فین‌تک چشم‌انداز سرمایه‌گذاری گروه مالی شهر(+فیلم)

اسماعیل درگاهی مدیرعامل گروه مالی بانک شهر در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور (بورس، بانک، بیمه) ضمن صحبت درباره نمایشگاه از آینده سرمایه‌گذاری این گروه خبر داد.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، اسماعیل درگاهی افزود: نمایشگاه بورس، بانک، بیمه گردهمایی شرکت‌های حوزه مالی کشور است؛ اما متأسفانه سال‌های گذشته که بخشی از آن به‌خاطر کرونا بود و بخش از آن عدم هماهنگی که به آن صورت که باید برگزار نشد. امسال، اما خیلی خوب و باشکوه برگزار شد و من که امروز روز اول شرکت کردم حال و هوا و شوروشوق سال‌های قبل کاملاً حس می‌شد و این اهتمامی که تمام کارگزاری‌ها، نهاد‌های مالی و بیمه‌ها شرکت کرده‌اند به نظرم اتفاق خوبی است. واقعیت مطلب این است که آن حس خوب را از به فضای مالی کشور، سرمایه‌گذار و کسی که به دنبال تأمین مالی است با این نمایشگاه می‌توانی منتقل کنید.

اسماعیل درگاهی مدیرعامل گروه مالی شهر همچنین درباره فعالیت‌های این گروه مالی افزود: بنده از ۳۱ شهریور سال ۹۸ توفیق داشتم به‌عنوان مدیرعامل گروه مالی شهر انجام‌وظیفه کنم. گروه مالی شهر متشکل از شرکت‌های حوزه خدمات مالی بانک شهر است اعم از لیزینگ، کارگزاری، تأمین سرمایه تمدن و شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ای که در اختیار داریم. ما هم عملیات پرتفوگردانی و مدیریت سبد انجام می‌دهیم در بورس هم مدیریت شرکت‌های تابعه را، ما گروه توسعه اقتصادی رستا بودیم از سال ۹۱ تأسیس شدیم سال ۹۹ تغییر نام دادیم به گروه مالی شهر سال ۱۴۰۱ هم نهاد مالی شدیم. اهم اقدامات شکل‌گیری آن گروه بوده، تدوین استراتژی برای آن بوده و اینکه بازوی بانک شهر در بازار سرمایه باشیم که اوراق منتشر کند، مشاوره تخصص دهد، تأمین مالی کند و اقداماتی ازاین‌دست.

ایشان همچنین خاطرنشان کردند: ما همواره به دنبال نقطه تمایزی بودیم و به این نتیجه رسیدیم که تأمین مالی و سرمایه‌گذاری خود را به سمت دانش‌بنیان و استارت‌آپی ببریم برای همین چشم‌انداز خود را گروه تأمین مالی خدمات فناور محور تعریف کردیم و براین‌اساس استراتژی تدوین کرده‌ایم. ما فکر می‌کنیم آینده نقطه تمایز سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه‌گذاری در صنایع فین‌تک و صنایع وابسته به فناوری خواهد بود برای همین ما در گروه تأمین مالی خود شناسایی و سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های کشور را داریم و پلتفرم تحت عنوان دیده‌بان شهر راه‌اندازی کرده‌ایم که اطلاعات استارتاپ‌ها را گردآوری می‌کنیم و با بررسی آن‌ها در شرکت‌های فین‌تک سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا