تقلید از مراجع دینی دستور اهل بیت(ع) است

استاد حوزه علمیه قم تقلید از راویان حدیث اهل‌بیت(ع) را دستور ائمه(ع) دانست و گفت: مراجع دینی در حقیقت راویان احادیث و منویات اهل بیت(ع) هستند و تقلید و پیروی از آنها دستور اهل‌بیت(ع) است و اگر این طور نشد سبک زندگی ما غربی و نفسانی خواهد شد زیرا غیر از مسیر اهل‌بیت(ع) هر چه باشد باطل است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی‌آریا در برنامه تلوزیونی خانه‌های فاطمی که از حرم مطهر بانوی کرامت و با محوریت شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود، در تفسیر فرازهای ابتدایی زیارت وارث اظهار کرد: بعد از سلام بر امام حسین علیه السلام خود را اینگونه معرفی می‌کنیم که من غلام و یا کنیز شما هستم و پدر و مادرم هم غلام و کنیز شما بودند اینگونه به عبد و غلام بودن خود اقرار می‌کنیم و این را افتخار خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه در فراز بعدی می‌گوییم من ترک کننده مخالفت با شما هستم، افزود: مخالفت با اهل‌بیت(ع) تنها به معنی جنگ کردن با آنها نیست بلکه گناه کردن هم مخالفت با اهل‌بیت(ع) است و اینکه اهل‌بیت(ع) فرمودند زینت ما باشید و باعث شرمندگی ما نشوید یکی از معانی آن، این است که گناه نکنیم و موجب خوشحالی و شادی امام باشیم.

استاد حوزه علمیه گفت: در ادامه زیارت وارت در معرفی خود می‌گوییم من دوستدار دوستداران شما هستم و در واقع ملاک محبت من شما هستید و هر کسی که شما را دوست داشته باشد من هم او را دوست دارم و مقلد کسی هستم که شما به من معرفی کرده‌اید.

وی تقلید از راویان حدیث اهل‌بیت(ع) را دستور آنان دانست و گفت: راویان حدیث همان مراجع دینی هستند و تقلید از مراجع دستور اهل‌بیت(ع) است و اگر این طور نشد سبک زندگی ما غربی و نفسانی خواهد شد زیرا غیر از مسیر اهل بیت(ع) هر چه باشد باطل است.

سعیدی آریا افزود: سپس اقرار می‌کنیم که من دشمن هر کسی هستم که با شما بجنگد و ملاک دشمنی من نه مال، نه قومیت و نه هیچ چیز دیگری است بلکه تنها ملاک دشمنی من افرادی هستند که با شما دشمن باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 4 =

دکمه بازگشت به بالا