جنبش الدعوه الاسلامیه عراق به کار بردن خشونت بر ضد تظاهرات مسالمت آمیز اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی را به شدت محکوم می نماید

به گزارش پایگاه خبری آماج :

بسم الله الرحمن الرحیم
جنبش الدعوه الاسلامیه عراق به کار بردن خشونت بر ضد تظاهرات مسالمت آمیز اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی را به شدت محکوم می نماید . و از گروه ها و جریان های سیاسی می خواهد عقل و حکمت را سرلوحه امور قرار دهند .
دکتر جواد فاهم العبودی، جانشین دبیرکل جنبش الدعوه الاسلامیه عراق شاخه شهید عزالدین سلام ( حاج ابو یاسین ) به کار بردن خشونت توسط نیروهای ضد شورش بر ضد تظاهرات مسالمت آمیز در منطقه سبز بغداد را که منجر به مجروحیت و آتش گرفتن خیمه های معترضین و هتک حرمت به آیات قرآن کریم ، تصاویر شهدای بسیج مردمی ، علماء و مراجع تقلید ، روزنامه نگاران و برخی از خودروهای پخش زنده شبکه های ماهواره ای گردید را شدیداً محکوم کرد . این اقدامات طبق گزارش های واصله توسط برخی از منسوبان به دستگاه امنیتی و اطلاعاتی عراق صورت گرفته است . وی در ادامه خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب و انجام تحقیقات گسترده در خصوص ابعاد گوناگون این حادثه و جنایات و هتک حرمت های صورت گرفته بر علیه مردم و تظاهرکنندگان حاضر و برکناری آمرین ومرتکبین و پیگیری استیفای حقوق رأی دهندگان و همچنین شفافیت در شمارش آرا توسط کمیساریای عالی انتخابات و پاسخگویی به تقلب های گسترده انتخاباتی توسط مزدوران آمریکایی ، سعودی واماراتی شد .
همچنین دکتر جواد العبودی (ابوصادق) محاکمه عوامل تیراندازی با سلاح و گلوله های جنگی برای متفرق کردن تظاهرات که منجر به شهادت ومجروح شدن تعدادی از مردم بی گناه شد را خواستار می باشد ، لازم به ذکر است تعدادی از این مجروحان هم اکنون در حالت وخیم به سر می برند .
جانشین دبیرکل جنبش الدعوه الاسلامیه عراق با هشدار به جریان ها واحزاب سیاسی شیعه و رهبران آن ها برای خویشتن داری و رعایت عقلانیت ، حکمت و مصالح ملی و برتری دادن مصالح کشور بر مصالح حزبی وگروهی ، از ایشان خواست دانسته ویا ندانسته گرفتار بازی های خطرناک دشمنان و بیگانگان و کشاندن کشور به آتش فتنه و درگیری و در نتیجه تامین مصالح ومنافع بدخواهان کشورهای استعماری و رژیم های دیکتاتوری و مزدور منطقه خلیج فارس نشوند . چراکه این کشورها خیر ، مصلحت ، آرامش و شکوفایی عراق را نخواسته و نمی خواهند ، چراکه از اولین روز پس از سقوط دیکتاتور بغداد این کشورها با ایجاد ناامنی ، ترور ، بمب گذاری و ارسال تکفیری ها و تروریست های وهابی و سلفی دست پروده خود ، خون هزار نفر از شهروندان بی گناه عراق را در تمامی استان ها بر زمین ریخته اند و ایجاد ناامنی و جنایت های وحشیانه کرده اند .
شیطان بزرگ آمریکا با هم دستی کشورهای غربی و محور عبری ، عربی دست نشانده از گروهک تروریستی داعش برای سرنگونی ساختارحکومت جدید عراق و بازگشت بازماندگان و تفاله های حزب بعث به قدرت حمایت کرده اند .
دکتر العبودی در پایان از نیروها و جریان های سیاسی و احزاب پیروز در انتخابات پارلمانی اخیر خواست تا اختلافات و درگیری های حزبی خود را برای حفظ مصالح و منافع ملی و مردمی کنار گذارده و روند سیاسی کشور را برای تشکیل حکومتی مقتدر و مورد توافق همگان فراهم آورند .
پایان پیام : 17/8/1400

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا