچنین متقاضی اگر خواهان سرمایه‌گذاری در مناطق یا شهرهای توسعه یافته و پرجمعیت آمریکا باشد که در حال حاضر از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردارند، سرمایه اولیه حداقل بین 1.000.000 تا 1.800.000 دلار افزایش می‌یابد. یکی از شروط اصلی این ویزا کارآفرینی و ایجاد موقعیت شغلی در بازه مشخص برای 10 آمریکایی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا