شهیدان سلیمانی، المهندس و نمر رهبران مقاومت هستند

معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج ابو مهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و شهید آیت الله نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان را رهبران مقاومت توصیف و بر تاسی از راه و شیوه زندگی این شهیدان تاکید کرد.

«شیخ عبدالله صالح» در نشست خبری که روز یکشنبه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله نمر باقر النمر، شهید سهپبد حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس و با حضور تعدادی از روحانیون حوزه مقاومت و از اساتید حوزه علمیه شهر مقدس قم به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد، افزود: تلاش های هر سه شهید در حوزه مقاومت الهام بخش و پرداختن به زندگی این افراد و آرمان های آنها پندآموز است.

وی بر تاسی از راه و شیوه زندگی این شهدا تاکید و اضافه کرد که این افراد پرچم اسلام ناب محمدی را بر افراشتند، آنهم در شرایطی که فرقه ها در همه جهان شکل گرفته اند.

شهیدان سلیمانی، المهندس و نمر رهبران مقاومت هستند

شیخ عبدالله صالح این شهدای والامقام را مجاهدانی با شخصیت های اثرگذار نه تنها در جهان اسلام بلکه در کل منطقه توصیف کرد و گفت: هر سه شهید از رهبران مقاومت و دارای اشتراکاتی هستند، این افراد فعالیت های خود را از صفر آغاز و در مسیر پیش روی خود، سرمایه بزرگی کسب کردند.

به گفته شیخ عبدالله صالح، شهید آیت الله نمر بعد از زخمی شدن در عربستان به ایران مهاجرت کرد و سپس به سوریه رفت و دوباره به زادگاه خود بازگشت و فعالیت های خود در حوزه مقاومت را آغاز کرد

معاون دبیر کل جمعیت عمل اسلامی بحرین ادامه داد: شهید سلیمانی هم بعد از پیوستن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تشکیل تیپ ثارالله در کرمان و فرماندهی نیروی قدس در مسیر محور مقاومت قدم گذاشت. شهید ابومهدی المهندس نیز از مجاهدان عراقی بود که به دلیل وابستگی به حزب «الدعوه» عراق متهم و مجبور به ترک این کشور شد و بعدها نیروی بدر را پایه گذاری کرد.

شهیدان سلیمانی، المهندس و نمر رهبران مقاومت هستند

وی با بیان اینکه هر سه شهید اهتمام ویزه ای به جهان اسلام داشتند، اظهار کرد: شهید آیت نمر مشکلات موجود در بحرین را بیشتر از عربستان می دانست و درباره فلسطین و یمن نیز بسیار سخن می گفت.

شیخ عبدالله صالح گفت: شهید سلیمانی هم به بحرین و یمن توجه خاصی داشت و همواره در سفر برای بررسی وضعیت کشورهای منطقه و جهان اسلام بود. شهید المهندس هم دائما از بحرین یاد می کرد و دنبال فرصت برای فعالیت های مبارزاتی بود.

وی با بیان اینکه هر سه شهید در کار خود تخصص داشتند، به بخشی از فعالیت های این شهدا اشاره و اضافه کرد: شهید آیت الله نمر از بزرگان منطقه بود که برای احیای نماز، فعالیت های قرآنی و گسترش علوم اسلامی بسیار تلاش کرد. شهید سلیمانی هم صاحب یک سبک در امور نظامی بود؛ سبکی که امروز در دانشگاه تدریس می شود. شهید ابومهدی المهندس نیز سازمان الحشد الشعبی را برای مقابله با داعش در عراق تاسیس و تجربه خود را با باورهای خویش ممزوج کرد.

شهیدان سلیمانی، المهندس و نمر رهبران مقاومت هستند

این استاد حوزه علمیه در شهر مقدس قم با بیان اینکه هر سه شهید در جنایتی بزرگ به شهادت رسیدند گفت: شهید نمر در عربستان گردن زده شد و شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس نیز در فرودگاه بغداد به دست آمریکایی ها شهید شدند.

شیخ عبدالله صالح با اشاره به فعالیت های شهید آیت الله نمر در بحرین، وی را حامی مردم بحرین معرفی کرد که در مقابل سرکوب شدید مردم به دست آل خلیفه از آنها حمایت می کرد.

وی همچنین درباره فعالیت مبازراتی جوانان در بحرین توضیحاتی ارائه و اضافه کرد: این افراد با همه توان و با حضور در مراسم و راهپیماییی های مختلف راه شهید آیت الله نمر را ادامه می دهند زیرا باور دارند وی از بین نرفته بلکه به نماد جهاد در منطقه تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا