عضویت موسسه آموزش‌عالی زبدگان در شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام

عضویت موسسه آموزش‌عالی زبدگان در شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام

موسسه آموزش‌عالی زبدگان در راستای همکاری بین‌المللی در برگزاری دوره‌های آموزش‌ مجازی تخصصی و مهارت‌محور به‌ویژه در زمینه‌ی توانمندسازی نیروی انسانی کشورهای اسلامی و تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان، به خانواده بزرگ شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام پیوست.

به گزارش پایگاه خبری آماج و به نقل از روابط عمومی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام ، دکتر کریم نجفی‌برزگر دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در جریان دیدار با دکتر سعید درخشان رئیس موسسه آموزش‌عالی زبدگان و هیئت همراه که با امضای سند عضویت و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک دومجموعه همراه بود، ضمن معرفی ظرفیت‌های این سازمان بین‌المللی علمی و دانشگاهی، بر ضرورت تقویت بیشتر ارتباطات و تبادلات مشترک در راستای اجرایی‌سازی اهداف و رسالت‌های شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در تحقق عدالت آموزشی، ارائه آموزش‌های مهارت‌‎‌‌محور و توانمندسازی نیروی انسانی کشورهای اسلامی تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به تصریح ماده 5 اساس‌نامه شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام مبنی بر حمایت از برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی مهارت‌محور، اهمیت طراحی و اجرای سرفصل‌های علمی و دوره‌های آموزشی بر مبنای ضروریات و نیازهای جوامع را از ارکان آموزش هوشمند و هدفمند برشمرد و عرصه فعالیت بین‌المللی در این زمینه را بسیار مساعد توصیف کرد.

دکتر علی کریمی‌مرید، معاون اجرایی و راهبردی و رئیس دبیرخانه دائمی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام نیز ضمن معرفی ظرفیت‌های گسترده این سازمان علمی و دانشگاهی، وجود ارتباطات راهبردی با مراکز معتبر علمی و دانشگاهی بین‌المللی و نیز ارائه خدمات ممتاز به اعضاء همانند سامانه‌ نوین آموزش برخط، سامانه استعلام اعتبار مدارک بین‌المللی، درگاه تبادلات مالی ارزی، ایجاد فرآیندهای تسهیل‌گر و برقراری حمایت‌های قانونی بین‌المللی را از جمله مزیت‌های راهبردی شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام توصیف کرد که در اختیار موسسه آموزش‌عالی زبدگان قرار خواهد گرفت.

دکتر سعید درخشان رئیس موسسه آموزش‌عالی زبدگان نیز در این دیدار با معرفی ظرفیت‌های علمی و آموزشی این مجموعه، در راستای تقویت رویکرد شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و همیاری در توسعه و رشد شاخص‌های آموزش غیرآکادمیک کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ابراز آمادگی کرد.

در این رویداد همچنین آقایان دکتر محمدرضا جمشیدی معاون موسسه آموزش عالی زبدگان و دکتر هادی گرجی رئیس شورای راهبردی این موسسه، دکتر مصلحی مدیرپروژه‌های عمرانی دانشگاه پیام‌نور ایران و دکتر روحی نیاسر دبیرکل انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان کشور طی سخنانی به بیان نظرات خود پیرامون همکاری‌های مشترک دو مجموعه پرداختند.

موسسه آموزش‌‌عالی زبدگان از جمله موسسات آموزشی معتبر تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران به‌شمار می‌آید که در راستای تربیت، مهارت‌افزایی و توانمندسازی بدنه مدیریتی و اجرایی کشور، دوره‌های آموزشی متعددی را در 22 زیر رشته‌ی علوم مدیریت، امور مالی، زبان‌های خارجی، آمادگی آزمون‌های علمی و… برگزار نماید.

شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام نیز یکی از شبکه‌های کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی “کامستک” می‌باشد که میزبانی از آن با جمهوری اسلامی ایران است. این شبکه پایگاهی مهم و غنی برای تقویت و توسعه آموزش عالی همگانی در بستر مجازی فناوری اطلاعات محسوب می‌گردد که باهدف تحقق عدالت در عرصه دانش و اندیشه و تعمیق و تثبیت آموخته‌ها و توانمندسازی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مهارتی دانشجویان، اساتید، دانشگاه‌ها و نخبگان جهان اسلام فعالیت می‌کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا