مدیرعامل  انجمن صنفی مدیران مراکز دانش بنیان کشور:

مدیران باید با فرهنگ دانش بنیان آشنا و آموزش ببینند

اعتقاد ما بر این است ابتدا افراد و مدیران باید با فرهنگ دانش بنیان آشنا و آموزش ببینند و یک مدیر توانمند بایستی مشاوره‌های لازم را در مسیر دانش بنیان شدن ببینند. 

دکتر وحید روحی نیاسر در گفت وگو با خبرنگار آماج به اهداف انجمن اشاره کرد و گفت: انجمن صنف تخصصی و اولین انجمن در حوزه دانش محوری و دانش بنیان درخواست و از کمیسیون ماده 10 وزارت کشور که جایگاه فرادستگاهی و حاکمیتی است پس از استعلامات در سال 94 انجمن فعالیت خودش را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این انجمن بر منابع انسانی که مدیران هستند بسیار تاکید شده است. طبق قانون تجارت و بر اساسنامه این انجمن، چه اشخاص حقوقی و چه حقیقی می‌توانند در این انجمن بر اساس دانش محوری، نوآوری، خلاقیت و نخبگان می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی به فرهنگ دانش بنیان و آموزش آن در مدیران اشاره کرد و گفت: اعتقاد ما بر این است ابتدا افراد و مدیران باید با فرهنگ دانش بنیان آشنا و آموزش ببینند و یک مدیر توانمند بایستی مشاوره‌های لازم را در مسیر دانش بنیان شدن ببینند. در این انجمن پس از تایید صلاحیت بعد از اخذ مستندات و با نظر مثبت کمیته ارزیابی پروانه صنفی صادر می‌گردد.

مدیرعامل انجمن صنفی مدیران مراکز دانش بنیان کشور تصریح کرد: مجمع عالی اصتناد یک شبکه درعرصه اقتصادی است که می‌تواند با هم افزایی‌هایی که ایجاد می‌کند به چرخه نهضت دانش بنیان کمک کند.

روحی نیاسر فرهنگ دانش بنیان را از مدارس و دانشگاه‌ها مهم دانست و گفت: موضوع دانش بنیان فرادستگاهی است و به یک وزارتخانه محدود نمی‌شود و فرهنگ دانش بنیان را می بایست از مدارس خودمان شروع کنیم تا خانواده‌ها و دانش آموزان و حتی دانشجویان با فرهنگ دانش بنیان قرار بگیرند تا قبل از ثبت موسسه برای دانش بنیان شدن این مهم باید صورت بگیرد.

لازم به ذکر است فعالیت مجمع عالی اصتناد، بر پایه ساختاری تخصصی و یکپارچه ارائه شده از سوی بنیان فناوران و ایده پردازان، جهت تعامل و هم افزایی هدفمند میان مسئولین بلند پایه، مدیران ارشد ملی، نمایندگان خانه ملت، روسای تشکلها، صاحبان بنگاه های خصوصی در مسیر ایجاد تحول بنیادین و توسعه ی اقتصاد ملی و همچنین بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردمی می باشد.

یاد آور می گردد واژه ی «اصتناد» برگرفته از حروف ابتدای کلمات «اقتصاد،صنعت،تجارت،نوآوری ، اشتغال و دانش محور» می باشد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا