وقتی در منزل می مانید، مراقب سلامت روحی و تندرستی خود باشید

1.روز خود را برنامه ریزی کنید

همه ما در حال تطبیق دادن خود به روش تازه و عجیب زندگی هستیم.  این میتواند برای سلامت روانی ما یک ریسک باشد.   هر چند با پیژامه تمام روز در منزل ماندن شاید وسوسه انگیز باشد، ولی حفظ رویۀ عادی و منظم برای هویت ، اطمینان به نفس و هدف ما بسیار مهم است.    سعی کنید روز خود را تقریبأ در همان زمان معمولی آغاز کنید و هر روز وقتی برای حرکت، تمدد اعصاب، ارتباط برقرار کردن و تأمل میگذارید.

2.هر روز بیشتر حرکت کنید

وقتی فعال هستید کمتر استرس دارید، میزان انرژی بیشتری دارید، ما را هشیار میکند و کمک میکند بهتر بخوابیم.    راههای جدیدی را کاوش کنید تا فعالیت و حرکت جسمی خود را روزانه افزایش دهید و کارهایی را پیدا کنید که برایتان مناسب است.

حتی وقتی در منزل هستید، میتوانید به راههای مختلف ورزش کنید و بدنتان را در حال حرکت نگه دارید.

3.روش تمدد اعصاب و ریلَکسیشن را امتحان کنید

تمدد اعصاب و تمرکز بر زمان حال میتواند حالت روحی ما را بهتر کند و احساسات منفی را سبک تر کند.

تمرینهای مراقبه و تنفس انجام دهید و ببینید کدام مؤثر هستند.  مثلأ گاهی اوقات بقدری تنش داریم که حتی نمیتوانیم به یاد بیاوریم، ریلَکس بودن چه حسی دارد.  آرمیدگی پیشرونده عضلانی به شما یاد میدهد چطور متوجه گردید که دارید دچار تنش میگردید و چگونه ریلکس کنید.

4.با سایرین ارتباط برقرار کنید

ماندن در منزل، بخصوص اگر تنها زندگی میکنید، میتواند حس تنهائی و انزواء به شما بدهد.  راههای خلاقی را پیدا کنید تا با همکاران، دوستان و سایرین ارتباط برقرار کنید تا به شما (و آنها) کمک کند تا احساس کنید پیشتیبان دارید و با مردم معاشرت دارید.

راههای معاشرت که برایتان راحت است را پیدا کنید، چه از طریق پست، تلفن، رسانه های اجتماعی و یا ویدیو چَت.  میتوانید از طریق ویدیو با همدیگر چای بنوشید، بازیهای آنلاین با همدیگر بازی کنید و یا تکست بهمدیگر بفرستید و هوای همدیگر را داشته باشید.

5. وقت برای تفکر و تأمل بگذارید و نسبت به خود دلسوز باشی

روزانه وقت برای تفکر و تأمل بگذارید تا ببینید چه موارد خوب و مثبتی در آنروز تجربه نمودید.  مهم است تا موفقیت های خود و چیزهایی که بابت آن سپاسگزار هستید، هر چقدر که ناچیز باشد را بشناسید.  با استفاده از روزنگار سپاسگزاری  روزانه دو یا سه مورد را هر شب پیش از اینکه بخوابید، یادداشت کنید.

6.خوابتان را بهتر کنید

احساسات عدم اطمینان و تغییراتی که در زندگی روزمره رخ داده، موجب میگردد مشکل خواب پیدا کنید.

برای بهتر کردن خوابتان میتوانید کارهای مختلف انجام بدهید.  هر روز سعی کنید در ساعت معین بخوابید و از خواب برخیزید، حتی اگر میتوانید آخر هفته ها، سعی کنید از نور طبیعی آفتاب برخوردار باشید، حتی المقدور (پرده ها و پنجره ها را باز کنید).  به این ترتیب ساعت بدنتان منظم میگردد و خوابتان را بهتر میکند.

پیش از خواب، خود را آماده استراحت کنید، یک ساعت قبل از خواب، از استفاده از تلفن، تابلت، کامپیوتر و تلویزیون خودداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 20 =

دکمه بازگشت به بالا