ریل گذاری بیمه دی برای گرفتن بازار از رقبا

موهبتی بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها تاکید کرد و برای گرفتن بازار از رقبا، بکارگیری نیروی انسانی کارآمد، برنامه ریزی، تنوع و کیفیت محصولات، روانشناسی، مشتری مداری، تحول دیجیتال و ارتقای جایگاه شعب را در دستور کار قرار داد.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، برای آنکه مجموعه‌ای به کارآمدی، توانمندی، سودهی و توسعه برسد، گزینه‌های متعددی باید شکل بگیرد و در یک حرکت از پیش تعریف شده، به اهداف لازم دست یابند. برای این مهم گزینه‌هایی همچون داشتن برنامه، نیروی انسانی کارآمد و با انگیزه، پشتوانه مالی مناسب و حرکت در مسیر تعیین شده لازم است. برای تحقق این مهم، به مدیریتی با تجربه که قدرت درک شرایط را داشته باشد، نیازمندیم، زیرا مدیریت همچون نخ یک تسبیح، دانه‌ها را در کنار هم به صورت منظم قرار می‌دهد تا هر کدام بدانند چه زمانی به کدام سو با چه شتابی حرکت کنند.

رقابت در کورس رقبای توانمند

این مهم در شرایط مختلف، تفاوت دارد. بدین معنا که اگر حرکت اقتصادی همچون خودروسازی در انحصار محض باشد و از حمایت‌های سوال برانگیز به نفع تولیدکننده و به زیان مصرف کننده برخوردار شود و بازار مصرف کشور منحصر به تولیدات داخلی شود بدون آنکه اجازه ورود حتی یک خودرو داده شود، آنگاه ژست پیروزمندانه گرفتن کار سختی نیست و به تلاش زیادی هم نیاز ندارد، اما هنگامی که فعالیت در عرصه بیمه با رقبای جدی و توانمند باشد، آنگاه همه چیز تفاوت می‌کند، زیرا با کوچکترین تاخیر، بازار و آینده صنعت بیمه به رقبا سپرده می‌شود. بیمه دی با نگاهی متفاوت و با جدیت وصف ناپذیر، تمام تلاش برای گرفتن سهم خود از بازار را بکار گرفته که ریشه در درک درست از شرایط اقتصادی کشور دارد.

همچنان بدنبال نیروی انسانی کارآمد

درک نقش نیروی انسانی در توسعه باعث تکریم و بهادادن به توانمندی‌های کارکنان می‌شود، در این رابطه مدیرعامل بیمه دی با اشاره به نقش سرمایه‌ی انسانی در تولید ثروت و سهم بیمه دی از بازار صنعت بیمه گفت: با وجود سرمایه‌ی انسانی ماهر، متعهد و متخصصی که در شرکت بیمه دی گرد هم آمده‌اند، می‌بایست این سهم بهبود و افزایش یابد. طاهر موهبتی انگیزه و داشتن برنامه را از جمله اهم اقدامات برای رسیدن به اهداف و تحقق آن‌ها برشمرد.

تنوع و تقویت کیفیت مطابق نظر مشتری

یکی از نکات بسیار مهم در هر حرفه ای، درک و شناخت مناسب از نیاز‌های مشتری است. مدیرعامل بیمه دی نیز با درک درست از مشتری مداری، با بیان اینکه ذائقه‌ی مشتریان صنعت بیمه در حال تغییر است، بر تنوع و تقویت کیفیت محصولات بیمه دی تاکید کرد. وی گفت: در راستای مشتری‌مداری می‌بایست در پی ارتقای خدمات خود باشیم.

ضرورت شناخت روانی

واقعیت این است که روانشناسی ارزش ویژه‌ای در تجارت پیدا کرده و لازم است قبل از هر تصمیمی، آمادگی جامعه مخاطب مورد کنکاش جدی قرار گیرد. در این رابطه موهبتی با اشاره به ویژگی‌های روانی خرید بیمه‌نامه از سوی جامعه گفت: محصولات ارائه شده از سوی شرکت‌های بیمه‌ای، خدماتی نامحسوس و غیرفیزیکی هستند و از این رو مجاب کردن دیگران برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه‌ای، نیازمند تخصص و تبحر است که خوشبختانه در بیمه دی شاهد تلاش و فعالیت سرمایه‌ی انسانی جوان و با انگیزه‌ای برای از پیش رو برداشتن موانع هستیم.

تفکر همسو با مشتری

مدیرعامل بیمه دی با اشاره به تجربه‌ی خوشایند مشتری، بر لزوم تغییر نگاه در مشتری‌مداری تصریح کرد و گفت: در استراتژی‌های نوین، می‌بایست با مشتری فکر کرد و نَه برای مشتری. موهبتی، پرتفوی باکیفیت را اولویت سال جاری بیمه دی عنوان کرد و افزود: باید خود را در معرض پایش و ارزیابی مستمر قرار دهیم تا ضمن رفع اشکالات و بهبود فرآیندها، ریسک را کاهش و خدمت‌رسانی به مشتریان را ارتقاء دهیم.

توجه به دیجیتال

موهبتی با تأکید بر اهمیت تحول دیجیتال به عنوان یک مزیت رقابتی در صنعت بیمه گفت: اگر خدمات خوبی ارائه ندهیم، رقبای جدی وارد میدان می‌شوند. وی با اشاره به حرکت جهانی به سوی دیجیتالی شدن پدیده‌ها گفت: می‌بایست به سوی فن‌آوری‌های نوین در ارائه‌ی خدمات حرکت کنیم. مدیرعامل بیمه دی با تاکید بر اینکه می‌بایست در سال جدید، صدور بیمه نامه آنلاین در همه رشته‌ها از طریق اپلیکیشن محقق شود و در بخش رسیدگی، ارزیابی آفلاین در دسترس باشد گفت: ما هیچ راهی برای ورود بازیگر‌های جدید به پرتفوی بیمه دی نداریم جز با افزایش خرده فروشی، بنابراین ارتقای جایگاه شعب و افزایش اختیارات شعب از ابلاغ‌های جدید خواهد بود تا پاسخگویی شعب بیشتر شود.

جدیت در کنار برنامه

مدیرعامل بیمه دی با داشتن درک درست از تلفیق برنامه و پشتکار گفت: با داشتن برنامه و نقشه‌ی راه، برای تحقق برنامه‌ها می‌بایست به اندازه‌ی کافی جدیت داشت. وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ با وجود سرمایه‌ی انسانی کارآمد و با انگیزه، شاهد روزی باشیم که بیمه دی مترادف با مشتری مداری، خدمات با کیفیت و دیجیتال محور و سرمایه انسانی مجرب و پیشرو باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا