عضو کمیسیون رمز ارزو بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای تاکید کرد: اگر ۳۴۰۰ مگاوات برق در اختیار کمیسیون رمز ارز قرار بگیرد تعهد می دهم که این کمیسیون می‌تواند سالیانه ٢٥٠ تا ۳٠٠ هزار میلیارد ريال درآمد برای دولت ایجاد کند.

عضو کمیسیون رمز ارزو بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای تاکید کرد: اگر ۳۴۰۰ مگاوات برق در اختیار کمیسیون رمز ارز قرار بگیرد تعهد می دهم که این کمیسیون می‌تواند سالیانه ٢٥٠ تا ۳٠٠ هزار میلیارد ريال درآمد برای دولت ایجاد کند.

 

به گزارش آماج ؛ علی پاک باخته گان زنجانی درباره مزرعه ای واقع در غرب تهران که گفته می شد چهار درصد از برق کل کشور را به صورت غیر قانونی برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کرد، توضیح داد: به اعتقاد بنده این چهار درصد کاملا اغراق است چون ما به طور کلی ۸۵ هزار مگاوات برق تولیدی کشورمان است، منهای نیروگاه های خاموش؛ ( در کمیسیون به این موضوع پرداختیم که این نیروگاه ها باید فعال شوند) که ۴ درصد از برق کشور حدود ۳۴۰۰ مگاوات می شود؛ بنده همین جا اعلام می کنم اگر این میزان برق در اختیار کمیسیون رمز ارز قرار بگیرد تعهد می دهم که این کمیسیون می‌تواند سالیانه ٢٥٠ تا ۳٠٠ هزار میلیارد ريال درآمد برای دولت ایجاد کند.

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور اظهار کرد: چند ماه گذشته سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تصمیم گرفت کمیسیون رمز ارز و بلاک چین را تشکیل دهد که در ابتدا این کمیسیون ها در استانها تشکیل شد و در استان البرز نیز ریاست این کمیسیون را عهده دار شدم، پس از آن، انتخابات اعضای اصلی کمیسیون رمز ارز و بلاک چین برگزار شد که به عضویت این کمیسیون در آمدم که در همین جا از مسئولان درخواست می کنم برای تصمیم گیری و قانونگذاری، نظرات اعضای این کمیسیون را بشنوند چون افراد متخصص در این حوزه در اين کمیسیون گردهم آمدند.

وی ادامه داد: در ذیل این کمیسیون چهار کارگروه شامل کار گروه تبادل برای صرافی های داخلی، کارگروه استخراج (کسانی که به صورت قانونی فعالیت استخراج انجام می دهند، می توانند عضو کارگروه شوند) ، کارگروه تعمیرات ماینر ها‌ ( مجوزهایی از طرف سازمان به تعمیر کنندگان ماینر ها داده می شود) و کارگروه چهارم با عنوان آموزش و رسانه تشکیل شد‌ كه رياست اين كارگروه بعهده اينجانب ميباشد

پاک باخته گان رنجانی در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی در حوزه رمز ارزها و موضوعات مرتبط با این حوزه خبر داد و اظهار کرد: قرار است دوره های آموزشی برگزار کنیم که از ریاست سازمان نظام صنفی رایانه ای و در عین حال رئیس کمیسیون رمز ارز تقاضا كرديم در این زمینه توجه و همکاری لازم را داشته باشند تا این جلسه آموزشی با خروجی بهتری برگزار شود. همچنین از مسئولان، مدیران بانک ها، وزرا و نمایندگان مجلس درخواست می‌کنیم در این دوره ها شرکت کنند که این دوره ها توسط خانه بلاک چین با همکاری سازمان نظام صنفی، دانشگاه آزاد، پیام نور، دانشگاه ملی شیراز ، آکادمی بین المللی اَپتِك هندوستان و ٣ دانشگاه بين المللى برگزار می شود و بعد از برگزاری دوره ها، گواهینامه ای نیز با لوگو دانشگاههاى اعلام شده به شرکت کنندگان داده می شود.

وی در بخشی از سخنان خود به مردم هشدار داد: به هیچ وجه قبل از آموزش وارد این حوزه نشوند، بهتر است در ابتدا دوره‌های آموزشی معتبر را سپری کنند و با علم و دانش بتوانند با موفقیت در این حوزه وارد شوند‌.

وی در عین حال تاکید کرد: تقاضا می‌کنم مسئولان به این امر بیشتر توجه کنند و آگاهی رسانی برای عموم مردم افزایش یابد؛ به اعتقاد بنده فرا فناوری بلاک چین بسیار برای کشور درآمدزاست و مسئولان بعد از آموزش و آگاهی سازی می توانند در بستر قانونگذاری اقدام کنند.

