پایان وابستگی با تولید و تامین قطعات در داخل

مدیر تحقیق و توسعه تولید آلومینیوم جنوب (سالکو) از رویکرد بومی سازی خبر داد و گفت: با روش‌های گوناگون سعی کرده ایم قطعات مورد نیاز ماشین آلات را تامین کنیم تا وابستگی به خارج و ارزبری را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، احمد انصاری با تاکید بر اینکه مدیرعامل سالکو از بسیاری طرح‌های پژوهشی و نوآوری حمایت می‌کند گفت: یکی از طرح‌هایی که بسیار مطرح شده و مورد حمایت قرار گرفته، بومی سازی دستگاه‌ها بوده است.

مدیر تحقیق و توسعه تولید سالکو با اعلام اینکه ۷۰۰ قطعه را به واحد مهندسی معرفی کردیم گفت: قطعاتی را به واحد مهندسی معرفی کردیم که ناچار بودیم آن‌ها را با ارزبری کلان از خارج تهیه کنیم.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه ۴۲۰ قطعه از ۷۰۰ قطعه تبدیل به نقشه شده گفت: این آمادگی وجود دارد که به محض اعلام آمادگی یک شرکت داخلی برای ساخت، سفارش ساخت آن را طبق نقشه از طریق شرکت‌های داخلی اجرایی کنیم.

انصاری با اشاره به ساخت قطعه‌ای در داخل گفت: به طور مثال یک قطعه‌ای در کارخانه دچار مشکل شد که یک نوع آسیاب به نام “ورتیکال نیل” بود. این آسیاب دو نیم کاسه در بالا و پایین داشت که دچار خوردگی شده و با مشکل رو به رو بود.

وی با اعلام اینکه تمام سیستم “ورتیکال نیل” از آلمان و ساخت چین بود گفت: این آسیاب بدلیل خصوصیاتی که داشت از جمله قطر آن که بیش از ۲ متر بود، در ایران ساخته نشده بود.

مدیر تحقیق و توسعه تولید سالکو از مذاکره با صنایع ریخته گری اصفهان برای تولید این محصول خبر داد و گفت: تیم مهندسی سالکو ورتیکال نیل را نقشه کرد و در اختیار صنایع ریخته گری اصفهان گذاشت و آن‌ها نیز به سرعت آن را ساختند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون مشکلی برای این قطعه نداریم گفت: همزمان که نمونه اولیه در صنایع ریخته گری اصفهان تولید شد، یک قطعه به عنوان یدک نیز سفارش دادیم که در آینده با چالش نبود قطعه رو به رو نشویم.

انصاری با تاکید بر اینکه واحد تحقیق و توسعه به دنبال کاهش هزینه سازی، بهینه سازی و بهبود عملکرد شرکت است گفت: بدنبال آن هستیم که زنجیره تولید در داخل تکمیل و قطعات مورد نیاز آن تامین شود تا برای طرح‌های توسعه هیچ مشکلی نداشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 15 =

دکمه بازگشت به بالا