حضور جدی و موثر قشم در اکسپو ایران

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از فعالان اقتصادی سراسر کشور دعوت کرد تا با بازدید از این نمایشگاه و غرفه‌های اختصاصی مناطق آزاد، با ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این مناطق کلیدی کشور آشنا شده و در توسعه اقتصادی این سرزمین نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش آماج به نقل از پول نیوز، نمایشگاه فرصتی برای ارایه ظرفیت‌ها و توانمندی هاست و البته بخش‌هایی از نمایشگاه استقبال می‌کنند که حرفی برای گفتن داشته باشند. اگرچه نمایشگاه در همه زمینه‌ها از نظامی تا سیاسی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی برگزار می‌شود، اما بخش اقتصادی جذابیت و ظرفیت‌های قابل توجه بسیاری دارد و همواره با استقبال چشمگیری رو به رو می‌شود. بنابر این آن بخش از فعالیت‌های کشور که به مباحث اقتصادی وابستگی بیشتری دارد، در نمایشگاه‌ها حضور جدی‌تر و موثرتری دارند.

ظرفیت مناطق آزاد

مناطق آزاد یکی از ظرفیت‌های اقتصادی کشور است که حساب ویژه‌ای روی آن‌ها باز می‌شود. مناطق آزاد در مواردی ابراز وجود می‌کنند که بخش‌های داخلی از انجام آن امور خودداری می‌کنند یا صرفه اقتصادی ندارد. به همین دلیل معافیت‌ها و ظرفیت‌هایی برای مناطق ازاد در نظر گرفته شده تا آن بخش‌های اقتصادی را فعال کنند. اما نکته مهم مسولیت پذیری مدیرانی است که در مناطق آزاد نقش آفرینی می‌کنند.

اکسپو میزبان تولید صادرات محور

اکنون پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ۲۰۲۳ ایران در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز بکار کرده و غرفه‌هایی در این نمایشگاه فعال هستند که با نگاه صادرات محور فعالیت می‌کنند. این نمایشگاه بنا دارد ظرفیت‌های صادراتی ایران را به رخ جهانیان بکشاند و از سوی دیگر زمینه را برای صادرات محصولات ایرانی فراهم کند.

۵۰ بسته آماده سرمایه گذاری

اگر چه مناطق ازاد با هدف تولید صادرات محور فعال شده، اما همواره با انتقاد‌های بسیاری رو به رو می‌شود و منتقدان بر این باور هستند که مناطق آزاد در مسیر اهداف تعریف شده گام بر نمی‌دارند. البته منطقه آزاد قشم در این مورد با قدرت حاضر شده و اقدامات قابل توجهی انجام داده، به نوعی که معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قشم با ۵۰ بسته آماده سرمایه‌گذاری برای ارائه به فعالان اقتصادی علاقه‌مند در بزرگ‌ترین رویداد اقتصادی کشور حضور دارد. مختار گرشاسبی گفت: این ۵۰ طرح با در نظر گرفتن مزیت‌های موجود در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و زیرساختی جهت معرفی به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حضور در جزیره قشم آماده‌شده است.

فرصتی برای معرفی توانمندی

وی حضور در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ۲۰۲۳ ایران را فرصتی برای معرفی پتانسیل‌های ویژه موجود در این مناطق دانست و افزود: با افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در مناطق آزاد، این مناطق می‌توانند نقش عمده‌ای در محقق سازی شعار سال که به فرموده مقام معظم رهبری، “مهار تورم و رشد تولید” است، ایفا کنند.

بدنبال ۶۷ هزار میلیارد سرمایه

گرشاسبی با اشاره به رقم سرمایه‌گذاری در این ۵۰ طرح ادامه داد: در این بسته‌های آماده به ارزش ۶۷۰ هزار میلیارد ریال، علاوه بر جانمایی، بخش‌هایی از روند‌های اداری مربوط به اخذ مجوز‌های لازم از سایر دستگاه‌ها را گذرانده و بدون ذکر نام سرمایه‌گذار و مالک پروژه است که پس از ارزیابی‌های لازم و تایید توان مالی افراد، قابل‌واگذاری است.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از فعالان اقتصادی سراسر کشور دعوت کرد تا با بازدید از این نمایشگاه و غرفه‌های اختصاصی مناطق آزاد، با ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این مناطق کلیدی کشور آشنا شده و در توسعه اقتصادی این سرزمین نقش‌آفرینی کنند.
گفتنی است، منطقه آزاد قشم در غرفه شماره ۷ سالن ۳۸A پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، پذیرای حضور سرمایه‌گذاران و بازدیدکنندگان علاقه‌مند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 16 =

دکمه بازگشت به بالا