عوارض تزریق ناشیانه بوتاکس

یک متخصص پوست و مو نسبت به تزریق بوتاکس توسط افراد نابلد و غیرمتخصص هشدار داد و افزود: این تزریق ناصحیح ممکن است عوارضی چون دوبینی، تاری دید و افتادگی پلک داشته باشد.

دکتر مهرداد ملک در خصوص بوتاکس و عوارض آن، گفت: بوتاکس نوعی درمان برای زیبایی است که بطور معمول جهت رفع چین و چروک های صورت استفاده می شود.

وی افزود: با تزریق این ماده حدود پنج تا شش ماه عضله در نقطه ای از صورت که در آن تزریق صورت گرفته فلج می شود و به نوعی خطوط و چین و چروک آن قسمت از صورت محو می شود.

ملک یادآور شد: هر درمانی در کنار مزایایی که دارد یک سری معایب هم دارد و برای بوتاکس هم همینطور است. این ماده هم عوارض خاص خود را دارد که به دسته عوارض تکنیکال، عوارض ماهیتی و برخی عوارض ناشی از بی دقتی خود بیمار تقسیم بندی می شوند.

وی افزود: عمده عوارض استفاده از بوتاکس، عوارض تکنیکال است، یعنی به دلیل تکنیک نادرست در تزریق بوتاکس، فرد بیمار دچار عارضه می شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: این دسته عوارض بسته به محل تزریق شامل دوبینی، تاری دید، افتادگی پلک و … بوده و ناشی از آن است که تزریق به خوبی و در نقطه درست صورت نگرفته است.

این متخصص پوست و مو اظهار کرد: دسته دوم ماهیتی است و مربوط به مواردی است که واکنش های آلرژیک به دنبال تزریق بوتاکسی ایجاد می شد، واکنش هایی مثل تورم، قرمزی و …

ملک گفت: دسته سوم عوارض هم در پی بی دقتی خود فرد بیمار ایجاد می شود، بطور مثال زیاد فشار دادن نقطه تزریق می تواند مشکل ساز شود و عوارضی مثل افتادگی پلک ایجاد کند.

این متخصص پوست و مو اظهار کرد: با توجه به عوارض گفته شده چنانچه افراد مصر به انجام این کار هستند باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.

وی افزود: متاسفانه امروزه شاهد هستیم برخی افراد در آرایشگاه ها اقدام به تزریق بوتاکس می کنند که بسیار خطرناک است و ممکن است فرد را با عوارض جدی مواجه کند، بنابراین از افراد می خواهیم حتما برای انجام این کار به پزشکان متخصص در این زمینه مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا