میکرودرم ابریژن چیست ؟

میکرودرم ابریژن روشی برای جوان‌سازی پوست است. در این روش با استفاده از تکنیک ‌های مختلف، لایه‌ سطحی پوست برداشته می‌شود و بعد از التیام کامل، لایه‌ سطحی جدید زیباتر، یکدست‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. خطوط کم‌عمق، لکه‌ها و تیرگی در پوست کاملاً تمیز می شود.

روش درمانی درم ابریژن و میکرودرم ابریژن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،پزشک از یک ابزار سریع با چرخ یا برس ساینده برای حذف لایه های بیرونی پوست و بهبود هرگونه بی نظمی در سطح آن استفاده می کند.در میکرودرم ابریژن ، کریستال های ریزی روی پوست اسپری می شوند تا لایه بیرونی پوست شما به آرامی برداشته شود.

این روش نسبت به درم ابریژن کمتر تهاجمی است ، بنابراین نیازی به داروهای بی حس کننده ندارید. در اصل میکرودرم ابریژن، یک روش لایه برداری و جوان سازی پوست است که باعث می شود پوست نرم تر و روشن تر به نظر برسد.

چه زمانی از درم ابریژن یا میکرودرم ابریژن استفاده می شود؟

درم ابریژن برای بهبود زخم آکنه ، علایم آبله و زخم ناشی از تصادف یا بیماری مناسب است و در درمان نقایص مادرزادی پوست ، خال ها ، لکه های رنگدانه ای یازخم های ناشی از سوختگی موثر نیست. این روش به طور کلی فقط برای افرادی که پوست روشن دارند بی خطر است.برای افرادی که پوست تیره تری دارند ، درم ابریژن می تواند منجر به ایجاد زخم یا تغییر رنگ در پوست شود.

بعد از درم ابریژن و میکرودرم ابریژن چه اتفاقی می افتد؟

پس از درم ابریژن ، پوست شما احساس می کند که چند روزی است به شدت سوخته است.

پزشک برای شما داروهایی را برای تسکین درد تجویز می‌کند اما معمولاً طی هفت تا 10 روز پوست بهبود می‌یابد.پوست جدید که بعد از میکرودرم ابریژن صورتی بود ، به تدریج رنگ طبیعی پیدا می کند و شما بین شش تا هشت هفته می‌توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید.اما تا چند هفته باید از نور خورشید اجتناب و هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بیشتر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا