تزریق چربی به زیر چشم و تاثیر آن بر چهره

به نقل از اماج – تزریق چربی زیر چشم ، یکی از تکنیک های نوین جهت درمان گودی و تیرگی زیر چشم می باشد. گودی و سیاهی زیر چشم می تواند ژنتیکی بوده و یا اینکه به دلایلی همچون لاغری بیش از حد ، افزایش سن و در نتیجه کاهش چربی زیر چشم و یا حتی در پی جراحی های زیبایی چشم به وجود آید.

خوشبختانه این مشکل از طریق تزریق چربی زیر چشم به طرز چشمگیری قابل رفع می باشد. از دلایل مهم اقبال افراد به این نوع درمان ، می توان به غیر تهاجمی بودن و عدم نگرانی از پس زدن چربی توسط بافت زیر چشم ، اشاره کرد. با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنا شدن با نحوه تزریق چربی زیر چشم ، در رابطه با قیمت تزریق چربی برای گودی زیر چشم و همینطور مراقبتهای بعد از تزریق چربی زیر چشم نیز اطلاعاتی کسب کنید.

تزریق چربی به زیر چشم چیست و چگونه انجام می شود؟

وجود چین چروک ها ، کبودی و گودی در زیر چشم فرد را مسن تر ، خسته و بی روح نشان می دهد. چنانچه چروک های زیر چشم سطحی باشند می توان با کمک تزریق بوتاکس آنها را برطرف نمود اما در مورد چروک های عمیق باید از فیلر یا همان پرکننده ها استفاده نمود. به همین منظور جهت رفع عیب های زیر چشم می توان از روش تزریق چربی به زیر چشم به عنوان یک فیلر استفاده کرد.
برای کشیدن چربی باید پوست قسمتی از بدن مانند کنار ران یا باسن را بشکافند، با کانول‌های مخصوص به داخل بافت چربی بروند، آن را تخریب کنند و بکشند. این کار با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. پس از کشیدن چربی، آن را داخل سانتریفیوژ می‌برند و پس از رقیق کردنش، چربی را داخل سرنگ می‌کشند و به ناحیه گودی زیر چشم، تزریق می‌کنند.
این چربی به دلیل هم بافت بودن با بدن بیمار به راحتی پیوند می خورد و بدن آن را می پذیرد و این روش به دلیل خطرات کم و برگشت ناپذیری بسیار مورد توجه قرار دارد.

علل ایجاد گودی، پف و سیاهی دور چشم

• آلرژی و گرفتگی بینی
• اختلالات پییگمانسیون
• قرار گرفتن در معرض نور خورشید
• خستگی، کم خوابی و کار زیاد
• افزایش سن
• استفاده از دخانیات و الکل و نوشیدنی های کافئین دار
• عوامل ژنتیکی

تزریق چربی زیر چشم چه فوایدی خواهد داشت؟

• یک روش غیر تهاجمی و ایمن می باشد چرا که مواد مورد نیاز جهت تزریق طبیعی است و از بدن خود فرد گرفته می شود ، به همین علت بدن نسبت به آن حساسیت نشان نمی دهد.
• تزریق چربی زیر چشم ، در کنار پر کردن ناحیه زیر چشم با سلولهای پاکسازی شده چربی ، به افزایش تولید کلاژن توسط بافت زیر چشم و جوانسازی نیز می انجامد.
• یکی از محبوب ترین مزایای تزریق چربی زیر چشم ، عدم نیاز به بیهوشی و تحمل عارضه های پیش امده توسط ماده بیهوشی می باشد.
• پایداری تزریق چربی، نکته ای قابل توجه است به گونه ای که حدود ۴۰% چربی پس از تزریق در بافت برای همیشه باقی می ماند و این مورد درست بر عکس تزریق ژل می باشد که نهایتاً تا یکسال باقی می ماند.

دوران نقاهت و بهبودی تزریق چربی زیر چشم

۱. به فرد توصیه می شود که فشار زیاد به محل تزریق وارد نکند زیرا سبب جا به جایی چربی تزریق شده می شود پس به مدت ۷ تا ۱۰ روز از فشار دادن زیر چشم خودداری شود.
۲. ممکن است محل تزریق چربی و محلی که چربی از آن گرفته شده دچار کبودی، تورم و درد شود.اصلا جای نگرانی نیست طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود.
۳. میزان کبودی و تورم متناسب با مقدار چربی تزریق شده است ولی معمولا ۲ تا ۳ هفته طول می کشد.
۴. در سه هفته ی اوّل تزریق، از قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب، استفاده از فضاهای گرم (سونای خشک و بخار) و حمام های طولانی مدت شدیدا بپرهیزید.
۵. اگر تزریق چربى در صورت است، جهت کاهش ورم بهتر است در چند روز اول بعد از تزریق چربی، هنگام خوابیدن زیرسرتان بلند باشد( حالت نیمه نشسته یا زاویه ۴۵ درجه) و در صورتی که مزاحمتی برای خوابتان ایجاد نکند، بهتر است به مدت دو هفته در این حالت بخوابید.
۶. سه روز کمپرس سرد صورت و محل دهنده ،سپس کمپرس گرم باعث تسریع جذب کبودی و ورم میشود.

تفاوت تزریق چربی زیر چشم با تزریق ژل چیست؟

چربی تزریق شده زیر چشم برای بدن شناخته شده است به همین دلیل نسبت به آن حساسیت آلرژیک نشان نمی دهد و حتی مقداری از آن را پس از مدتی جذب خود می کند . اما ژل ماده ای خارجی است و امکان پس زدن، حساسیت بدن نسبت به آن و جابه جایی ژل وجود دارد. به همین علت اغلب نتایج تزریق چربی زیر چشم از تزریق ژل طبیعی تر می باشد.

عوارض جانبی و خطرات ناشی از تزریق چربی

پنج مسئله ای که ممکن است شما را نگران کند:
این پنج نگرانی در بسیاری افراد پس از تزریق چربی زیر چشم وجود خواهد داشت و جمع آوری شده اند تا اگر مورد مشابهی برای شما پیش آمد بدانید طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.
۱. زیر چشم من خیلی حجیم به نظر می رسد: این مورد به علت تورم اولیه و میزان چربی بیشتری است که به مرور جذب می شود و طبیعی است و به زودی از بین می رود.
۲. زیر چشمم سخت و سفت به نظر می رسد: این مورد طبیعی است و در چند هفته برطرف می شود.
۳. حجم زیر چشمم غیر متقارن به نظر می رسد: این مورد به علت تورم است و بهتر است چند هفته برای دیدن نتیجه کامل صبور باشید.
۴. انجام بعضی حالات چشم مثل ریز کردن چشم برایم سخت است: این مورد طبیعی است و با صاف شدن و بهبود پوست زیر چشم بهبود می یابد.
۵. بعد از گذشت دو روز تورم زیر چشمم بیشتر شده است: در روزهای اولیه طبیعی است. طبق نکات توصیه شده عمل کنید.

آیا تزریق چربی به زیر چشم دائمی است؟

ماندگاری چربی از هر فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد . اگر تزریق به خوبی و توسط متخصص این امر صورت گیرد میزان ماندگاری نیز به مراتب افزایش می یابد . البته برخی از پزشکان به منظور افزایش پایداری و ماندگاری چربی تزریق شده زیر چشم ، سلولهای خالص چربی را با پلاکت فرد ترکیب کرده و آن را به زیر چشم تزریق می کنند. بهتر است برای افزایش ماندگاری چربی سه بار ، تزریق را تکرار کنید و هر بار اینکار را با فاصله یکساله انجام دهید. در کل پس از تزریق مقداری از چربی جذب بدن شده اما باقی مانده آن ، به مدت حداقل ۱۰ سال یا به صورت دائمی ماندگار می ماند.

قیمت تزریق چربی برای گودی زیر چشم

قیمت تزریق چربی برای گودی زیر چشم ، از قیمت تزریق ژل هایی همانند هیالورونیک اسید و امثال این ، بیشتر می باشد اما در عین حال ماندگاری بسیار بالاتری دارد و در طولانی مدت به صرفه تر است. اصولا معیارهای متفاوتی همانند میزان چربی استخراج شده ،‌ وسایل به کار برده شده طی عمل و همینطور میزان مشکلات در محل تزریق چربی وجود دارند که بر قیمت تزریق چربی برای گودی زیر چشم تأثیرگذارند. علاوه بر موارد ذکر شده مدت زمان تزریق چربی زیر چشم، نوع و مارک ماده بیهوشی استفاده شده ، دستمزد پزشک ، مکان و هزینه کلینیک جراحی نیز بی تأثیر بر قیمت تزریق چربی برای گودی زیر چشم نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا