وزیر محیط زیست لبنان به الجزیره گفت که لبنان نیاز به بازسازی اعتماد بین خود و کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

وزیر محیط زیست لبنان گفت که برکناری جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی از جمله گزینه‌های ارائه شده برای حل بحران لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس است.
به گزارش آماج به نقل از اقتصادنیوز ، ناصر یاسین، وزیر محیط زیست لبنان دوشنبه تاکید کرد که برکناری جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی از جمله گزینه‌های ارائه شده برای حل بحران لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وزیر محیط زیست لبنان به الجزیره گفت که لبنان نیاز به بازسازی اعتماد بین خود و کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

وزیر محیط زیست لبنان افزود که کشورش در حال حاضر روی تلاش‌ها و میانجیگری کشورهای عربی برای حل این بحران حساب باز کرده است.

یاسین گفت که حمایت اعراب به حل بسیاری از بحران‌های قبلی لبنان کمک کرده است.

وی ادامه داد: استعفای وزیر اطلاع رسانی به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح شده و تا دو روز آینده بررسی می شود.

به گزارش المیادین، رئیس جمهور فرانسه نیز دوشنبه شب در دیدار با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در حاشیه اجلاس آب و هوای گلاسکو بر “پایبندی فرانسه به ثبات سیاسی و اقتصادی لبنان” تاکید کرد.

دفتر نخست وزیر لبنان نیز در پی این دیدار اعلام کرد: “نجیب میقاتی با امانوئل مکرون در مقر بیست و ششمین کنفرانس اعضای کنوانسیون سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوایی در گلاسکو، اسکاتلند گفتگو کرد.

طبق اعلام دفتر نخست وزیری لبنان، مکرون با وجود مشغله‌هایی که دارد، ابراز تمایل کرد دیدار با میقاتی ادامه داشته باشد و پایبندی فرانسه به ثبات سیاسی و اقتصادی لبنان را اعلام کرد.

لبنان شاهد یک بحران دیپلماتیک بزرگ با چند کشور عرب حوزه خلیج فارس به رهبری عربستان است. این بحران در پی نارضایتی ریاض از اظهارات قدیمی جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان که طی آن جنگ در یمن را «پوچ» خوانده بود رخ داد.

کابینه لبنان دوشنبه اعلام کرد که نجیب میقاتی در حال گفتگو با امیر قطر و نخست وزیر کویت درباره بحران لبنان با عربستان است.

قرار است امیر قطر به زودی وزیر امور خارجه کشورش را به بیروت بفرستد تا درباره بحران لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس گفتگو کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا