کتاب نوبران شهر شکوفه های بادام با کوشش ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران گردآوری و نگارش شده است

کتاب «نوبران شهر شکوفه های بادام» به همت استاد ابراهیم صنوبر چاپ و منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری آماج : در این کتاب نویسنده که خود از اهالی متولد شده نوبران می باشد و عرق و علاقه خاصی به این شهر دارد به معرفی این شهر و صنایع دستی و غذاهای محلی و آداب و‌ رسوم این منطقه پرداخته است و با جمع آوری و نگارش در این مجموعه وزین منبع بسیار عالی برای آشنایی با شهر نوبران در اختیار دوستداران گردشکری قرار داده است.
به گفته نویسنده این کتاب نوبران به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش جاذبه‌ های خاصی دارد.

نویسنده در پیشگفتار اثر آورده است:
يکي از مواردي که در زمينه اقتراب قلوب و نزديکي هر چه بيشتر انسانها به هم نقش دارد، آشنايي و شناخت هر چه بيشتر فرهنگ ها و آداب و رسوم مناطق مختلفي است که تجربه مستقيم زندگي در آن را نداشته ايم. با آگاهي و اطلاع از فرهنگ هاي مختلف مي توان بسترهاي لازم براي بهره مندي از اشتراکات فرهنگي را فراهم نمود. اطلاعات و دانسته هاي ما از ظرفيت ها و شرايط خاص هر منطقه مي تواند زمينه ساز گسترش روابط و بهره گيري از اين ظرفيت ها باشد و در نگاه کلان تر مي تواند در تصميم گيري ها، برنامه ريزي ها و سياستگذاري ها در مسير توسعه مثمر ثمر واقع گردد. نوبران يکي از دو بخش شهرستان ساوه در استان مرکزي است که به دليل طبيعت زيبا و تنوع محصولات خود مورد توجه قرار مي گيرد.

همچنین نویسنده هدف از نگارش این کتاب را اینچنین عنوان داشته است که، در اين کتاب سعي بر اين شده است که ظرفيت هاي منحصر به فرد نوبران و زيبايي هاي خاص آن به مخاطب شريف ارائه گردد و آثار و محصولات آن در کنار جاذبه هاي گردشگري و فرهنگ مردم اين منطقه به رشته تحرير در آمده است. اميد است که آشنايي هرچه بيشتر با ظرفيت هاي اين منطقه بتواند در شکوفايي استعدادهاي مختلف آن و برخورداري علاقه مندان به طبيعت و گردشگري از قابليت ها و امکانات اين خطه ثمربخش و مفيد باشد.

این کتاب با کوشش ابراهیم صنوبر ملقب به پدر صلح ایران گردآوری و نگارش شده است. چاپ اول این کتاب در۲۰۰۰نسخه و توسط انتشارات مدید چاپ و نشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا