بزرگ‌ترین مشکل صنعت خودرو و قطعه‌ بلاتکلیفی تولید است

به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: بزرگ‌ترین مشکل صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی بلاتکلیفی تولید است به طوری که داوم تولید خودروهای مونتاژی و وارداتی، ثبات قیمت خودرو و تناسب آن با قدرت خرید مردم مشخص نیست.

به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: بزرگ‌ترین مشکل صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی بلاتکلیفی تولید است به طوری که داوم تولید خودروهای مونتاژی و وارداتی، ثبات قیمت خودرو و تناسب آن با قدرت خرید مردم مشخص نیست.

محمود نجفی سهی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی بلاتکلیفی تولید است. تداوم تولید خودروهای مونتاژی و وارداتی، ثبات قیمت خودرو و تناسب آن با قدرت خرید مردم مشخص نیست.

وی همچنین به عدم پرداخت به موقع مطالبات قطعه‌سازان و عدم ثبات قیمت مواد اولیه داخلی و وارداتی به عنوان یکی دیگر از بلاتکلیفی‌هایی که صنعت قطعه‌سازی با آن مواجه است اشاره کرد و افزود: بهره‌مندی هر دو صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی از یک برنامه منسجم، تثبیت نرخ ارز و مواد اولیه تولید داخل و همچنین ایفای به موقع و بدون تاخیر تعهدات از جانب خودروسازان در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از ضروریات است.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: تاخیر در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان با توجه به بهره‌های بانکی متعلقه به قطعه‌سازان موجب افزایش خودبخودی قیمت قطعات می‌شود و در صورت عدم افزایش قیمت، قطعه‌سازان متحمل ضرر و زیان‌های هنگفت شده و ناتوان از تامین به موقع قطعات خواهند شد و در نتیجه با پدیده خودروهای ناقص مواجه خواهیم شد.

نجفی سهی با بیان اینکه میزان تولید و فروش خودرو در سال آینده مشخص نیست، در خصوص روش‌ها و اقدامات حمایتی موردنیاز برای صنعت خودرو افزود: در مرحله نخست نیازمند برنامه منطقی و سپس حمایت از اجرای برنامه هستیم. قطعه‌سازان انتظار پشتیبانی ندارند و موثرترین اقدام حمایتی، رفع موانع و حل مشکلات است.

وی در پایان ضمن اشاره به حضور صنعت خودروی داخلی در قرارداد 25 ساله میان ایران و چین خاطرنشان کرد: گشایش درهای واردات و حضور قطعات و خودروهای چینی در داخل کشور بدون برنامه مشخص و پایدار، همان نیمه باقی مانده از جان صنعت خودروی داخلی را نیز خواهد گرفت، بنابراین صنعت خودروی کشور نیازمند وجود یک برنامه مشخص و باثبات است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا