فرش قرمز بانک قرض الحسنه مهر ایران پیش پای علم

در قالب تفاهم نامه بانک قرض الحسنه مهر ایران با بنیاد علم و فناوری مصطفی، حمایت مالی از نذر علم به صورت رسمی وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، سیدسعید شمسی نژاد در آیین رونمایی از طرح مردمی «نذر علم» و «حمایت قرض‌الحسنه از ترویج علم و فناوری» که با حضور سید علی عمرانی، مدیر اجرایی بنیاد مصطفی برگزار شد گفت: یکی از موضوعاتی که با جدیت سالهاست پیگیری می‌کنم، تاکید بر جبران عقب افتادگی‌های کشور در زمینه علم و فناوری است.

وی یکی از ظرفیت‌های توجه به علم و فناوری را بنیاد مصطفی اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته همکاری خوبی با بنیاد مصطفی که یک نهاد غیر دولتی و غیرانتفاعی و بزرگترین واحد علم و فناوری است را شروع کردیم.

مدیرعامل بانک مهر قرض الحسنه مهر ایران با اعلام اینکه بنیاد مصطفی در بخش دانش آموزی، دانشجویی و دانشمندان برتر جهان اسلام فعالیت می‌کند گفت: این بنیاد با تعریف جایزه‌ای تاثیرگذار به حمایت از علم و فناوری در عرصه بین المللی پرداخته است.

وی با تاکید براینکه جایزه دانشمند برتر یک بحث است، اما علم و فناوری کار بزرگی است که بنیاد مصطفی انجام می‌دهد گفت: عملکرد این بنیاد در تقدیم جایزه به نخبگان برتر بر استفاده از توان مردمی استوار است و در این زمینه توفیقات خوبی داشته، به نوعی که اوغور شاهین سازنده واکسن کرونا ۳ ماه قبل از آنکه واکسن کرونا را کشف کند به ایران آمد و از بنیاد مصطفی جایزه گرفت.

شمسی نژاد با تاکید بر اینکه علم و فن آوری حد و مرزی برای ما ندارد گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران فرایند‌های بسیاری در زمینه بزرگداشت و رونق علم و فناوری داشت، اما در سال گذشته صندوق نیکوکاری بانک به همکاری با بنیاد مصطفی ورود کرد.

وی با اعلام اینکه بانک منابع را از مردم جمع آوری و در اختیار بنیاد مصطی می‌گذارد گفت: بخشی از منابع به صورت پول، بخشی دیگر از صددرصد سود پول و بخش سوم نیز بخشی از سود پول است که به حساب بنیاد مصطفی منتقل می‌شود.

مدیرعامل بانک مهر قرض الحسنه مهر ایران با اعلام اینکه بانک گام اول را سال گذشته برداشت گفت: گام دوم نظریه علمی بود.

وی به توانمندی بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: سال گذشته بانک قرض الحسنه مهر ایران رکورد زنی کرد به نوعی که سه میلیون و ۱۳ هزار وام دادیم که بیش از ۹۱ درصد رشد داشت، یعنی از ۶۰ به ۱۱۴ در سال ۱۴۰۱ رسید.

شمسی نژاد از رشد ۸۳ درصدی در بخش منابع خبرداد و گفت: در سال ۱۴۰۱ منابع بانک از۸۵ به ۱۵۶ همت رشد داشت و معوقات بانک نیز از ۵۲ صدم درصد به ۳۸ صدم درصد رسید که این عدد معادل صفر است و عملکرد مناسب بانک را نشان می‌دهد.

وی با اعلام اینکه سال گذشته دو و نیم میلیون نفر به مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران اضافه شدند گفت: با توجه به شمولیت و اعتماد حقوقی و حقیقی به بانک قرض الحسنه مهر ایران، بر آن شدیم که نذر علمی را با همکاری بنیاد مصطفی راه اندازی کنیم.

مدیرعامل بانک مهر قرض الحسنه مهر ایران در توضیح نذر علمی گفت: نحوه تعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بنیاد مصطفی بدین صورت است که کسانی که مایل هستند در این نذر علمی شرکت کنند، می‌توانند از یک میلیون تا سقف وام بانک قرض الحسنه مهر ایران یعنی ۳۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند و آن را به حساب بنیاد مصطفی بریزند.

وی با تاکید بر اینکه دریافت کنندگان تسهیلات نذر علمی، پول را به حساب بنیاد مصطفی می‌ریزد، اما اقساط آن را خودشان پرداخت می‌کنند گفت: دریافت این وام هیچ مشکلی ندارد و مردم می‌توانند با مراجعه به ۵۱۰ شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران، بدون هیچ درنگ یا مشکلی، درخواست خود را ارایه دهند و تسهیلات را دریافت کنند.

شمسی نژاد با اعلام اینکه بازپرداخت اقساط وام نذر علمی از ۶ تا ۴۸ ماه تعیین شده گفت: این وام بدون کارمزد و بدون هیچ هزینه‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه دریافت این وام نیاز به هیچ پیش زمینه‌ای ندارد گفت: نیاز نیست که متقاضیان قبلا در بانک حساب یا سپرده داشته باشند، بلکه می‌توانند با تنظیم یک قرارداد آنی، اقدام به دریافت وام نذر علمی کنند.

مدیرعامل بانک مهر قرض الحسنه مهر ایران در پاسخ به اینکه اگر وام گیرندگان اقساط را پرداخت نکردند چه می‌شود گفت: در قالب توافقی که با بنیاد مصطفی صورت گرفته، بنیاد متعهد شده در صورت نکول یا ایجاد معوقات، خودش اقساط تسهیلات را پرداخت کند که ساز و کار‌های لازم در این زمینه انجام گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا