کیوان نقره کار مشاور اسبق وزارتخانه های صمت و ارتباطات گفت:دولت هوشمند از مدیران متعهد و متخصص استفاده خواهد کرد.

کیوان نقره کار مشاور اسبق وزارتخانه های صمت و ارتباطات گفت : دولت هوشمند از مدیران متعهد و متخصص استفاده خواهد کرد حتی اگر در دولت های قبلی و مخالف با جناح سیاسی آنان دارای پست بوده باشند .

به گزارش آماج – اخیرا یک نظرسنجی در خصوص انتخاب برترین معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت درپنج دوره گذشته فعالیت آن، از نظر فعالان اقتصادی کشور برگزار شده است که نتایج جالبی را ارائه داده است.
مجموعه اقتصاد آنلاین به عنوان یکی از رسانه های فعال حوزه اقتصادی ایران با ارایه جداول نظرسنجی به فعالان اقتصادی، از آنها خواسته تا نسبت به عملکرد 5 معاون قبلی در چند معاونت‌ کلیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت نظرات خود را ارایه داده و امتیازی را برای هر یک از این معاونت‌ها اختصاص دهند. (منبع)
در این نظر سنجی 8 معاونت از این وزارتخانه و جمعا 40 نفر از معاونین این وزارتخانه در 5 دوره مورد ارزیابی فعالان اقتصادی کشور قرار گرفته اند که نام دکتر سعید زرندی به عنوان رتبه اول در صدر این 40 معاونت وزارت صمت قرار گرفته است. همچنین در گزارش منتشر شده نام چند وزیر صنعت، معدن و تجارت هم به چشم میخورد که قبلا در پستهای معاونت این وزارتخانه حضور داشته اند.

بنابراین دکتر زرندی که چند سالی است در بخشهای مختلف کشور دارای پستهای حائز اهمیت بوده و از مدیران خوشنام و پاکدست حوزه صنعت و فناوری کشور هم محسوب میشود در نظر سنجی فعالان اقتصادی کشور، با اختلاف رتبه اول در میان همه معاونتها و در طی پنج دوره گذشته را کسب کرده است، اما حالا و پس از تغییرات اخیر در وزارت صمت به نظر میرسد که وی دیگر در این وزارتخانه حضور نخواهد داشت.یا ممکن است در بخش دیگری از دولت به کار گرفته شوند
اما حالا این سوال مهم مطرح می گردد که آیا مدیران شایسته ودارای صلاحیت بایستی قربانی جناح بازی های دولتی شوند ؟ آیا عدم استفاده از اینان که سالها همراهی و اعتماد بخش خصوصی را پشتوانه دارند باعث بی اعتمادی مجدد و نگرانی در فعالان اقتصادی نخواهد شد ؟ و راهکار چیست ؟
به همین منظور گفتگویی با مهندس کیوان نقره کار فعال اقتصادی و کارآفرین که سابقه مشاور در وزارتخانه های صمت و ارتباطات را دارد داشتیم و نظرات اورا جویا شدیم
نقره کار گفت: این نظر سنجی از چند جهت حائز اهمیت است، اول اینکه به بررسی عملکرد یکی از مهمترین وزارتخانه های دولت در پایان کار دولت دوازدهم میپردازد و دوم اینکه دامنه آن به حدود 40 نفر از معاونین ادوار قبلی این وزارتخانه میرسد و سوم و از همه مهمتر اینکه از فعالان بخش خصوصی و اقتصادی کشور در این موضوع نظر سنجی شده است.
این فعال اقتصادی با تاکید بر شایسته سالاری در انتخاب مدیران افزود: حالا که دولت در حال ایجاد ساختاری جدید و استفاده از افراد به شکل مناسب در بدنه خود است باید دید بهره گیری از زرندی و امثال زرندی ها که قطعا برای به وجود آمدن آنها سالها زمان و تجربه هزینه شده و به خصوص اینگونه نیز مورد توجه فعالان بخش خصوصی کشور قرار گرفته اند چه برنامه هایی دارد .
نقره کار در انتها اشاره کرد: قطعا هر اقدامی در تمامی وزارتخانه ها جهت بهبود وضعیت کشور از نظر فعالان و متخصصین حائز اهمیت خواهد بود و دولت سیزدهم هوشمندانه نشان داده که در انتصابات خود همه این عوامل و موفقیتها را مد نظر قرار میدهد و عملکرد و سابقه افراد ملاک انتخاب خواهد بود بنابراین منتظر هستیم تا ببینیم برای چنین افرادی که تاثیر گذاری آنها به شکل واضحی در کشور نمایان بوده چه تصمیمی گرفته خواهد شد ، چیزی که فعالان خصوصی و اقتصادی و خیرخواهان این کشور هم به آن چشم امید دوخته اند و قطعا دور از چشم رییس جمهور جدید هم نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا