داستان تکراری عرضه قطره‌چکانی خودرو در بازار/ روند قیمت‌ها صعودی شد

توقف فروش‌های فوری خودروسازان باعث افزایش تقاضا در بازار آزاد شده و در نتیجه، قیمت‌ها در بازار روند افزایشی به خود گرفته است.
به نقل از اماج، بازار خودرو در آخرین روز کاری هفته جاری در برخی از محصولات شاهد افزایش قیمت بوده است. کاهش عرضه خودروسازان به بازار و توقف فروش‌های فوری عاملی برای افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو شده است به‌نحوی که عمده خودروسازان ترجیح می‌دهند قیمت‌های فروش فوری خود را با قیمت‌های جدید اعلام کنند اما قیمت‌های شورای رقابت مورد رضایت آنها نیست و مشغول رایزنی برای تغییر بیشتر قیمت‌ها هستند.

هرچند هنوز خودروسازان نتوانسته‌اند تغییری در مجوز افزایش بیشتر قیمت‌های خود ایجاد‌ کنند اما همین توقف فروش‌های فوری، تقاضا را به‌سمت بازار خودرو هدایت کرده است و این موضوع عاملی شده است تا قیمت‌ها در بازار روند افزایشی به خود بگیرد.

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد در محصولات داخلی متوسط افزایش قیمت‌، یک تا 4 میلیون بوده است اما در محصولات خارجی این افزایش قیمت‌ها به 10 میلیون تومان نیز رسیده است.

در زمان حاضر پراید 111 با قیمت 126 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 با قیمت 194 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک با قیمت 376 میلیون تومان و سمند ال‌ایکس 183 میلیون تومان به فروش می‌رسد، علاوه بر این تیبا2 با قیمت 130 میلیون تومان، پژو 2008، 891 تومان، پژو پارس 209 میلیون تومان، پژو206 تیپ5،‌ 258 میلیون تومان، ساینا دنده‌ای با قیمت 144 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا