نمایشگاه نقاشی فضا-زمان در گالری ژینوس برگزار گردید

افتتاحیه نمایشگاه نقاشی فضا-زمان در گالری ژینوس برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری آماج : در روز 27 خرداد ماه 1401 افتتاحیه نمایشگاه نقاشی فضا-زمان در گالری ژینوس برگزار گردید. آثار نقاشی این مجموعه تلاش داشت تا در کنار زیبایی بصری آثار به تلفیق سنت و مدرنیته در هنر کشورمان بپردازد. مجموعه ای که با استقبال کم نظیر مخاطبان روبرو شد. حضور مهمانان ویژه و فرهیختگان در روز مراسم افتتاحیه شور و حال عجیبی به نمایشگاه بخشید. این نمایشگاه حاصل زحمات 22 نفر از هنرمندان عزیز کشورمان و با هدایت و سرپرستی استاد هادی اصغرزاده برگزار گردید. آثار این مجموعه در ابعاد بزرگ و و با تکنیک هایی چون : ترکیب مواد ، رنگ روغن ، مدادرنگی-پاستل گچی انجام پذیرفت. آثاری به غایت پرکار و پر جزئیات که از دیدگاه هنرمندان این مجموعه پرکاری آثارشان مشق صبوری و جلوه ای از مفهوم نهادینه در این آثار بود.

این سومین نمایشگاه این گروه هنری است که آثارهنرمندانی چون : هادی اصغرزاده ، شیدا باباقربان ، آوین اصغرزاده ، سمیرا کشفی ، رزا پورسجاد ، عباس جلودار ، ریحانه کریمی ، اختر برزگر ، چکامه تارانما ، ساناز نوعی ، جمیله مرادیان ، اشرف کمانکش ، پریسا کاوسی ، امید برغمدی ، شکوفه اسماعیلی ، فاطمه حیدری ، امیرسردار گلی ، زهرا برغمدی ، رعنا نوازنده ، مرضیه حاجی محمدی ، اردوان ولی و کیانا همرنگ به نمایش درآمد.

 هادی اصغرزاده به خبرنگار ما گفت : موضوع ایده نمایشگاه با همفکری و مشورت اعضا گروه انجام شد و نگاهمان ، نگاهی نو به هنر دیرینه ، پرسابقه و سنتی ایران مانند گل و مرغ ، تذهیب و کاشی کاری ، اما با دیدی نو به دنیای معاصر و تاثیر دنیای امروز بر سنت ها با ایجاد تغییرات در فرم ها بود. تلاش ما این بود که هر هنرمند با دست خط و برخورد شخصی با اثر خود مواجه شود. از دیدگاه من یک اثر هنری برای تاثیر گذاری باید در ابتدا دیده شود و راه دیدن اثر فرم و ساختار است و سپس فهمیده شود تا بلکه پسندیده شود.

وی در پایان افزود : یکی از اهداف گروه ما این است که هرسال در حدود سه نمایشگاه گروهی برگزار کنیم.

فضا_زمان در علم فیزیک و در ریاضی، فضا-زمان (Spacetime)‏ (و نه فضا و زمان‌) به هر‌گونه مدل ریاضی گفته می‌شود که زمان و مکان را به صورت ساختاری واحد و درهم‌ پیوسته با یکدیگر ترکیب کند.
با ترکیب فضا و زمان و ایجاد یک محیط خمیدهٔ واحد، فیزیکدان‌ها توانسته‌اند تئوری‌های فیزیک را هم در سطح کیهانی و هم در بعد اتمی ساده‌سازی کنند.

دنیای معاصر و مدرنیسم مانند فضا_زمان به مدد رسانه ها و امواج پیاپی اقیانوس وسیع ارتباطات ،تعاریفی ثابت از زیبایی و سنتهای متاثر از آیین و فرهنگ و هویت خاص ایرانی در هنرها مثل گل ومرغ،تذهیب ،نقوش و موتیفهای ایرانی که خود دنیایی مثالی از بهشت برین  بازنمایی میکرد را در نوردید و درآنها اعوجاج ایجاد کرد. مجموعه پیشرو کوششی است در نشان دادن و به تصویر دراوردن این فرایند.

و با تشکر از سر کار خانم ژینوس شهیدی مدیریت گالری ژینوس
و سرکار خانم راحله رسولی مدیر هنری گالری ژینوس
با تشکر از خبرنگاران و گزارشگران خانم مهدیه قطبی کهن و خانم مهدیه کردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + نه =

دکمه بازگشت به بالا