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه پول مجازی بر خلاف رمزارز، لزوماً رمزنگاری شده نیست یادآورشد: در پول‌های مجازی، همچنان شخص ثالثی وجود دارد که به‌طور متمرکز بر این پول نظارت دارد. ارزهای دیجیتالی در حقیقت ارزهایی هستند که با پروتکل‌های رمزگذاری‌شده طراحی می‌شوند و هدف‌شان کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاه‌برداری ارزی است.

پاک باخته گان زنجانی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی ارز دیجیتال در غیرمتمرکز بودن آن است. یعنی هیچ نهاد، سازمان یا دولت خاصی، آن را تحت نظارت و کنترل خود ندارد افزود: در نتیجه، دیگر خبری از دخالت دولت‌ها در مدیریت و پیشبرد پروژه‌های موجود در شبکه بلاک‌چین نیست. شبکه بلاکچین، شبکه‌ای وسیع و گسترده است که ارزهای دیجیتالی در بستر آن تبادل می‌شوند. استفاده از انواع ارز دیجیتال برای تراکنش‌های مالی مختلف از نقاط گوناگون دنیا مقدور است. برای انجام هرگونه تراکنش با ارز دیجیتالی در بستری گسترده نیاز به کلید‌های عمومی و خصوصی وجود دارد.

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به اینکه یکی از دلایل عمده‌ این موضوع، تخصصی بودن بیش از حد ساز و کار انواع ارز ها است گفت: .کشور ما در سالهای اخیر در حوزه تجارت الکترونیکی روند رو به رشدی را تجربه کرده بود اما سهم درآمد ایران از تجارت الکترونیکی در منطقه و در بین کشورهای همسایه هم چنان کم است؛ بحث رمز ارزها و فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال یکی از راههای رسیدن به اقتصادی دیجیتالی است و با توجه به اینکه از عمر رمزارزها در اقتصاد جهان سال‌هایی نسبتا طولانی گذشته اما در ایران ، این موضوع همچنان با چالش ها و محدودیت هایی روبرو است و می توان گفت قوانین لازم برای اداره این ارزها وجود ندارد .

پاک باخته گان زنجانی با تاکید بر اینکه برای خرید و فروش و صرافی‌هایی که در حوزه رمز ارزها فعالیت می‌کنند قوانین دقیقی وجود ندارد و همین امر، باعث شده نگرانی‌هایی درباره احتمال کلاهبرداری و از بین رفتن سرمایه مردم به وجور بیاید گفت: بخش خصوصی فعال در این‌حوزه باید به این نکته توجه کنند که ممکن است سیاست‌گذار به دلیل تعجیل یا عدم شناخت در این حوزه به شیوه نادرستی تصمیم‌گیری کند ولی بخش خصوصی باید تلاش خود را برای شناساندن بسترهای این صنعت انجام دهد و می توان گفت که دغدغه مردم و کسب‌وکارها در حوزه رمزارزها ، بلاتکلیفی مسائل قانونی، عدم امنیت و کلاهبرداری و یا نبود پشتوانه قوی در این حوزه است که طبیعتا نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد.

وی تصریح کرد: ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال ضمن ارزآوری می‌تواند در تسهیل تجارت بین المللی کمک کند. بازرگانان می‌توانند با استفاده از رمزارزهای تولید شده نسبت به واردات کالا اقدام کنند و مشکلات تحریم بانکی برای پرداخت هزینه‌ها را دور بزنند.

پاک باخته گان زنجانی در عین حال بیان کرد: فناوری بلاکچین در بسیاری از مواقع معادل رمزارز گرفته می‌شود، اما این اشتباه است، چون یکی از حوزه‌هایی که با استفاده از فناوری بلاک‌چین به آن پرداخته می‌شود، بحث رمزارزهاست. ضمن این‌که می‌توان از منظرهای مختلف به رمزارزها نگاه کرد. اصل منظر، بحث کلان حاکمیتی است.

وی ادامه داد: بلاکچین یک فناوری است که کاربردهای زیادی دارد و یکی از کاربردهایش رمرزارزهاست. برآوردی که وجود دارد این است که خود بلاک‌چین می‌تواند شروع یک سری تحولات فناوری باشد که منجر به تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شود و می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور چیزی شبیه نقش IT یا انفجار اطلاعات داشته باشد. بنابراین نمی‌توان آن را محدود به بیت‌کوین و ماینینگ کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا